• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

20 November detaildagje Lelystad

danny zei:
Gisteren mijn gammaseals binnen gekregen om warm water mee te kunnen nemen:jippie
Ik denk dat dit een gevalletje gaat worden waarbij de Optimum No-Rinse weer de kast uit mag...

Een gamma-seal heb ik ook trouwens, en hij sluit heel mooi, maar ik weet nog niet of ik het aandurf om er 1,5 uur mee te rijden, terwijl hij op de stoel naast me staat. Mijn kofferbak is te klein voor de emmer namelijk :-"
Dan maar koud water ter plaatse...

Een aantal liter HEET water maakt een boel warm/lauw water. Altijd nog beter dan ijskoud water!

Had het danny al ge-pb-ed, maar men is welkom om een scheutje bij mij te halen wanneer ze nog moeten wassen als ik er al ben. Voor wie het wil proberen, het lijkt me een goede gelegenheid bij gebrek aan stromend water :-/

mk-us zei:
Er is wel stromend water, alleen koud en maar 1 slang meen ik gelezen te hebben
Ja ok, misschien een beetje verkeerd verwoord :)
Bij gebrek aan voldoende stromend water om op je gemak te wassen ;)

Iemand een kleine boiler liggen misschien :D of iedereen een waterkoker meenemen, kokend water mengen met koud water heb je lauw water altijd beter als ijskoud water:ja

Er schijnt in de buurt een wasbox / afspuitplaats te zijn. Gewoon dáár je auto het meeste vuil flink afspuiten en dan je auto snel wassen.
Sta je niet "uren" met koud water te klooien. ;)

Dank, weet ik tenminste hoeveel ik mee moet nemen :-)^

Ik begreep dat de wasbox 20 minuten weg zat. Ik zat te denken om vrijdag de auto goed te wassen (met mijn nieuwe foam spul als het goed is) en dan zaterdag alleen af te spoelen? (en spray en wipe mee te nemen). Is dat een slimme of kan ik beter daar uitgebreid wassen?

Ja dat kan je opzich wel doen. Tenzij je nog door de modder gaat racen of dat het onderweg slecht weer is dan kan je beter zeggen van ik was hem daar wel.

Kan maar lijkt me geen strak plan. Over het algemeen neemt iedereen een "hobby" snoertje mee en deze is vaak aan de dunne kant.

Er wordt aardig wat vermogen gevraagd die dag, meerdere dappies á 500 watt, meerdere dappies á 900 watt, enkele rotary's met een gemiddeld vermogen van 900-1200 watt.

3 rotary's van 1200 watt en je zit al aan het maximaal toegestane vermogen op 1 groep van 16 ampere.

(16A zekering x 230 volt = 3680 watt)

Gewoon bij de dichtstbijzijnde wasstraat je auto doorheen gooien, zijn toch genoeg poetsleipies die dag aanwezig om je te helpen :lol