• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi S4 - Quattro V8 (Update 04-2017)

Gyeon heeft toch een product in hun lijn dat dit soort vlekken kan verwijderen?
Deze verkocht carclean niet vanwege een bepaalde reden, weet niet meer precies welke.
Volgens mij was het niet veilig voor glas?

Op speciaal verzoek zou je het toch kunnen krijgen van carclean heb ik begrepen op de gyeon clinic toen.

@Tim @Soepergrover klopt het wat ik hier zeg?
 
Gyeon heeft toch een product in hun lijn dat dit soort vlekken kan verwijderen?
Deze verkocht carclean niet vanwege een bepaalde reden, weet niet meer precies welke.
Volgens mij was het niet veilig voor glas?

Op speciaal verzoek zou je het toch kunnen krijgen van carclean heb ik begrepen op de gyeon clinic toen.

@Tim @Soepergrover klopt het wat ik hier zeg?
Dat klopt, het product haalde weliswaar vlekken uit coatings, maar taste in veel gevallen de coating ook ernstig aan.

Ook hadden wij bij een interne test een doek met dat spul op de voorruit laten liggen en die ruit is permanent beschadigd. We hebben toen het product uit het assortiment gehaald.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Dit heb ik ook gedaan op de zwarte i20 van m'n vriendin. Na het wassen heb ik Bathe+ gebruikt en meestal doe ik dat paneel voor paneel aanbrengen en gelijk afspuiten, maar nu dacht ik de ene helft van de auto te doen en daarna de andere helft. Dat was duidelijk te lang, want toen zaten deze vlekken er gelijk in en die kreeg ik er niet meer uit. Het is nu ongeveer 3 maanden geleden en tot op de dag van vandaag is het zichtbaar, dus ik denk dat het pas weggaat als ik ga polijsten. Kleien, detailspray, spraywax, cure, wassen, niks hielp. Ik hoop dat de tip van soepergrover werkt en dat heb bij jou iets makkelijker is.

Zo dan.. Ik ga niet effe de MOHS polijsten! Wil der niet eens aan denken, haha. :p


@Tim
@Soepergrover

Als een detailerspray als Spray&Wipe en een glas cleaner al niks doet aan deze vlekken en kringetjes, en met je vingers/nagels boenen/wrijven ook niet, dan ga je mij toch niet vertellen dat dit nu in de coating is getrokken ofso, toch?

Ik wilde morgen de auto opnieuw foamen met Artico Magico 1:10 en even in laten trekken, maar tijdig afspoelen. Daarna de Bathe+ in de emmers en een sopje maken. Vervolgens de motorkap goed wassen en meteen met de HD afspoelen.

Final Finish heb ik niet in huis, maar dit is ook gewoon een detailerspray, toch? (De eigenaar van de blauwe Porsche heeft dit spul liggen. Ik kan vragen of ik dit even kan lenen.


Greetz
 
Hoeft niet noodzakelijkerwijs Final Finish te wezen; ik gaf enkel aan dat het bij mij opvallend goed werkt.
Ook met Spray & Wipe heb ik wel resultaat behaald, maar daar heb ik wel wat werk voor moeten verzetten. Sonax Brilliant Shine Detailer deed ook wel wat.
 
Ik mis even de reden waarom je de wagen weer met de Bath+ variant wil wassen?

Ik zou deze keer eerder een gewone shampoo proberen.

Mijn ervaring met de Bath+ is dat het fijn werkt maar meer in de wat koudere maanden... Als de lak warm is willen dit soort dingen wel eens gebeuren, zeker als je het niet tijdig afspoelt.

Maar om de + 2x achter elkaar te gebruiken is toch wel een beetje overkill
 
Heb dit ook gehad. Vlekken na gebruik als gewone shampoo. Droogte al vrij snel op wat in vlekken resulteerde.

Echter deed bij mij S&W ook niets. Heb de lak handmatig behandeld met een paintcleaner zonder korrel en werkte. Echter word het met Mohs iets anders.

Ik zou gewoon diverse detail sprays proberen met een cleaner erin.
 
Ik mis even de reden waarom je de wagen weer met de Bath+ variant wil wassen?

Hey man! It's been a while. :p

Ik koos voor de Bathe+ omdat deze mooi aan kon sluiten aan de bestaande coating. (Gyeon) Als de toevoegingen een tijdje wat bescherming bieden, zal dit de coating weer wat ontzien, was de gedachte. Daarnaast wilde ik de Bathe+ simpelweg proberen en omdat de betreffende auto in de coating staat, kan ik hem als een sopje proberen en hoef ik hem niet puur met een washandschoen aan te brengen.

De reden dat ik hem een tweede keer wil aanbrengen is om uit te sluiten of het aan de Bathe+ ligt wanneer ik hem deze keer sneller afspoel.



Greetz
 
ja ok. Ik snap wel dat je de + heb gekozen, alleen zou ik persoonlijk misschien niet experimenteren op de auto van een ander.
Maar als je per paneel meteen af spuit miet het gewoon goed komen.

Maar ik heb echt het idee dat dit minder is als het kouder is.. Ik gebruik het sowieso meer in de koudere maanden omdat ik dan wat minder tijd aan de spendeer.. Zomers kan het me niet lang genoeg duren Rn gebruik ik graag producten als red mist ect
 
alleen zou ik persoonlijk misschien niet experimenteren op de auto van een ander.

Hehhee, mijn 2 grootste details waren één en al experimenteren! :p Waren beide ok geen goedkoop speelgoed, zeg maar. :D

Ik hoop dat als ik binnenkort de auto opnieuw was, en misschien dus wel effe met Lavare die ik heb staan, dat de vlekken weg gaan.


Greetz
 
Gyeon bathe+ bevat toch silica? Hetzelfde wat ook in de coatings van gyeon gebruikt wordt. Als je zo'n coating niet goed opbrengt en uitsmeert + afneemt krijg je ook dit soort vlekken. Die kon je alleen verwijderen door te polijsten en opnieuwe MOHS aan te brengen.

Dat heb ik duidelijk gezien op de Gyeon clinic toen.

Vandaar dat je bathe+ ook zo goed en snel moet afnemen. Je mag een coating zelfs niet eens aanbrengen in de buitenlucht.
 
* UPDATE 21-07-2016 *

Nog steeds ben ik aardig ontevreden over hoe de S4 er momenteel bij staat. De vorige Update zat ik met vragen over vlekken en kringen in/op de coating en na de 2de wasbeurt sindsdien blijven de defecten zich toonbaar maken. Echter, lijkt het wel ietsjes minder duidelijk aanwezig, maar nog steeds zit het er! :S

Foto's van vorige update -->

...Bij de eerste wasbeurt zag de auto er zó uit. Ik kon toen ook niet zien of de defecten al op de auto zaten...

20160609_145911.jpg


...Na het wassen met Bathe+ (sopje) ontstonden er vlekken en kringen...

20160611_125903.jpg

20160611_125920.jpg

20160611_130124.jpg

20160611_130150.jpg


20160611_130331.jpg



Ik ben meer dan blij dat de eigenaar niet een azijnpisser is en volledig ontevreden met het resultaat. Uiteraard is hij enigszins ontevreden, maar trekt niet m'n kop van mijn romp en eist geld terug. De auto glimt als een bezetene wanneer hij is gewassen, dat scheelt weer, maar de eigenaar verwacht wel een oplossing voor de vlekken en kringen.

Na behoorlijk wat struggles met deze S4 ben ik dus blij dat het een schappelijke man is, maar er moet wel verbetering komen.

Hoe dan ook, vind ik het zelf ook volledig kl*te dat deze defecten er op zitten en zoek nog steeds een oplossing.



... Laatste wasbeurt met Artico Magico en Lavare...

20160719_162549_001.jpg

20160719_171538.jpg

20160719_171827.jpg

20160719_171849.jpg



De kringen zijn al een stukje minder, maar nog steeds verspreid over de hele auto. De vlekken zijn eveneens nog zichtbaar.

Ik vind het aardig zuur dat een ''simpele'' shampoo dit kan veroorzaken. Uiteraard is het blijkbaar niet zo simpel, maar als je Bathe+ koopt en als klant dit ineens op je auto ziet, word je niet blij!

Als je dan dagelijks op een detailing-forum zit en de basis wel begrijpt, dan verwacht je dit ook niet?


Kan iemand van Carclean misschien duidelijkheid bieden?
Het is wel duidelijk dat meer mensen dezelfde problemen ervaarden en dat het komt omdat de shampoo blijkbaar te lang heeft ingewerkt en/of een te hoge temperatuur.

* Worden deze vlekken en kringen veroorzaakt door de silica?
* Hoe los ik dit op zonder de MOHS + Booster te slopen?
--- Spray&Wipe geprobeerd. (verdund/onverdund) Aantal keer foamen (Artico - 1:10 / 1:4) Gewassen met Nanolex - Pure / Monello - Lavare.
--- Verder heb ik niks geprobeerd ui angst dat ik dingen erger maak dan ze al zijn.

* Het advies was om een detailer met cleaner erin te proberen. Welk product kan dit zijn? Tast dit de MOHS aan of is de pH-tolerantie goed genoeg?

* Extra duidelijkheid vanuit Gyeon is wel op zijn plaats i.v.m. de risico's die een shampoo kan meebrengen. Als dit, zoals @Ferdy aangeeft, permanente ''schade'' heeft veroorzaakt en ik kan de klant vertellen dat de hele auto opnieuw gedaan moet worden, dan heb ik een groot probleem.


@Tim
@Soepergrover
@Dibbuz



Greetz
 
Mijn vermoeden is dat de shampoo opgedroogd is tijdens het wassen en dat het water volgens mij veel kalk bevat...

Het staat ook met dikke letters in de webshop bij de product eigenschappen:

Niet op laten drogen, tijdig afspoelen. Zeker bij warm weer. Niet in de zon gebruiken.

Ik denk dat je gewoon de spreekwoordelijk Sjaak bent, de enige manier om eraf te komen, is polijsten, al dan niet met een lichte (chemische) cleaner en polishingpad. Dat de coating wordt aangetast is een feit, hoe dan ook.
 
+1 nicknameless, heb hier niets aan toe te voegen.
Over dit verschijnsel van dit product heb ik vaker gelezen op het internet. Kwam uiteindelijk bijna altijd op hetzelfde neer:
Of het product laten opdrogen door het te lang hebben laten zitten of in te warme omstandigheden hebben gewerkt. In een enkele geval hadden sommige gebruikers zich helemaal niet ingelezen en het totaal verkeerd gebruikt. Oa op een matte wrap waardoor zijn auto begon te glimmen ipv mat bleef. o_O

Enige oplossing die steeds naar voren kwam was het opnieuw polijsten/ cleanen.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@nicknameless - Thanx voor je reactie!
@Pietaah - Thanx voor je reactie!

Dit is wat ik wist van de shampoo, inderdaad. Als ik het mij goed herinner was het wat later op de dag. De zon scheen, maar het was niet heel warm. Ik heb de auto achter het pand geparkeerd, in de schaduw. De lak voelde koud-lauw aan.

We hebben de auto samen gewassen, beide met mitts. Lang heeft het niet gezeten en afspoelen ook vlot gedaan.


Maja, mijn vermoeden is ook dat ik simpelweg de Sjaak ben...


Ik heb CC ook een mailtje gestuurd met de vraag om meer info. Misschien dat er iemand is die een oplossing weet, behalve het cleanen of zelfs polijsten.
Gatver.. Mooi kl*te dat je een tijd bezig bent met een auto, een dure en duurzame coating aanbrengt en vervolgens dit alles teniet doet met een stomme shampoo...

Fucked up... :S
 
Ik krijg elke keer hetzelfde resultaat als ik een auto was in de zon MET wax/coating
en niet op tijd afdroog/afspoel.

Iets met kalk en residu.. :(