• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

Haha! To Be Continued.
Bedenk mij net ineens dat ik al mijn Peluche Verde in een tas heb zitten, allemaal gebruikt. Snel nog even wassen en op de verwarming leggen voor morgen. :S
Iemand nog een Audi S4 nodig? Quattro, V8 4.2, staat strak in de lak en technisch in goede staat. Gratis te ontvreemden.
Greetz
En waar kan ik em gratis laten ontvreemden dan?
Wat fijn dat ie technisch in orde is je hoeft je trouwens verder geen zorgen te maken je ziet nooit meer terug...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
Is wel effe stressen op die moment...
Op welk standje zet jij je BF21?
Met de cutting pads zet ik die op standje 4 (met redelijk wat druk), bij finishing pads op 6 (zeer lichte druk)
Zet je misschien te veel druk waardoor je pads te warm worden en je compound blijft plakken?
Waarom corrigeer jij op stand 4 en finish jij op machine stand 6?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Pter ,Die V8 kom niet in mijn BMW hoor. Hij blijft in de A6 en hoeft maar 1 ritje te maken (wel volgas waarschijnlijk) en daarna gaat ie in de fik...
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
@PeterS - Ik heb de BF21 op standje 5-6 gebruikt om met de S3 te corrigeren. Druk zetten doe ik vrijwel niet, ik laat de kachine het werk doen terwijl ik met "gewone" druk de kachine vlak en onder controle houd.

Ik heb meerdere snelheden geprobeerd. Denk hierbij aan corrigeren op stand 4, corrigeren op hoge stand en nawerken op stand 4, etc. Zag eigenlijk totaal geen verschil, behalve dat ik op de hoge standen meer/sneller correctie behaal.

De wazen bleven ook hetzelfde, no matter what. Althans, na de gevreesde nacht. Daarvoor niet. :p
 
G*tver de...

Nou, Mezzo/S3/S30/Finale/etc. trekken allemaal in de lak. Dit probleem kreeg ik laatst nog verholpen door een cleaner te gebruiken, maar zelfs die trekt nu ineens dieper in en moet ik dus behoorlijk boenen om het weg te krijgen... En dat terwijl ik met een zucht al krassen trek, welke doek ik ook gebruik!

Ik word er helemaal strontonnozel van?!?!
 
Zow... De pad vaker met S&W besprayen werkt ook totaal averechts...

Nu trekken er ook spikkels in!

1457088910765.jpg
 
@PeterS , corrigeren op stand 4/5 snap ik maar finishen op een hoge machine stand waarom doe je dat/wat is daar het voordeel van?
 
@Quantoxx , Je zou Rupes Wit (heel mild polijstmiddel) eens kunnen proberen. Wel klote dat je tegen dit issue aanloopt is die auto in het verleden soms een keer overgespoten?
De meest zachte doeken die ik heb zijn die blauwe ddj doeken:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Fantastic_Fur_3_pack_DJFF3PC_101721
Ik gebruik ze zelf niet zo veel ("gewone" doeken vind ik prettiger) maar zachtere doeken ga je niet vinden denk ik.
Mvg:
Ric
 
@PeterS ,Weet ik niet maar mij is indertijd door meerdere personen wat anders geadviseerd. Corrigeren hogere machine stand en afschalen met lagere machine standen.
Ik stel niet dat het verkeerd is wat je doet maar vraag me wel af waarom je dat zo doet dan?
 
Heb je er een halogeen bouwlamp op staan @Quantoxx? Wellicht dat dit de panelen nadelig verwarmt en je polijst middelen daarom zo reageren. Die spikkels komen bijna zeker van de warmte. Had dit laatst met de Orangpeel clinic bij CC met de Denimpads.
 
@PeterS ,Weet ik niet maar mij is indertijd door meerdere personen wat anders geadviseerd. Corrigeren hogere machine stand en afschalen met lagere machine standen.
Ik stel niet dat het verkeerd is wat je doet maar vraag me wel af waarom je dat zo doet dan?

Ah, op die manier.
Ik versta onder afschalen dat je daar moet doorwerken om die 'korrels af te breken'?
Ik werk met D301 (Megs) om te finishen, dus ik moet niet afschalen.

@tembaco heeft daar een goeie tip... ik volg verder mee want dit is niet leuk om mee te maken...
 
En als het zich niet lekker af laat nemen.... En je gaat er dan met een sopje en een mitt overheen? Of zeg ik nu wat stoms? Maar mij lijkt het dat dit een hoop boenen kan schelen... En als je de auto veerozichtig gedroogd heb kan je hem nog voorzichtig ontvetten
 
@Ric325i - Ik heb op een deur de problemen en los ze op manier X een beetje op. Daarna doe ik het paneel daarnaast en manier X verkloot het nóg erger...

Ik gebruik Senza Bordi's en die hoor je soms letterlijk over de lak gaan. Verder heb ik doeken als Peluche Verde, Piccolo's, enzovoorts. Allemaal krassen die sneller als de Bordi's.


@tembaco - Ik heb inderdaad een halogeen bouwlamp. Word behoorlijk warm, maar staat ver vab de auto af. Panelen worden een beetje warm van de DAP, warmer van de BF21, maar ikzelf zit bijna tussen de lamp en de auto in en voel de warmte van de lamp niet.
Ook heb ik zonder bouwlamp gewerkt, met de Faro. Geen verschil in resultaat.

Die spikkels lijken simpelweg op metallic-deeltjes die erg opvallend zijn. Zelfs na opnieuw polijsten en cleanen blijven ze zitten.


@Zluytr - Een aantal panelen heb ik opnieuw gewassen met shampoo, wassen met heet water en Dreft, Spray&Wipe enzovoorts, maar niets mocht baten. Sterker nog, ik moest dan weer drogen en trok nog meer krassen...


Ik ben even helemaal klaar met het detailen op dit moment. Het lijkt erop dat ik bij toeval de meest verschrikkelijke schijtlak te pakken heb waarbij ik sticky paint heb, een onnozel gevoelige lak, verschillende lakken en hardheden en dan is het ook nog een auto met veel oppervlakte en een donkere kleur. HAAT, PURE HAAT OP DIT MOMENT.