• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

Die spikkels lijken simpelweg op metallic-deeltjes die erg opvallend zijn. Zelfs na opnieuw polijsten en cleanen blijven ze zitten..
Ik denk niet dat dit flakes zijn, dat zou betekenen dat je al grotendeels door de blanke laklaag heen bent...je kunt eens proberen of je zo'n spikkel met je nagel voorzichtig kunt weg krabben, dan zou het gewoon van het polijstmiddel zijn wat je gebruikt hebt.
 
Kan je het toonbaar maken en de klant zeggen dat dat het maximum is wat je er kan van maken?
Het is toch beter dan het voordien was (toen de klant bij jou kwam bedoel ik dan)
soms stopt het gewoon he?

volgende klus pept je weer helemaal op...
 
Respect dat je zo volhardend bent, ik zou allang hebben opgegeven denk ik.
Ik denk dat je dit het beste kunt afronden, dan maar niet perfect..., stel dat je de lak uiteindelijk wel perfect krijgt zal dat ook maar van korte duur zijn vermoed ik zo met deze lak...
 
Ik heb inmiddels een paar panelen af gekregen. Dat wil zeggen; Geen waas en ontvet. Swirls/krasjes zijn her en der volgas in beeld, maar ben al blij dat ik met Mezzo op de DAP dit kon bereiken en nu, VOORLOPIG, een coating zou kunnen opzetten.

Morgen checked de eigenaar even of deze keer de wazen en dergelijke wéér zijn opgedoken. Mocht dit weer gebeuren, word het een wax i.p.v. coating. Misschien zelfs een glaze erbij.

Zo niet, dan ga ik morgen de auto hopelijk voor de 2de keer strak krijgen en later aan de coating beginnen.

Stiekem denk ik dat er, zoals bij alles tot nu toe, met het aanbrengen ook wel weer iets gruwelijk fout gaat. Stiekem, dus dat zeg ik niet hardop.

Ik hoop dat ik alsnog de meest haalbare kwaliteit kan leveren, met in gedachte dat ik dat sowieso wil én dat als iemand daarna vraagt: "Bij wie heb je dat laten doen?" ... Dat diegene dat dan vraagt omdat het er strak uitziet en niet om te weten wie hij/zij moet mijden.


Ooh, die spikkels kreeg ik niet weg met mijn nagels of iets dergelijks. Vandaar dat ik het aangaf. Inmiddels lijken ze weg te zijn, maar heb er niet meer op gelet toen ik van frustratie een ander paneel ging proberen.
 
Ik heb inmiddels een paar panelen af gekregen. Dat wil zeggen; Geen waas en ontvet. Swirls/krasjes zijn her en der volgas in beeld, maar ben al blij dat ik met Mezzo op de DAP dit kon bereiken en nu, VOORLOPIG, een coating zou kunnen opzetten.
Misschien is het een optie om een glaze zoals de nano glaze van Wolfs te gebruiken voor je de coating aanbrengt, wel eerst informeren bij cc of dat geen problemen geeft.
 
Ik zou er niet aan denken om een lading oliën op de auto te smeren voordat ik de coating aanbreng. Dit lijkt mij de hechting volkomen in de weg te staan. Of zijn er glazes die dit niet doen? (Lijkt mij niet mogelijk?)


Greetz
 
Er is een product wat onder een coating kan, de nano glaze van Wolfs lijkt er ook zo een op basis van SiO2.
https://www.Carclean.com/product/Wolf_s_Chemicals/Nano_Glaze_The_Hybrid_500ml_WP_0NT_05_103359
 
Toen ik dit hele verhaal las moest ik denken aan een video van AMMO NYC. Daarin was Larry bezig met een Boxster die een laklaag had die al krassen vertoonde als je er te hard naar keek. Hij finishte die auto met water. Misschien iets om te proberen...

 
Hahaaha, het volgende is ook aan bod gekomen;

De Audi heeft een SOA en nu heeft mijn nieuwe Raffini Oranje pad het ook opgelopen! Blisters en Blaren...

1457179263021.jpg


Ik kijk eigenlijk niet gek meer op van rare fratsen tijdens deze detail, maar heeft iemand een idee waarom mijn nieuwe pad ineens de platjes heeft?

Lijkt op kleine implodaties, zeg maar. Staat bol.

S&W primen,
Mezzo polijstmiddel,
1 hit
Herpes


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah