• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

@Kees-sw - Haha, ja. Moet nog wel meer mierenneuken. Zo is dit een kneiteharde lak, maar met een scheet blaas de er al weer swirls in. Moet dus nog dingen nalopen qua polijsten, her en der nog kleine dingen, interieur stofzuigen en met kwastjes aan de gang... Je kent 't wel.

MAAAARRR>.... Hoe vinden jullie het resultaat tot nu toe? :p
 
Ziet er goed uit Pat,

Doe je ook ook goed... Alles nalopen.. Zodra de Mohs er op zit is het te laat
 
@Jeroen - Hah! Die zijn nieuw... :p Daar gooi ik wat Gyeon Trim overheen.

@Zluytr - Thanx pik!

Ik moet wel eerlijk toegeven dat deze detail mij soms behoorlijk leegtrekt en je op het punt staat om iets af te raffelen. Zelfs met mijn BF21 kost het vaak al 3 langzame hits om tot een aanvaardbaar resultaat te komen. Je begint met enorm veel swirls, doet een hit en halveert de swirls, dan een tweede hit om opnieuw te halveren en een derde hit om 90% van de swirls weg te krijgen.

Dit alles + de randen met de DAP, wat nóg langer duurt. Daarnaast nog lokaal defecten aanpakken. Je word er een beetje moedeloos van, zeg maar... Dan rijd je de auto naar buiten en zie je op sommige stukken nog steeds swirls/lange krasjes... Poefff...

De eigenaar noemt mij ook een mierenneukert en verbiedt mij om mijn Faro mee te nemen, haha! ''Zow, dat ziet er goed uit!'' ... ''Nou, met m'n lampie zie ik nog nét wat teveel defecten'' ... ''IK HAD TOCH GEZEGT DAT JE DAT K*T-LAMPIE THUIS MOEST LATEN!?'' ... :p

Gisteren dan maar buiten in de zon gewerkt aan het leder, even wat anders. Wel een hoop bekijks gehad van passanten :p ;
(Ik hoor jullie denken; ''Tja, je ziet er ook zo appetijtelijk uit, Patrick!'' Maar het ging nu om de auto...)

20160227_132625.jpg


20160227_132631.jpg


Back Before After.jpg


Auto staat nu weer binnen. Morgen nog 1x (hopelijk) de polijstmachines erbij pakken om het strak te maken, dan met Gyeon Prep (500ml al gebruikt) en misschien de Nanolex EX alles ontvetten. Beginnen met de MOHS op het linker-voorpaneel en dan de auto rond. Ik ben dan zeer zeker een uur of 2 verder en dan begin ik weer met de 2de laag op dat voorpaneel. 4 uur wachten en dan de Booster erop.

Trouwens, zou ik ook de Booster de volgende dag kunnen doen? (Op een Porsche deed ik er 4 uur over om 2 lagen Nanolex Si3D op te zetten. Deze Audi heeft behoorlijk meer oppervlakte en moet eveneens in 2 lagen, dus... Lange dag als ik ook 4 uur moet wachten)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Het gaat de goeie kant op met die Audi maar dat had ie ook wel nodig zeg...
Daar ben je wel ff mee bezig al met al.
 
@Jeroen - Goed verhaal... De bijrijdersmat?

@Ric325i - Zow, zeg dat wel. Moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf aardig heb verkeken op deze klus. Als dit bedrijfsmatig zou zijn geweest, had ik mezelf aardig in m'n vingers gesneden qua tijd/geld/etc.


Greetz
 
@Jeroen - Ik moest even zoeken naar de foto waar je de mat kon zien. Ik heb namelijk alleen het leer behandeld en verder nog niets aan het interieur gedaan. Dat was ik van plan wanneer de MOHS aan het uitharden is ofso. Zoiets.. :p

Moet nog stofzuigen, reinigen, enzovoorts.


Greetz
 
Mmh, bijzonder, mij viel het direkt al op eigenlijk bij het zien van de laatste foto, maar ik ben 99% van m'n leven behoorlijk pietluttig ingesteld tot nu toe :pensive:

Komt wel goed hier, lijkt bijna wel een drie maanden klus :p
 
Booster kan de volgende dag. Heb zelf toen ook langer gewacht dan 4 uur. Zie het zo, dan krijgt de Mohs langer de tijd om uit te harden. Echter staat in de beschrijving dan je Booster volgens mij zelf een week later kan aanbrengen.
 
Hey GlimKezen & GlansPoppen,

De laatste paar dagen gaat het alles behalve goed tijdens de detail van de Audi S4. Inmiddels is de moed volledig in mijn schoenen gezakt en na een aantal keer telefonisch en digitaal contact met CarClean weet ik een hoop meer feitjes, maar kom ik met de detail niet veel verder.

Het verhaal is als volgt:

De Audi is in de middag de zon ingereden. Buiten wilde ik alles even nalopen met de eigenaar, puur om een extra setje ogen om de auto heen te hebben en eventuele opvallende defecten nog op te sporen en lokaal aan te pakken. Nadat ik het volledige interieur buiten in het zonnetje heb behandeld, is de auto weer naar binnen gereden en ontvet met 2 doeken + Gyeon Prep.

Samen met de eigenaar en personeel hebben we nog staan ouwehoeren bij de auto en bekeken hoe strak die was geworden. Ik was helemaal happy dat het vele uren polijsten er op zat en ik de volgende ochtend nog één keer kon ontvetten en dan aan de MOHS kon beginnen. Eindelijk...

De volgende ochtend kom ik optimistisch binnen en zet de bouwlamp aan; BAM?! Eén en al hologram-achtige taferelen op de zijkant van de auto?!
(In alle ''paniek'' heb ik geen foto's van dit moment, wel van de latere stappen)

20160301_113816.jpg


20160301_113837.jpg


20160301_133457.jpg


Ik schrok mij kapot en wist dat de auto zeker niet naar buiten is geweest om een stukkie te rijden. Dus ik pakte de Gyeon Prep erbij om het allemaal nog eens af te nemen. Dat werkte dus totaal niet... Ook pakte ik de Nanolex EX erbij. Werkte ook totaal niet... Met je vinger kon je op bepaalde plekken wél een lichte streep trekken...

Na telefonisch contact met CC en e-mails met @Dibbuz werd het duidelijk dat het een bikkelharde lak betreft, maar blijkbaar ook een zéér gevoelige.
Het leek er sterk op dat ik behoorlijke marring met mijn doeken had veroorzaakt, die de vorige ochtend totaal niet zichtbaar waren. Echter zou dit een sterk verhaal zijn als je bedenkt dat ik nieuwe Senza Bordi's gebruikt heb bij het ontvetten EN bij het afnemen van het polijstresidu. (1 met Prep, ander droog)

Ontvetten met warm water/warm water + Dreft, Spray&Wipe, APC, enzovoorts, deden allemaal niets. Ik heb opnieuw de finishing combi gepakt, LC Oranje + S30, en opnieuw gepolijst. De waas en wat leek op marring ging weg, maar nu bleef er een vieze waas achter die ik wederom niet weg kreeg. Een ander advies van CC was om eens Mezzo te pakken i.p.v. Scholl S30. Dit heb ik geprobeerd en dit resulteerde in opnieuw een waas, maar vele malen minder. Dit heb ik de volgende dag nog eens bekeken en hoopte dat er ditmaal niet ineens dezelfde defecten waren ontstaan in de nacht. -->


20160302_160024.jpg


Vreemd genoeg leek er opnieuw polijstmiddel/oliën achter te blijven die zorgen voor een witte waas c.q. hologram-achtige taferelen. Dit lijkt dus sterk op de Sticky Paint van de motorkap, waar ik een immens grote vlek had gecreëerd. Deze ging na een rondje S3 gewoon weg en finishte ik met S30 zonder problemen. (Zoals de gehele auto)

Uiteindelijk zag ik vandaag door de bomen het bos niet meer, en heb ik van alles geprobeerd; S3 en S30 op verschillende pads, Mezzo en Fnale op verschillende pads; Bij alles verwijderde ik de marring-achtige defecten en de waas, maar bij voorzichtig afnemen (met en zonder Prep) bleef er een waas achter.

Uiteindelijk zag ik nog maar 1 mogelijkheid; Cleaner!

Na een hit met Pro Polish, waarbij ik uit nood een DAP-padje op de BF21 heb gezet, kon ik de waas en de marring (Wat dus geen marring was) verwijderen. Probleem #1 opgelost!

20160302_162017.jpg




Probleem #2 is het feit dat ik met alle nodige voorzichtigheid, toch nog swirls maak bij het afnemen van Cleaner/Prep/Polijstmiddel en dus eigenlijk weer opnieuw moet polijsten, met alle stappen van dien.

20160302_163521.jpg





Ik word behoorlijk GEAK van dit gebeuren. Helemaal als je bedenkt dat de auto helemaal strak was en klaar stond voor de MOHS en je de volgende dag ineens weer opnieuw kan beginnen...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik een gevoelige lak nóg veiliger kan afnemen?



BF21 + LC pads + Scholl S3/S30 - Eerder een geval gemeld, hier, waarbij een waas ontstond.
DAP900 met zelfde combinatie.

Elk paneel afgenomen met Senzo Bordi's. Eentje met Prep op de doek, eentje droog nalopen.

Auto buiten nalopen, terug naar binnen en onder de bouwlampen ontvetten.

Auto helemaal klaar voor de MOHS.

Volgende dag allemaal gezeik op/in de lak....

Quantoxx sloopt nog net niet de auto van irritatie/moedeloosheid/etc...
 
EDIT: Ik gebruik de Rupes LHR21 nog maar net, maar ik had wel het idee dat de lak snel opwarmde en eigenlijk best wel snel richting ''heet'' ging.

Ook merkte ik op dat er snel stof van de pad kwam, iets wat ik normaal bij Scholl niet snel heb. (Tenzij ik met de pad langs een randje ofso kom, dan wil er sneller stof ''afschaven'')

Ook leek de 21 meer te happen op de lak, bewoon een stuk onrustiger.