• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi S4 - Quattro V8 (Update 04-2017)

En kijk uit dat je niet overal tegenaan stoot.
Met clinics vertellen we altijd dat je het snoer van een DAP over je schouder moet doen om te voorkomen dat je daarmee tegen de lak aan botst.
Dat kan niet met alle gereedschap. :no_mouth:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Pietaah
* UPDATE 10-2016 --> Wasbeurt na rit van 3500 km *

Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Even een update van deze dikke bolide. Inmiddels zit de Mohs + Booster al een tijd op (03-2016 = 7 maanden) en voor zover ik vandaag heb kunnen ontdekken, zijn ook de witte vlekken/kringen en vegen weg. :p Iets wat eveneens opviel is dat de sheeting en beading een stuk beter lijken te zijn. :O De Nanolex - Si3D heeft bizar goede beading + sheeting en ik vond dat de Mohs + Booster het zeker af moest leggen in een vergelijking. Vandaag stond ik echter versteld...


Auto bij aanvang -->

20161025_121446.jpg


20161025_121501.jpg


20161025_121506.jpg


20161025_121518.jpg




Auto na prewash -->

20161025_124030.jpg


20161025_124040.jpg


20161025_124048.jpg



Beading + sheeting van Mohs (2x) + Booster -->






 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Even nóg een update: De vlekken zijn NIET weg en het is zelfs erger geworden. Momenteel lijkt het op watervlekken, maar dan niet wit, maar iets donkerder als de lak.

Ik word hier knettergek van, dus ik zal nog beter op zoek moeten naar een oplossing.



Greetz
 
Herkenbaar? Ik heb het zelfde "probleem" heb je evt het flesje nog? Neem aan dat ze bij carclean via gyeon de batch kunnen controleren (althans daar ga ik vanuit bij zo'n groot merk)
 

Bijlagen

  • 20161027_133812-1.jpg
    20161027_133812-1.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 337
Hey! Krijg nou de... Dat lijkt precies hetzelfde! Ik ga nu meteen de wchuur in bij mijn coating-spullen kijken. Volgens mij heb ik alles nog van die detail.
 
* UPDATE 04-2017 *

Hey GlimKezen & GlansPoppen! :heart:

Vandaag weer de S4 opgezocht om eens te koekeloeren naar de huidige staat. Gisteren de eigenaar al gesproken en gevraagd of het uit kwam dat ik zou komen kijken + een wasbeurt zou doen en dat was prima. ''Hij is wel enorm vies, hoor!'' ... Da's mooi! :p

Hij was inderdaad weer lekker vies, maar iets minder drastisch als de vorige update. Door de traffic film heen zag ik nog steeds de bekende vlekken, maar ze leken wat minder aanwezig. Maja, de auto was dan ook vies en ik verwachte dat onder de film het nog duidelijk zichtbaar zou zijn.

* UPDATE 10-2016 --> Wasbeurt na rit van 3500 km *

Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Even een update van deze dikke bolide. Inmiddels zit de Mohs + Booster al een tijd op (03-2016 = 7 maanden) en voor zover ik vandaag heb kunnen ontdekken, zijn ook de witte vlekken/kringen en vegen weg. :p Iets wat eveneens opviel is dat de sheeting en beading een stuk beter lijken te zijn. :O De Nanolex - Si3D heeft bizar goede beading + sheeting en ik vond dat de Mohs + Booster het zeker af moest leggen in een vergelijking. Vandaag stond ik echter versteld...

De witte kringen/vlekken kon ik niet 1-2-3 spotten, maar ENORM opvallend waren de donkere spots die erg lijken op een soort kalkvlekken. (Zonder witte omlijning dan)


Bij aanvang -->



Prewash - Valetpro SFC2 1:10 -->

20170407_110248.jpg


20170407_110404.jpg



Afspoelen Prewash - duidelijk minder beading/sheeting op 80% van de panelen -->




Foamen - Artico Magico 1:10 + scheutje BtbM-->

20170407_112626.jpg



Na prewash + foamen. Duidelijk dat een handwas de Traffic film zal moeten verwijderen -->





Beading + sheeting ná handwas -->



Opvallend was dat grotendeels van de auto onder de kalkvlek-achtige taferelen zit, erger als voorheen. De auto word niet goed onderhouden zoals wij dat bij een Si02-coating zouden doen, met bijvoorbeeld Si02-houdende onderhoudsproducten of iets dergelijks. Aangezien de vervuiling dit maal een flinke traffic film had gevormd, vermoed ik dat er al een tijdje niet gewassen is.

De vlekken leken mij niet veroorzaakt door kalk in het water, omdat onze gebied zeer zacht water heeft. Maar toen ik vandaag de grill van de S4 eens bekeek, zag ik hier enorm veel kalkafzetting op zitten. (Zelfs na prewash/foamen/handwas/etc) Ik heb zelf nooit last van kalk en woon een stukje verderop. -->

20170407_122501.jpg




Anyways.. De coating lijkt zich nog prima te houden! We zijn inmiddels toch alweer ruim een jaar verder. :D
Ná het drogen met behulp van wat S&W. (Velgen + banden komen nog aan bod) --->

20170407_122337.jpg


20170407_122352.jpg


20170407_123603.jpg




Greeeetzzz
 
Probeer eens de Autoglym Multiwash TFR zou ik zeggen

Buiten dat heeft ook zacht water kalk vlekken. Wij hebben ook zacht water volgens verschillende legenda's maar als je het laat drogen heb je toch echt kalk. Zacht water betekent ook niet kalk vrij. Helaas niets aan te doen behalve de auto wassen en vervolgens drogen natuurlijk.

Daarbij kan het misschien zijn dat de eigenaar wel eens de wagen alleen afspuit in de wasboxen bv en vervolgend wegrijd. Wat de kalk vlekken kan veroorzaken. (Ken ook zo iemand die dat deed)

Al met al houd de coating goed. Heb Februari 2016 ook een auto in 2 laagjes Mohs gezet en word gewassen met BTBM en bead alsof het gisteren is aangebracht. Ongelofelijk mooi spul blijft het.
 
  • Leuk
Reactions: Andre Brakenhoff