@Ric325i - Ik heb op een deur de problemen en los ze op manier X een beetje op. Daarna doe ik het paneel daarnaast en manier X verkloot het nóg erger...
Ik gebruik Senza Bordi's en die hoor je soms letterlijk over de lak gaan. Verder heb ik doeken als Peluche Verde, Piccolo's, enzovoorts. Allemaal krassen die sneller als de Bordi's.
@tembaco - Ik heb inderdaad een halogeen bouwlamp. Word behoorlijk warm, maar staat ver vab de auto af. Panelen worden een beetje warm van de DAP, warmer van de BF21, maar ikzelf zit bijna tussen de lamp en de auto in en voel de warmte van de lamp niet.
Ook heb ik zonder bouwlamp gewerkt, met de Faro. Geen verschil in resultaat.
Die spikkels lijken simpelweg op metallic-deeltjes die erg opvallend zijn. Zelfs na opnieuw polijsten en cleanen blijven ze zitten.
@Zluytr - Een aantal panelen heb ik opnieuw gewassen met shampoo, wassen met heet water en Dreft, Spray&Wipe enzovoorts, maar niets mocht baten. Sterker nog, ik moest dan weer drogen en trok nog meer krassen...
Ik ben even helemaal klaar met het detailen op dit moment. Het lijkt erop dat ik bij toeval de meest verschrikkelijke schijtlak te pakken heb waarbij ik sticky paint heb, een onnozel gevoelige lak, verschillende lakken en hardheden en dan is het ook nog een auto met veel oppervlakte en een donkere kleur. HAAT, PURE HAAT OP DIT MOMENT.