• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanschaf beginners poetsmiddelen

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
De afgelopen paar dagen het nodige gelezen en heeeeeel veeeeel geleerd . Naar aanleiding daarvan heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met spullen die ik dacht nodig te hebben. Ik zou graag van jullie horen of ik nog wat vergeten ben of dat ik voor nu wat van het lijstje kan laten vervallen.


100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
101176 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml
102091 Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
102092 Monello - Wash Mitt


Deze twee wil ik op een later moment bestellen om de kosten niet al teveel uit de hand te laten lopen.
100666 Mothers Wax - Mothers Wax Tire Care Set
100057 Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta 311g (deze omdat het voor zover ik weet hybride wax is en langer blijft zitten dan de gewone, of heb ik dat verkeerd begrepen?

En ja natuurlijk - emmers - maar die heb ik al.

Ondertussen ook uitgevogeld hoe ik een foto kan toevoegen dus hieronder eentje van de mijne
 
Ik zou de NXT wax laten voor wat het is...
Voor de rest lijk je inderdaad al flink wat research te hebben gedaan ;)
 
Waarom zou je de nxt wax laten voor wat het is? - ben ik trouwens voorlopig ook van plan.

En ja, ik heb mijn best gedaan me alvast zo goed mogelijk in te lezen.
 
Ik vermoed omdat in je waxkit van Mothers al een wax zit. Dus je hoeft niet direct de NXT te kopen want dan heb je 2 waxen.
Natuurlijk kan je later nog altijd NXT kopen als je denkt dat die wax aan je verwachtingen zal voldoen (of er beter aan zal voldoen dan de wax van Mothers).
 
Wat een leuke Citigo trouwens!
Geweldige kleur om te detailen.

PS Als je in plaats van [ URL='http : / / en [ '/url] [ img] en [' /img] typt, zien we de foto's direct.'] en [' /url] [ img] en [ '/img] typt, zien we de foto's direct.[ /URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Collinite 845 is ook een goede basiswax. Blijft lang zitten in ieder geval. Enige nadeel is de chemische geur. Voor de winter ideaal!
 
Dat klopt in de Mothers's set zit al een wax (California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans), doch omdat de NXT een hybride is en langer schijnt te blijven zitten - dacht ik dat dat een goede wax zou zijn voor iets verder in de toekomst. Eerst natuurlijk die van Mother's uitproberen.

McShine, dank voor het Citigo compliment :) - en ja over de kleur ben ik uitermate tevreden - zeker nu hij aan de buitenkant in de was zit (zij het met W5 van Lidl - ook met Carnauba), die ondanks het goedkope prijsje voor een hele mooie glans zorgt. Ben benieuwd hoe lang hij er op blijft zitten. Ben nu bezig de binnenkant van de deuren stukje bij beetje in de was te zetten.

De Collinite 845 wax zal ik eens nader gaan bekijken en vergelijken hoe dat zit met de eerder genoemde NXT - want zeker voor de winter is het goed te weten dat deze lang blijft zitten. En een chemisch geurtje - nu ja, daar ruik je uiteindelijk toch niets meer van.

Dat van de IMG zal ik proberen te onthouden voor als ik weer eens foto's plaats want het is inderdaad wel makkelijker als die meteen zichtbaar zijn.

Ik wil proberen in de kerstvakantie de auto volgens het stappenplan van eerst wassen, kleien, etc uiteindelijk nogmaals in de was te zetten - deze keer dan met die van Mother's - uit te voeren. Echter hoe doen jullie dat in de poetscabines bij de wasstraten? Zitten daar ook gewone kranen om water in de emmers mee te doen? Ik mag hier officieel geen auto wassen. Zodra de auto gewassen is kan ik het kleine stukje (ca 1 km) terug naar huis rijden en hem in de garage zetten en daar verder behandelen/ verzorgen.
 
Ik denk dat de Mothers Step3 een zelfde zo niet een langere standtijd heeft als de NXT ;)
Beter hou je het bij de Mothers, en evt. de Collinite 845 / 476S erbij.
Ik zou inderdaad doen wat je zelf voorstelt, wassen bij wasbox en daarna thuis even met detailspray afnemen en verder gaan...
 
Ik heb zelf twee Gritguard emmers + grit guards + Gamma seal deksels gekocht en vul deze beide thuis met warm water (in de was-emmer doe ik nog shampoo) en doe de rest bij de wasstraat. Als het daar rustig is gewoon alles in de wasbox, als het drukker is maak ik het na het afspoelen daar buiten verder af, ze hebben er een stuk 20 parkeerplaatsen naast het gebouw.
Af en toe komen mensen heel nieuwsgierig naar je detailspullen kijken, verder bevalt deze manier van werken me prima.
 
Dag Inge,

mooi lijstje en zoals genoemd goed onderzoek gedaan ;)

maar toch twee opmerkingen:

-ik neem aan dat je al een shampoo hebt?
-je hebt helaas aan 1 mega plush doek niet genoeg om je hele auto te doen... vrees dat je er minimaal 3 nodig hebt (en dat is krap ingeschat). Het uitbufferen (uitpoetsen) van je wax is een heel stuk makkelijker met een schone/verse doek.

Verder ben ik benieuwd wat je er mee gaat bereiken!

Groetjes
 
@ Cyruzzz,
was ook mijn eerste idee maar als je gaat kijken naar het motherspakket zie je dat daar een shampoo inzit (nl. California Gold Shampoo 473ml)
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861
 
Ivo, dat is een goed plan zeker als de wax van Mother's een zelfde soort standtijd heeft als de NXT - dan ga ik inderdaad een Collinite 845 / 476S erbij doen (nog wel even uitzoeken wat het verschil tussen beide is). Heb besloten dat ik met kerst de Collonite ga gebruiken en die van Mother's ergens in het voorjaar omdat ik de reviews zo goed vond van de Collonite mbt de winterperiode. :)


Rembo, een goede tip :)^ de gritguard emmers + seal deksels en die thuis al vullen met warm water - ga ik aan mijn lijstje toevoegen.


Cyruzzz, shampo zit al bij de Mother's set en verder zit daar oa ook bij:
Polishing Cloth (voor het uitpoetsen van de producten)
Microfiber Applicator Pad 2-pack (voor het aanbrengen van de producten)
Maar als jij denkt dat ik nog een paar extra mega plush doeken nodig heb - dan moet ik die ook nog maar een paar aan mijn lijstje toevoegen - ik heb er nu 2 opstaan. Ik zal er 4 van gaan maken aangezien er bij de Mother's set ook al eentje zit. Zojuist de Poorboy's polishing cloth verruild voor die van Monello - zijn wat groter + wit waardoor het vuil beter te zien is. Blijkt dat het er nu nog niet genoeg zijn dan kan er in de toekomst altijd nog aangevuld worden.

En ja, net als jij ben ik ook benieuwd naar wat het uiteindelijke resultaat gaat worden... maar goed dat gaat nog even duren vrees ik.

Kort vraagje ik kwam verschillende keren ergens op het forum de volgende woorden tegen: beading en curing - wie kan mij in het kort vertellen waar ze mee te maken hebben.
 
Inge, als je nog iets budget overhebt, zou ik je zeker aanraden in elke emmer een grit guard te doen.
Het voorkomen van swirls is een van de grootste uitdagingen in het verzorgen van uw lak. Swirls ontstaan door stukjes vuil en stof die tijdens het wassen over de laklaag van de auto gewreven worden. De Grit Guard helpt dit voorkomen. De Grit Guard kan simpelweg in de bodem van uw emmer geplaatst worden. Telkens als u uw washandschoen (Wash Mitt), mop of doek door de emmer haalt voor meer sop wrijft u deze ook tegen de Grit Guard. Dit helpt het vuil te verwijderen en bovendien zorgt de Grit Guard ervoor dat het vuil op de bodem van de emmer blijft.
 
Dat is niet meer echt veel - heb voor niu besloten met 1 gritguard emmer te werken maar zal daar 1 gridguard inkopen - dat zal nog net kunnen denk ik.
 
Zou voor de NXT eerder de NAtty`s van Poorboys kiezen.De NXT is een "all in one" product en deze bevat lichte cleaners.zou je deze over een waxlaag zetten dan ben je een groot deel van die laag al kwijt.
De Natty`s kan je meerdere lagen over elkaar zetten.En de Natty`s heeft een mooie standtijd.En wil je wat meer dan vindt ik de Rainforest Rub van Dodo een erg fijne wax.Of als je helemaal los wilt gaan , de Monello Ibrido wax:heart_eyes:

Weet niet of je uit de stad Utrecht komt?Anders ben je hier ook wel een keer welkom om een waxje te testen;)
 
inge;306622 zei:
... Ik mag hier officieel geen auto wassen. ...

In zo'n geval word ik altijd benieuwd van wie niet
Als je de gemeente bedoelt, waar staat dat dan ... ?
Edit; ik herken de omgeving uit de avatar, inmiddels duidelijk.

Overigens heb ik wel wat samples om te proberen
Kan nooit ver uit de buurt zijn :-"

Beading = druppelvorming
Curing = soort van indrogen van een wax voordat je het uitpoetst
Genoeg gecured zie je met een swipetest = met vinger over de wax kijken of je die weg wrijft
 
Microvezeldoeken heb je (bijna) nooit genoeg. Een Skoda Citigo zou ik toch gauw een doek of drie tellen voor het uitpoetsen van de wax. Voor de wax zou ik de NXT van Meguiars laten staan om de (al benoemde) cleaners die erin zitten. Persoonlijk zou ik kiezen voor een pure wax, sealant of combinatie van die twee. Bijv. een wax van Dodo Juice, Poorboys World of Collinite.
 
Dank!!! voor de wax toevoegingen. Dan ga ik voor nu de wax van Mother's gebruiken samen met die van Collinite. Qua wax prijs wil ik het voor nu een beetje portemonnee vriendelijk houden - daar mijn beginners set toch al een "klein fortuin" kost. NXT wax valt dan dus duidelijk af voor nu en waarschijnlijk ook voor ergens in de toekomst.

Ik ga voor in de toekomst de waxen van Dodojuice, Natty's en Poorboys World in mijn achterhoofd houden - de Monello wax vindt ik een beeeetje heeeeeel veeeeeel van het goede - maar wie weet als de loterij nog eens valt. Voor de kerstvakantie eerst maar eens uitproberen hoe de waxen van Mother's en Collonite zijn.

Wat vinden jullie trouwens van het volgende? Na wassen e.d. als 1e een waxlaag van Mother's aanbrengen en een dag of wat later (begrijp inmiddels dat je niet meteen achter elkaar mag waxen maar minimaal 24 uur moet laten drogen) de wax van Collinite erover aanbrengen. Dit om de bescherming van de auto te verhogen.

Wat moet ik lezen als het verschil tussen een pure wax en een sealant, wat zijn voorbeelden van beidde + wat zijn de voor- en nadelen?

RedCat; het is hier inderdaad een gemeente verbod omdat al het regen water hier rechtstreeks naar ondergrondse wadi's gaan die weer uitlopen in de sloten etc.. En ja, ik woon in de gemeente Utrecht - (ecologische) wijk De kersentuin om precies te zijn. Dank, voor het toelichten van de begrippen. Hoe lang moet ik gemiddeld aanhouden voordat de wax genoeg curing heeft gehad? Of is dat per wax verschillend en stata het op de verpakking?

Dat van de microvezel doeken zal ik in de gaten houden - kan ik altijd extra bestellen in de toekomst.
 
Om te weten of je wax voldoende gecured is, kun je de swipetest doen. Het wachten van 24u tussen twee waxlagen is wel verstandig. De truc is dat de eerste laag helemaal 'uitgehard' moet zijn. Met deze tempraturen zal dat niet al te snel gaan, met 24 uur zit je wel veilig lijkt me. Maar wellicht dat een uur of 2 tot 3 ook volstaat.
Als ik het goed heb begrepen heb je de Collinite 845, deze zou ik dan wel als eerste laag aanbrengen. Daarna de Mothe's wax. De Insulator wax van Mothers heeft waarschijnlijk een langere standtijd dan de Mothers.
 
Okidoki - gaan voor de swipetest - ga ik toepassen. :)^

Dan wordt 24 uur de marge - let wel bij het aanbrengen van de wax staat de auto in de parkeergarage onder mijn huis - hier is het dus altijd een heel stukje warmer dan in de buitenlucht (vermoed een graad of 5 verschil).

Je schrijft: Als ik het goed heb begrepen heb je de Collinite 845, deze zou ik dan wel als eerste laag aanbrengen. Daarna de Mothe's wax. De Insulator wax van Mothers heeft waarschijnlijk een langere standtijd dan de Mothers.

Ik ga er vanuit dat je bedoeld dat de standtijd van Mother's langer is dan die van Collonite, klopt dat? :idee