• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail 2021 Audi A6 Avant

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Weer een lekkere detail afgelopen weekend: dikke bak, jaartje oud, all black, in redelijk goede staat en prima te corrigeren. Eerst het eindresultaat:

IMG_7906.jpg

IMG_7907-bewerkt.jpg

IMG_7909-bewerkt.jpg

IMG_7913.jpg


De gevolgde stappen:
  • Auto foamen, wassen, etc.
  • Ijzer, teer, kleien, drogen.
  • Aftapen, ontvetten
  • Lakdikte meten, testspot
  • Twee staps polijsten.
  • Ontvetten, drie lagen coaten
  • De voorruit coaten
  • Div details.
Dit was weer een weekend detail: vrijdag wassen, zaterdag polijsten, zondag coaten. Bij mijn vorige detail viel de extreem harde lak toch wel een beetje tegen dus was ik deze keer iets minder optimistisch maar gelukkig viel het mee. Natuurlijk de nodige waskrassen en een paar diepere maar verder was de auto in zeer goede staat.
Na alle voorbereidingen eerst een testspot:
Rupes Geel - Geel. Goede finish, redelijke correctie maar nog lang niet genoeg.
Lake Country Oranje Foam met Scholl S20 black. Uitstekende finish, redelijke correctie.
Lake Country Blauwe Foam, Scholl S20 black. Uitstekende finish, betere correctie zo’n 90% maar nog net niet goed genoeg.
Lake Country Oranje MF pad met S20 Black: perfecte finish >95% correctie.
Nog even de Lake Country Blauwe MF pad met een pure cutting compound maar de correctie werd er niet beter op en ik kreeg er best wat haze voor terug. Wel harde lak maar niet overdreven dus.
Al met al bijna een uur met de testspots bezig geweest maar dat is mi de investering meer dan waard.
Twee diepere krassen plaatselijk uitgeschuurd met Kofax dry schuurpapier op de Rupes ibrid, 2000 - 2500 - 3000 - heavy cutting compound - Scholl S20
Na het polijsten nog een rondje met een SiO2 primer polish, maar dat was weer meer voor de vorm dan dat het nog echt verschil maakte.
Zondag drie lagen coating en ook de voor en achterruit in de coating. Daarna nog wat puntjes op de i zoals interieur, motor ruimte, banden dressen, etc en toen was het na 18u wel welletjes.
En zo werd dit gewoon een hele lekkere detail met heel veel voldoening, redelijke inspanning, een goed te corrigeren lak, een diep glanzende wetlook in de zwarte metallic lak. Ik denk dat ik zelf misschien nog blijer was als de eigenaar :joy:

Nog wat plaatjes. Veel waskrassen voor en na:
F2DBFC1B-9541-428A-A023-12DE438EC975.jpeg

Op de rechter achter deur een paar diepere krassen, geschuurd en gepolijst, hier zie je ook goed hoe diep de reflectie van de lak wordt, enorm verschil:
5E37C43A-8A4A-446C-86CE-30377858B157.jpeg

Deurstijlen corrigeren net zo makkelijk als ze krassen:
3A081217-2680-4E30-9506-99ECC912CBB4.jpeg

En de before & after:
6D59FFCC-0224-4B99-A2CF-F402FB9DCEB5.jpeg

Groet,
Guido
 
Flinke klus! Prima resultaat en ik doe het je niet na in een weekend. Wat een verschil met de start!

Je noemt de finish perfect, maar dat is die niet op de foto's. Waar ik op doel: op de foto's is er blauwe gloed te zien rondom de lampen en micromarring in de lichtstralen en dat is nog beter af te werken. Zwart tekent alles en 'perfect' is sowieso over-rated, dus begrijp mij aub niet verkeerd, maar je noemde zelf het P-woord :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Altos en GuidoA
Thanks Dirk. Rocco ik begrijp wat je bedoelt maar dat lijkt op de foto meer zo dan het daadwerkelijk was. En idd no such thing als perfectie… dat neem ik terug ;)
 
Heel mooi! Ik ben zelf altijd een beetje huiverig om S20 te gebruiken voor het aanbrengen van een coating omdat deze nogal wat vetter is dan veel andere polishes. Hoe heb je ontvet na deze stap? Of wordt dat al opgelost door de primer die je daarna hebt gebruikt?
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Dank je. Er zit geen olie, wax of siliconen in S20. Ik heb na elke set zorgvuldig met een ontvetter (prep) afgenomen en toen ik klaar was de hele auto nog een keer opnieuw. Daarna de primer polish en de volgende dag pas gecoat zodat de sio2 in de primer polish kon curen dan hoef je die niet nog eens af te nemen (alleen aangeraden als je dezelfde dag verder gaat).
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Jansen
Wat een wagen! Zo glad als een spiegel.
Welke coating heb je gebruikt?
 

Vergelijkbare onderwerpen