• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi S4 - Quattro V8 (Update 04-2017)

@Schurk - Dus dan heeft het niet met de silica te maken, maar met kalk in het water?

Dan zou het nóg mooier zijn. Bikkelharde coating met een brede pH-tolerantie, maar kalk veroorzaakt vlekken/strepen/kringen/etc.


Greetz
 
Schiet mij nu ineens te binnen dat @Jansen ook Bathe+ had gebruikt en vlekken/kringen als resultaat had. Echter na enkele maanden en enkele wasbeurten waren ze weg.

Althans, als ik mij dat goed herinner.


Greetz
 
Ik heb de Bathe+ ook vaak gebruikt óp een coating en geen vlekken o.i.d. eraan over gehouden.

Ik giet een scheut in de emmer en ga hiermee aan de slag. Geen gedoe met Bathe+ rechtstreeks op de washmitt ofzo.

Ik was een paneel met een washmitt en spoel/spuit deze meteen af.
 
Klopt. Ik had het op twee zwarte auto's gebruikt en iets te lang gewacht met afspuiten. Nu (een maand of 4 later) zijn de vlekken verdwenen.
 
Ja, de zon is mooi om foto's te trekken, maar ik werk liever ook in de schaduw. Ik denk eraan om te investeren in een waterontharder...
Onlangs een auto gedetaild bij mijn ouders die een regenwaterput hebben: zalig! Zelf als de zon schijnt, krijg je geen kalkvlekken.
 
Ik wil nog is zo'n opklapparty tent kopen. Lijkt mij wel handig om toch beetje schaduw op te auto te creëren. Heb al niet zoveel schaduwplekken hier in de buurt.

@Quantoxx ik heb een glass cleaner van Scholl een keer gekregen bij een bestelling. Op de verpakking van dit product staat ook dat het watervlekken verwijdert. Of het werkt, geen idee heb namelijk nog nooit van zulke hardnekkige vlekken gehad. Detailler was vaak genoeg.
Mogelijk hebben andere mensen hier er ervaring mee. Of anders kan ik kijken of ik een sampletje kan maken en opsturen.
 
@Quantoxx als ik in jou situatie zat zou ik serieus overwegen om contact op te nemen met Dennis (weet niet of het de goede naam is) van carclean, of hij een fles gyeon water spot voor je kan regelen.

Jij hebt de perfecte case om het uit te proberen, en als het al coatings zou schaden, dan hopelijk alleen het laagje bathe.

Anders lijkt het me toch dat er een paint cleaner of polijstmiddel aan te pas moet komen...
 
Ik giet een scheut in de emmer en ga hiermee aan de slag. Geen gedoe met Bathe+ rechtstreeks op de washmitt ofzo.
Ik gebruik die bathe+ ook op deze manier en nooit problemen gehad.

@Quantoxx : heb je al eens met azijn geprobeerd?

Ik wil nog is zo'n opklapparty tent kopen. Lijkt mij wel handig om toch beetje schaduw op te auto te creëren. Heb al niet zoveel schaduwplekken hier in de buurt.
Ik heb er eentje besteld bij koopeenpartytent.be (of nl)
Een easy-up van 3X6, kost geen 200€.
 
Ik heb er eentje besteld bij koopeenpartytent.be (of nl)
Een easy-up van 3X6, kost geen 200€.

Ik heb hier ook al vaker naar gekeken. Echter liggen de prijzen enorm uit elkaar en na wat extra verdiepen kom je er dan achter dat het label ''easy-up'' wordgebruikt voor alle tenten binnen de categorie.

Een échte EZup tent kost eerder €1000,-


Inmiddels heb ik veelal hetzelfde advies gekregen van jullie op het forum en Carclean zelf. Ik ga binnenkort met Pro Polish aan de gang of met een finishing combi polijsten om de hydrofobische toplaag te verwijderen. Hierna zal het nodig zijn om Cancoat aan te brengen als vervanging.

Mocht dit niet (genoeg) baten, dan moet ik de gehele Mohs verwijderen. Gelukkig zag de eigenaar dit ook niet zitten. :p



Greetz
 
@Schurk - Dus dan heeft het niet met de silica te maken, maar met kalk in het water?

Dan zou het nóg mooier zijn. Bikkelharde coating met een brede pH-tolerantie, maar kalk veroorzaakt vlekken/strepen/kringen/etc.


Greetz

Waarschijnlijk wel. Kalk blijft een mineraal en verzamelt zich, aan de vlekken te zien aan de randen.


Als de zon sterk aanwezig is denk ik dat het toch loont om per paneel te werken.

Laatst een zwarte auto gekleid; de claylube verdampte nadat ik het op spoot. Dat gaf al aan hoe heet
de lak al was. Dus laat staan wat water of een shampoo op een lak doen.

Ook maak ik al mijn eigen brouwsels (clay lube, apc, clearly menthol) expres met demi water aan.
Om de kalk geen kans te gunnen, mocht het er te lang op liggen.
 
Ik zou beginnen met Pro Polish zonder korrel en op een zwarte pad bijvoorbeeld. Soort Jewellen.
Mogelijk doet dat al voldoende. Echt heel licht werken!
Daardoor blijft onderlaag misschien maximaal goed en polijst je heel voorzichtig de kringen weg? Dat zou ik doen om te proberen als eerste stap.
 
@Quantoxx was mij idd ook opgevallen dat die prijzen heel erg uiteenlopen van 150 euro tot 1000

Maar @PeterS reviewtje over de werking zou heel erg gewaardeerd worden.:D

Een reviewtje van die tent?
ik heb deze:
https://www.koop-een-partytent.be/W...6m-zwart-luxe-zonder-zijwanden-partytent.html
Die staat op een vlakke ondergrond snel open, in gras is het wat moeilijker omdat de poten dan niet openschuiven.
Enige nadeel is dat ze van metaal is (en niet aluminium) dus vrij zwaar geval is.
Staat op een 5 tal minuutjes recht met 2 personen, alleen is het wat lomp omdat het een groot geval is.
tentje.JPG
 
Hey @Quantoxx , ben je alweer bezig geweest en heeft het geholpen?
Je zou anders ook een glaze als PB black hole kunnen proberen. Ik heb het idee dat die wat milder cleant dan prof polish.
Ik heb eigenlijk geen idee, ik roep maar wat...
 
Hey mensen!

Ik moet het nog proberen, met Pro Polish. Ik wil eerst wat PP lokaal op de watervlekken proberen. Als ik die witte kringetjes dan weg krijg zónder de gehele toplaag te slopen, dan is dat al de eerste overwinning.

De andere vlekken zal ik ook middels PP gaan proberen, maar dan sloop je sowieso de toplaag die ik dan met CanCoat weer aan zal moeten vullen.

I will keep you posted!


Greetz