• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankoop nieuwe hogedrukreiniger: Kärcher 2.325 of Nilfisk C110.3

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
29
Zoals aan de titel te zien is ben ik op zoek naar een nieuwe hogedrukreiniger. Ik ben nou in het bezit van een topcraft 2002. De werkdruk hiervan is 130 bar alleen werkt deze helaas niet meer zoals het hoort. Ook wil al een tijdje een foamlans, maar er bestaat er geen 1 voor de topcraft. Dit zijn dus dan ook de redenen voor de aanschaf van een nieuwe machine.

Ik twijfel tussen de Kächer 2.325 (welke ik met een flinke korting kan kopen) en de Nilfisk C110.3, beide 110 bar werkdruk. Het zijn allebei relatief goedkope machines maar vraag me af welke jullie mij aan zouden raden?? Of zou ik toch moeten gaan kijken voor een machine met meer werkdruk?

Alvast bedankt!
 
Kijk vooral naar het materiaal van de pomp en de aansluitingen
Aluminium heeft bij mij de voorkeur boven kunststof
Vooral voor de aansluiting van de slang
Altijd beter is een vuilfiltertje bij de wateraansluiting
Zijn los te koop met universeelaansluiting (Karcher ongeveer 12 euro)
 
TheDGM;308595 zei:
vraag me af welke jullie mij aan zouden raden?? Of zou ik toch moeten gaan kijken voor een machine met meer werkdruk?


Als ik je er 1 aanraad : wees er zeker van dat je een pomp neemt in aluminium of zelfs messing (= duurste uitvoeringen) . De meeste goedkope modellen van Kärcher hebben (dacht ik toch) een plastic pomp en die zou ik je zeker niet aanraden.
Nilfisk heeft volgens mij altijd een alu-pomp en de duurste ook messing.
Ik wil je zeker geen merk opdringen , ik ben gewoon pro-Nilfisk :grinning:

Wil je de HD echt regelmatig gebruiken dan is het altijd handig dat de slang lang genoeg is : 8 meter is de minimum als je de HD laat staan om zo heel de auto te kunnen inspuiten . Een oprolsysteem is ook handig ivm loshangende slang/stockage . Wil je zonder al te veel zorgen lang gebruik maken van je HD dan zou ik je ook nog een versterkte slang aanraden : deze is veel sterker dan een "gewone" en plooit niet dubbel als je per ongeluk niet hebt gezien dat de slang ergens klem onder zit.

Om de werkdruk zou ik me niet echt zorgen maken : alle HD's geven meer dan genoeg druk (in vergelijkng met de HD's van een wasbox , want deze hebben bij ons in BE al minder druk omdat de eigenaars op safe spelen ivm schade die mogelijk wordt veroorzaakt door die spuiten.....)

Mijn HD is een Nilfisk mét oprolsysteem en een versterkte slang van 10 meter.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om met een budget van 250€ een gelijkaardige te vinden.

Stihl heeft ook HD's en zijn vergelijkbaar met Nilfisk (zijn net klonen ervan en ietsje goedkoper dacht ik)

Volgens mij zijn er wel koppelstukken verkrijgbaar voor je huidige toestel en moet er enkel een lipje afgezaagd/geslepen worden .

Wil je lang blijven genieten van je HD : koppel het water en de spuit af na gebruik en laat je motor de slang volledig leeg spuiten .
(maw , wacht tot er geen water meer uit je slang komt en zet de machine terug af ) :ja
 
Heb dit ff opgezocht en vond het toch wel belangrijk om te vermelden én het is idd NIET nodig als de HD binnen staat op in een ruimte waar het niet vriest . :schaam

De hogedrukreiniger moet
vorstvrij opgeborgen worden!

Voor het opbergen van de
hogedrukreiniger moeten de
pomp, slang en accessoires
watervrij zijn:
1. Schakel de machine uit
(draai de aan/uitschakelaar
(1) op O) en ontkoppel de
waterslang en het hulpstuk.
2. Zet de machine weer aan en
knijp de pistoolgreep in. Laat
de machine aan staan totdat
er geen water meer uit het
spuitpistool komt.
3. Schakel de machine uit en
trek de stekker eruit. Rol de
elektriciteitskabel op rond de
haken aan de zijkant van de
hogedrukreiniger.
4. Haal de spuitlans van de
hogedrukslang.

Vooral van toepassing dus als je de machine NIET vorstvrij kan opbergen . In de handleiding van mijn HD stond dat je dit elke keer moest doen ....
 
Zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten mbt het materiaal waarvan de pomp is gemaakt,
maar heb hier al jáááááren een K3.77 ( inmiddels verouderd model ) en blijft het gewoon doen zonder problemen.
Dit soort apparaten kan je gewoon bij de Gamma/Karwei/etc kopen, en al helemaal als ze in de aanbieding zijn ( veelal met lans en terrasreiniger ( dan echt voor een prikkie ))
Zeker niet droog laten laten lopen .... doe je wel dan gaat ie in rap tempo naar de klote ( zijn niet de spullen maar de gebruiker ! )
Geen idee waar je ze wegzet in de vorst ( behalve op je je balkon of midden in je tuin ), maar komt de temp echt onder de nul graden in een garage vraag ik me serieus af ?!
Mocht wel zover gaan zakken dan kan je 'm ook gewoon inpakken in een deken oid en dan in een doos, dit uiteraard niet als je de gehele winter doorgaat met detailen op grote basis
Messing is wel über maar dan moet je goed nagaan of je het geld er uit gaat halen daar ze zeker flink aan de prijs zijn ( voor de janboerenfluitje of hobby-detailertje )
 
mk-us;308674 zei:
Messing is wel über maar dan moet je goed nagaan of je het geld er uit gaat halen daar ze zeker flink aan de prijs zijn ( voor de janboerenfluitje of hobby-detailertje )

Tenzij je als hobby detailertje of voor de janboerenfluitje gewoon KWALITEIT wilt....
Ik ken een forumlid, die heeft een Kranzle hogedrukreiniger, niet de minste, zowel in kwaliteit als de prijs á €1.112,00 excl. btw, je leest het goed, elfhonderdtwaalf euro.
 
:-" en die mag lekker wel drooglopen

Edit;
Ik heb steeds relatief veel geld in gereedschap gestoken
Mede omdat je met de auto's waar ik aan werk duur uit bent als het fout gaat
In die lijn mag het bij mij wat kosten. Luxe probleem noem ik dat.
 
Ik gebruik al jaren een hele goedkope Nilfisk gekocht bij de karwei met wat korting voor ongeveer 50 euro incl wat nutteloze accessoires.

Ding doet het altijd en let eigenlijk nergens op.. gewoon gebruiken en opbergen...

Lees inderdaad veel dat de karcher pomp vaker van plastic zijn bij de instap serie. De nilfisk is vaker voorzien van alu pomp.

Gezien mijn positieve ervaring zeg ik koop de goedkoopste nilfisk
 
ik bezit een karcher met veel plastic ,maar laat de pomp ook zo als grandscenicman leeg lopen ,vervolgens gaat hij de schuur in waar het net zo hard vries als daar buiten.

dit doe ik al jaren en de karcher werkt prima.
 
Ik zou ook voor nilfisk gaan en waarom nou hier om. Ik heb veel hogedrukreiniger's gerepareerd waaronder kranzle, nilfisk, karcher, kew en sthil.

1.Het is mij opgevallen dat karchers vaak/vaker stuk zijn. Niet alleen de pomp maar ook de kleppen keerringen, parbaks en andere dingen. Het voelt erg goedkoop aan.

2.Nilfisk is een goed merk wanneer je een goed model koopt. Ook hier heb je redelijk veel plastic spul in zitten. Dit oogt allemaal wel een stukje degelijker.

beetje of topic.
Ik heb zelf de voorkeur voor kranzle maar dit is helaas erg prijzig. Het is degelijk(er) in alle opzichten de kleppen zijn niet van kunstof de keerringen, o ringen, etc zijn allemaal een slag dikker en voelen steviger als bij bovengenoemde merken. Alles zit in het zicht niet onder kappen enz. Er kan makkelijk aan worden gewerkt. Ook hier gaan er keerringen stuk als de pomp te lang droog wordt gedraaid of wanneer de pomp blijft draaien zonder dat de machine wordt gebruikt dan zit er te weinig water in om alles koel te houden (dit geld helaas ook voor de olie gekoelde).

voor wat betreft het droog draaien van de pomp. Dit is alleen aan te raden wanneer je je hogedrukreiniger een heel winter parkeert in een schuur buiten of in de vriezer.Ook zou ik dan mijn hogedrukreiniger eerst nog spoelen met anti kalk wanneer alles droog staat komt er lucht bij dus oxidatie.
 
nicknameless;308684 zei:
Tenzij je als hobby detailertje of voor de janboerenfluitje gewoon KWALITEIT wilt....
.

Is al goed "verkopertje"w^^w ....

Ik denk dat er namelijk ook goedkopere alternatieven zijn die kwaliteit bieden én die weinig ruimte in beslag nemen, ook een detailer spuit geen 40 auto's per dag af...

Ik ben al een aantal jaar zeer tevreden over mijn Nilfisk E130.2-9. Mocht hij ooit kapot gaan komt er gewoon weer een nieuwe. Ik vind dat oprolsysteem tesamen met de redelijk soepel te noemen slang inmiddels essentieel geworden....
 
Allereerst bedankt voor het reageren, alleen hebben de reacties het mij niet makkelijker gemaakt.:weetniet

De genoemde hogedrukreinigers wil ik toch maar niet aanschaffen. Ik kijk dan liever toch maar verder voor een kwalitatief beter apparaat. Ook heb ik nu een aantal eisen:
  • Oprolsysteem
  • Regelbare druk
  • Wielen

Heb al de Nilfisk C120, C130 en de Karcher K5.700 gevonden, alleen is de Karcher 285EU8-()).

Weet iemand of er nog een andere Karcher (of Nilfisk) bestaat die voldoet aan mijn eisen? Wil tot 200EU eraan uitgeven. Accessoires hoeven in princiepe niet.
 
De Nilfisk C 130.1-6 is nieuw en een mooie aanbieding! Eerder was het oprolsysteem voorbehouden aan de E serie.
 
Ik weet niet of je de machine alleen voor de auto wilt gaan gebruiken of dat hij nog vaker van pas kan komen.
wij hebben hier thuis ook een Kränzle, ben er zeer over te spreken ook olie gekoeld, ding doet het altijd en geeft een hoop druk, ook zijn er genoeg opzetstukken voor te krijgen.