• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aangenaam, Hans!

Frontysco

Detailing chief
6 mei 2018
98
93
36
Bemmel
Poets fanaten!

Ik lurk al enige tijd mee en heb hierdoor al veel informatie mogen ontvangen waarvoor dank!
Mijn vorige auto was een Skoda Fabia Elegance MK1, leuke auto maar geen trots gevoel. De auto werd alleen door de wasstraat gehaald en that's it.

Circa een half jaar geleden hebben we besloten opzoek te gaan naar een upgrade. Een automaat was pre, sportief uiterlijk en hybride vond ik ook wel leuk.
Eigenlijk blijft er dan nog maar 1 keuze over, de Lexus CT200H Business Line in de prachtige kleur, Black OPAL.

Na een proefrit natuurlijk direct verkocht.
Deze auto wil ik netjes houden en heb ik mij verdiept in het detailen.
Veel spulletjes aangeschaft en nu al enige tijd aan de poets.

Helaas heb ik het DAPPEN nog niet heel goed onder de knie. Swirls zijn er nagenoeg niet meer, maar krassen krijg ik nog niet lekker weg (degene die verdwenen met de spuug test).
Ik hoop dan ook dat CC gauw weer een DAP cursus opzet!
Ik merk trouwens dat nadat ik 1 portier gepolijst heb, mijn armen behoorlijk moe geworden zijn. Is dit een kwestie van meer spinazie eten?

Ik krijg overigens de voorbumper en spiegelkappen bijna niet schoon. Meerdere rondes met Bugsquash en de HD maar de lijkjes lijken wel ingebrand.
Iemand een veilige manier om deze alsnog te verwijderen?

Huidige assortiment:

PB-SS32 Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml Poorboys
World

1 Q2M Silk Dryer XL - 70x90cm Gyeon
1 Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml Monello
2 Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit
Guard
2 Grit Guard 2
2 Grit Guard - Zwart Grit Guard
1 Peluche Verde Trio - 45x45cm Monello
1 Wheel Woolie - Medium Monello
1 DAP900 V3 Raffini Power Pack
1 Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay Monello Klei
1 Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS Monello
1 Peluche Verde - 45x45cm Monello
2 Perfetto Detailer Spray - 500ml Monello
1 Revive Trim Dressing - 500ml AutoFinesse
1 Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Sample - 120ml PBW
1 Q2M Prep - 500ml Gyeon
1 Interior Cleaner - 750ml Nanolex
1 Lege fles met maatverdeling en sprayer 700ml - 3-pack Monello Mengfles 700ml
1 ReVision Glass & Surface Cleaner - 710ml Mothers Wax
1 Bug Squash - 946ml PoorboysWorld
1 Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Afin, tijd voor plaatjes!


IMG-0598.JPG
IMG-0599.JPG
IMG-0601.JPG
IMG-0603.JPG
IMG-0604.JPG
IMG-0605.JPG
IMG-0606.JPG
IMG-0608.JPG
IMG-0609.JPG
IMG-0611.JPG
IMG-0613.JPG
 
Welkom hans.
Mooie lijst aan spullen, mooie wagen en werk.

Krasjes lijken best diep, blanke helemaal weg of tot op plaatwerk kaal?
Of is dit gezichtsbedrog op de foto.
 
Welkom op het forum Hans. Mooie Lexus en een mooie kleur :) Je hebt toch al een goede glans en reflecties kunnen bereiken :cool:

Lastig te zeggen van de foto hoe groot of hoe diep de krasjes zijn. De meesten halen bij de eerste polijstpoging niet direct het gewenste resultaat. Meestal toch een kwestie van wat vaker doen. Het hoeft niet gelijk de eerste keer perfect. Elke keer dat je polijst, leer je weer wat bij en haal je weer wat meer resultaat ;)
 
Welkom hans.
Mooie lijst aan spullen, mooie wagen en werk.

Krasjes lijken best diep, blanke helemaal weg of tot op plaatwerk kaal?
Of is dit gezichtsbedrog op de foto.

Dankje! Ja sommige zijn best diep. Er zijn echter ook een paar die ik niet met de nagel voel maar die krijg ik ook niet beter.

mooie bak awe.
Thanks awe! ;)
Welkom bij de club en mooie wagen
Thanks!
Welkom op het forum Hans. Mooie Lexus en een mooie kleur :) Je hebt toch al een goede glans en reflecties kunnen bereiken :cool:

Lastig te zeggen van de foto hoe groot of hoe diep de krasjes zijn. De meesten halen bij de eerste polijstpoging niet direct het gewenste resultaat. Meestal toch een kwestie van wat vaker doen. Het hoeft niet gelijk de eerste keer perfect. Elke keer dat je polijst, leer je weer wat bij en haal je weer wat meer resultaat ;)
Dank je. Moet wel zeggen dat ik de wagen bij aflevering door de dealer (8 maand geleden) heb laten polijsten. Waarschijnlijk bij 1 van die 150 euro hele beurt bedrijven.
Daardoor is hij heel erg gaan glimmen maar de 'jaskrassen' zitten er doodleuk nog in.
 
In het tijdsbestek / budget dat die poetsbedrijven krijgen van een garage kunnen wij ook niet meer doen dan de glans ophalen en overgebleven swirls en krassen verdoezelen ;)

Door je verhaal over hoe moe je armen worden na bijvoorbeeld 1 deur polijisten, ben ik nog gaan denken of je misschien niet te hard drukt... :rolleyes:
De machine zou feitelijk het werk moeten doen. Het is belangrijk dat de pad van een DAP vrij rond blijft draaien. Het veilige aan een DAP is dat die vrije draaiing stopt bij teveel druk. Maar die vrije draaiing is wel nodig om te kunnen corrigeren. Dus op een horizontaal deel zou je alleen het gewicht van de machine op de lak moeten laten drukken en zelf zou je alleen de machine moeten sturen. Op een verticaal deel zou je zelf de druk van het gewicht van de machine moeten uitoefenen.

Een handig trucje om de draaiing van de pad in de gaten te houden, is om met een watervaste stift een streep op de backingplate te maken.
 
Mee eens. Daar is 90% van de klanten ook tevreden mee. Ik oorsponkelijk ook tot dat ik hem met de hand ging wassen :)
Betreft de druk, daar had ik al het eea over gelezen en heb bij de deur de DAP er tegenaan gehouden, niet bewust druk gezet.
Ik denk dat mijn ICT armen niet veel gewend zijn haha

De truc met de stift is een goede, die ga ik er sowieso opzetten, kan nooit kwaad ;)
 
Een goede houding is ook zeker belangrijk. :) Zat je tijdens het polijsten? Gehurkt of op de knieën? Ik ga zelf graag op een krukje zitten en leg mijn ellebogen op mijn bovenbenen. Zo ondersteun je jezelf wanneer je lang moet polijsten en je armen lam worden. :)

Zal nog steeds geen perfecte houding zijn (rug), maar zo hou ik het beter vol.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Welkom Hans. Verticale delen kunnen wat meer inspanning vergen dan horizontale. Bij horizontale delen kun je de DAP laten 'rusten' op de lak; bij verticale moet je het verdraaide apparaat zelf tillen.
Hoe houd je je DAP vast? Het kost mij minder energie als ik de machine zelf zo verticaal mogelijk houd.
 
Dankje.

Ik zal er de volgende keer eens op letten.
De tip van leunen op de knieen zal wellicht ook wel wat helpen.

Is het eens een idee om vanuit CC een goede DAP instructie video te maken, er is 1 video beschikbaar (how to DAP500) maar daar word weer opgezegd dat er te snel bewogen word. Op youtube ook al heel veel filmpjes gezien, sommige bewegen nog veel snellen met een DAP en zetten daarbij ook meer druk.

Wat ik tot nu toe begrepen heb, geen druk zetten en 1cm per seconden bewegen. Foam pad niet primen maar 2 pufjes detailspray gebruiken met 3/4 erwtjes middel.

Zowieso schrijf ik mij in op de volgende clinic, can't wait!
 
Die methode is wat ik ook doe. :) De machine het werk laten doen, de korrels in het polijstmiddel de tijd geven om te kunnen werken. Hard drukken op de machine resukteert niet in veel meer resultaat, maar je pads slijten wel harder.

Methodes kunnen inderdaad nogal verschillen. Zo beweegt de ene sneller en maakt dan gewoon twee keer (of zelfs meer) een dambord, de ander beweegt langzamer en maakt één dambord. De ene drukt hard op de machine, de ander laat de machine het werk doen. Enzovoorts...
 
Binnekort ga ik verder aan de oefen op de Golf GTI van mien breuder. Ik geloof tzelfde type als die nu op de CC FB geshowed word.
Ga ik daar met Monello ook resultaat op boeken?
 
Oef, maak je borst maar nat bij zo'n harde VAG-lak! (Vermoedelijk) De Golfjes die ik gedaan heb, daar moest ik aardig op bikkelen met mijn zwaardere machine. ;)

Ik weet natuurlijk niet welk type Golf, maar ik heb wel zo mijn vermoedens. :p

Je zal met de meeste merken polijstmiddel wel resultaat boeken. De manier waarom je polijst, soort pad en dergelijke spelen ook een rol. Als het een harde lak is, dan zal je zeker wel glans creëren, maar diepere defecten zullen om meer hits vragen.

Kwestie van testen en proberen. ;)
 
Alright, de CT was vies dus was het tijd veur n neije, na een jaar was ik er wel klaar mee!
Sinds vorige week de trotste bezitter van een IS300H 25th edition uit 2013 met 93k op teller!

Stiekem wel blij met een niet zwarte lak, stuk beter voor m'n gemoedsrust!
De dealer zou hem hebben laten poetsen, thuis gekomen zelf maar even gedaan. Het spoel water was zwart en de claybar zo verzadigd dat deze weg kon.
Bedankt he! :)

Helaas kan ik vanwege riolering werkzaamheden de wagen tijdelijk niet kwijt op de oprit dus ze staat nu in de PB Natty paste en Aquafobia, hopelijk zijn ze snel klaar!!

Sinds de aanmelding hier teveel gekocht, de startpost klopt allang niet meer, heerlijk zo'n hobby!
Hoop begin Januari weer te kunnen parkeren en dan gaan we eens aan de gang met de Faro en DAP900, can't wait!
 

Bijlagen

  • IMG_1278.jpg
    IMG_1278.jpg
    256,7 KB · Weergaven: 133
  • IMG_1277.jpg
    IMG_1277.jpg
    313,8 KB · Weergaven: 130
  • IMG_1276.jpg
    IMG_1276.jpg
    240,8 KB · Weergaven: 127