• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

325i E92

Ey Ric,

Hoe vind jij het verschil tussen AutoGylm - Vinyl & Rubber Care en AF Revive?
Ik heb zelf nog nooit Autoglym vinyl&rubber care gebruikt dus ik heb daar geen mening over.
Locaal wat APC ,afnemen en de plastic delen behandelen met AF Revive dat is wat ik doe.
Kwestie van bijhouden.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
image.jpeg

Vandaag het leren interieur behandeld met de Mothers Leathertech set.
image.jpeg

image.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Die Mothers Leathertech crème is werelds! Zuinig in gebruik geen overdreven geur en makkelijk aan te brengen.
 
Ik heb alleen ervaring met de LeatherTech als het aankomt op leder behandelen, maar ik vind de set ook supersimpel om mee te werken. Reinigt goed, voed goed en dat alles zonder te stinken en te glimmen. :p


Greetz
 
Mooi hoor! Is dat alleen onderhoud of een two step met schoonmaken? Lang mee bezig geweest?
 
@350Z ,wat bedoel je met Two Step?
Ik clean niet altijd alle zetels vantevoren ik kijk eerst wat ik nodig is. Bestuurdersstoel/bijrijdersstoel bv wel altijd maar achterin vaak niet. Daar zit bijna nooit iemand vandaar.
Het leer is in goede staat verder en ben er denk ik een half uurtje aan kwijt geweest schat ik.
Kwestie van bijhouden.
 
Wat ik mij afvroeg toen ik voor het eerst leer behandelde met de LeatherTech; "Zou een 2de keer Conditioner aanbrengen zin hebben? Volgens mij kun je het maar tot een zeker punt voeden, maar het lijkt erop of het wel nog wat kan gebruiken".

Dit dacht ik enkele dagen na het aanbrengen, toen ik wat mensen het interieur liet zien.

Iemand enig idee?


Greetz
 
Je kan het allicht proberen. Leer werkt als een huid. Bv bij droge handen. Als je dan je handen insmeert met een handcreme en het droogt na een paar uur. Als ze dan weer droog aanvoelen smeer je ze weer in. Wel geld, "less is more". Oftewel smeer niet te dik per laag.
 
@350Z ,wat bedoel je met Two Step?
Ik clean niet altijd alle zetels vantevoren ik kijk eerst wat ik nodig is. Bestuurdersstoel/bijrijdersstoel bv wel altijd maar achterin vaak niet. Daar zit bijna nooit iemand vandaar.
Het leer is in goede staat verder en ben er denk ik een half uurtje aan kwijt geweest schat ik.
Kwestie van bijhouden.

Dat is wat ik bedoelde te vragen inderdaad of je ze eerst cleaned! Wat je zegt ziet er goed uit en dan is het een fluitje van een cent. Moet ik zelf ook eens aan beginnen, zeker eens kijken naar die mothers set!
 
Wat ik mij afvroeg toen ik voor het eerst leer behandelde met de LeatherTech; "Zou een 2de keer Conditioner aanbrengen zin hebben? Volgens mij kun je het maar tot een zeker punt voeden, maar het lijkt erop of het wel nog wat kan gebruiken".
Dit dacht ik enkele dagen na het aanbrengen, toen ik wat mensen het interieur liet zien.
Iemand enig idee?
Greetz
Mijn doel is om het leer soepel te houden en uitdroging/scheurtjes te voorkomen. In de winter behandel ik het leer minder vaak als in de zomer maar ik breng altijd maar 1 laagje aan zodat het leer ook alles op kan nemen. In mijn geval wordt het leer bijgehouden en is zo'n 2e behandeling niet nodig.
Zelfs in het geval dat het leer wat slechter wordt onderhouden zou ik nog steeds maar 1 behandeling doen en bv 2/3 weken later nog een keer.
Vorig jaar heb ik een lederen interieur met van die geperforeede gaatjes in de stoelen (redelijk uitgedroogd en vol vlekken) gedaan van een VW New Beetle APC 1:15 als cleaner en Poorboys Natural Look en dat echt heel mooi weg. In dat geval had een nabehandeling geen kwaad gekund.
 
Vandaag was mijn auto weer aan de beurt:
Eerder deze week steenslag aangepakt en gewetsand (voorbumper) voornamelijk is mijn maatje daar mee bezig geweest en het geheel is flink opgeknapt.
Vandaag locaal met de mini S3/spiderpad/flashpad wat defecten aangepakt.
Verder S20 op LC HD blauw en Duetto of BF21
Gefinished met Rupes geel op LC HD oranje
Gefinished met Rupes Wit combinatie
image.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV, iDuc en Emi
De auto staat in de Scholl vintage wax en ik kon in de zon gewoon geen goede foto nemen zo stond ie t glimmen!
Uitlaattips trouwens ook ff aangepakt en staat nu in een coating (Rim).
 
Laatst bewerkt:
@Mario ,
Waxaddict Finale =mix van 21,Quartz,Vitreo en ik vond em erg olierijk/makkelijk weg te smeren en makkelijk af te nemen. Fijne wax en qua standtijd houdt ie het nu al een paar maanden uit op de Prius van mijn vriendin.
Waxaddict 21= momenteel favoriet.
Waxaddict 19 =zit nu net op een Q5 en was super easy te verwerken! Beloofd veel goeds
Waxaddict Quartz= gaat er deze winter op
Waxaddict Custom wax= zit nu op de auto en is zeer olierijk ,dun aanbrengen en glimt als een malle...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Emi en tembaco