• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'57 Ovaal Raggtop, gewassen.

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
44
Eigenlijk een veelste kleine show-off dus twijfelde of ik hem wel hier moest plaatsen.
Maar waar anders ?

Nou hier een klein verslagje (enkel gewassen) van de eerste "klant" hier onder de carpoort ;)

Het betreft een kever van mijn broertje, een '57 ovaal raggtop.
Deze is compleet uit elkaar geweest, en hierdoor is de lak nog in goede staat omdat deze immers vorig jaar is gespoten.

De kever heeft begin januari tentoon gestaan in Rosmalen tijdens een aircooled meeting/beurs.
Hier heb ik toen snel even een waxje over heen gezet, dus over de "verse" lak is er 1 laagje collinite 845 gegaan.
Deze wax is dus een 3 maanden oud, maar heeft natuurlijk weinig tot geen regen mee gemaakt en al helemaal niet veel km's.

Maar nu werd het toch eens tijd om al het stof en opgelopen straatvuil eens te verwijderen, daarvoor vroeg hij of hij langs mocht komen, geen probleem !
Vind het immers leuk om te doen, en hij had nieuwe spullen die ik had besteld voor hem nog niet gebruikt.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc2877v.jpg


Dus zo gedaan, één emmer sop aan gemaakt met shampoo monello lavare, 5 keer gepompt wat neer komt op 10ml in een emmer van 10L auto was immers niet erg vervuild, dus vandaar de kleine hoeveelheid shampoo.
Daarnaast een tweede emmer gemaakt met schoon water, om hier je washmit in schoon te spoelen zodat vervuiling die in je washmit zit niet in je schone SOP emmer terecht komt, en je deze weer vrolijk over de lak heen haalt met alle gevolgen van dien.

We zijn begonnen met de kever af te spuiten, en hier kwam al snel aan het licht dat de collinite 845 nog zeer goed aanwezig was !!
Getuige deze veel te veel foto's weer van de beading :-" kan d'r niets aan doen, I love it !!

dsc2879r.jpg


dsc2882t.jpg


dsc2884.jpg


dsc2887o.jpg


Maar nu dan toch Martijn aan het werk gezet, uitgelgd hoe en wat met de twee emmers en gaan !!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb ondertussen, de auto achter hem aan afgespoeld en rustig het meeste water ervan af laten lopen.
Even naar binnen om toch uit mijn kast een fles Poorboy's Spray & Wipe (1:1) te pakken en de gehele auto ermee in gespoten voordat we hem zijn gaan drogen.
Ik heb de eerste helft gedroogt met de monello droogdoek, om hem even te laten zien hoe je het kunt doen, deppen of voorzichtig eroverheen halen...
Ik stond echt versteld van de de doek, geweldig zacht en droogde echt als een gek !!!
alleen waarom wit ?? maakt opzich niet uit want nadat we klaar waren met drogen was hij nog steeds wit, dus schone auto..

dsc2888wk.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc2892ri.jpg


Het resultaat was dit:
dsc2894j.jpg


dsc2899k.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc2921.jpg


dsc2925w.jpg


dsc2927c.jpg


Super schone kever weer !!
Die klaar is voor Automaxx Zondag.....mits het niet regent ]-|

Tevens heb ik nog twee plekjes op het dak waar toch tijdens de tentoonstelling in rosmalen krasjes op zijn gekomen van nieuwsgierige mensen die perse door het dakje willen kijken behandeld met een handpad en monello mezzo, resultaat was super krasjes weg.
Reactie van Martijn 8-()) zo nu mag jij de rest oook nog eens een keer doen...

Dus ondanks dat de lak helemaal niet oud is gaan wij (ik) de volgende keer polijsten...
Om hem net weer effe wat mooier erbij te laten staan, om vervolgens gewoon weer in de collinite 845 te zetten puur vanwege een mooie glans en een super lange bescherming !
 
Das een echte diehard !!

Fuck airride ;)

Vroeger had hij een Polo steilheck G40 met tekst "OLD volkswagens never die they just get lower"
Dus tja hij heeft echt hoogte vrees als hij bij mij in de auto zit...
 
Wat heb ik hier van genoten ,^^ Zo hoort een Kever eruit te zien :heart_eyes: Superstrakke Fuchs velgen! En wat een fantastische laklaag, mooie detail.

(en die prachtige 6 staat daar weer keihard te glimmen op de achtergrond :cool: )
 
Thanks mensen !

Ondanks mijn aller eerste MINI detail show-off, smaakt het wel naar meer.

Alle respect etc ... gaat overigens uit naar de eigenaar natuurlijk !!
 
Mooie show-off en mooie beadingshots, de lak ziet er super uit.
Vind alleen de velgen in de wielkasten niet mooi uitkomen. Misschien dat een kenner daar anders over denkt, maar mijn ding is het niet.
 
Helemaal geweldig Arjan, en ja die foto's die je maakt blijft geweldig om naar te kijken en die Kever wil ik toch een keer van dicht bij zien hoor.
 
Geweldig weer dit Arjan. En de foto's in een woord FANTASTISCH...

En wat Janhenduk zegt, ik wil die kever ook wel eens van dichtbij bewonderen.
 
Dank je jjonkie, gebruik een Nikon D300 met een Sigma 24-70 f2.8 lens hiervoor.
Natuurlijk zit er wel een kleine nabewerking op ;)

Addy, hij is gespoten op het werk van de vrouw.
Normaal spuiten ze daar over het algemeen vrachtwagens, dus dit vonden ze erg leuk om te doen...