• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaffen hogedrukspuit, welk merk en type kan ik het best kopen? En met welke toebehoren?

alf

Detailing rookie
18 aug 2010
56
0
Ik loop er over na te denken een hogedrukreiniger aan te schaffen. Naar mijn idee spuit dat beter het vuil van de auto in tegen stelling tot de tuinslang. Als ik in de wasbox sta, merk ik dat je hiermee ook je velgen schoon krijgt zonder gebruik te maken van een borstel. Ga tenminste lekker snel en effectief.
]d~^
Welke hogedrukreiniger is hiervoor geschikt?? Merk?? Liefst niet al te duur.
Hoeveel bar?
Welke hulpstukken juist wel en welke juist niet? Ik wel eens ergens gelezen dat bijvoorbeeld een vuilfrees niet goed is voor je lak.
:|
 
Merk en type zijn een persoonlijke keuze. Wil je de HD alleen gebruiken voor de auto of moet hij ook nog in de tuin van pas komen en let ook op de lengte van de bijgeleverde slang.

Een vuilfrees gebruiken op de auto is niet echt aan te raden .
 
Instapmodellen van gerenomeerde merken zullen zeker voldoen, waarbij ik moet opmerken dat kwaliteit een prijs heeft. Vuilvrees is inderdaad een no-go vanwege geconcentreerde straal.

Maar nog wat anders.
Afspuiten met alleen hoge druk vraagt wel wat voorzichtigheid. Nimmer te dichtbij. Bovendien kan het dan zeker geen kwaad om bij deze aanschaf ook meteen een prachtige Autobrite Foamkit aan te schaffen met een foam. Hierdoor kun je jouw auto perfect voorweken en dan netjes (maar vooral voorzichtig) het grove vuil van je auto afspuiten.

Een lekker vieze auto meteen onder hoge druk afspuiten van te dichtbij zal krassen veroorzaken, doordat je bijvoorbeeld het zand met een rotgang over de lak heen jaagt. Beter eerst foamen (vuil los weken en door de shampoo met speciale ingredienten laten afdrijven) en dan pas afspuiten. Daarna met twee-emmer-systeem wassen. En washandschoen of wat je ook gebruikt in de lengterichting van de auto bewegen (dus geen cirkels).
 
nu lees ik op een ander forum dat prijs en kwaliteit toch niet aan elkaar verbonden zitten.
een bekend Duits merk heeft in de lagere segment meer problemen met kwaliteit dan een goedkoper blauw merk.
zou te maken hebben met het materiaal van de pomp (ene is kunststof en de andere is messing???)

Kan alleen aangeven dat ze vorst niet geweldig vinden, dus lees de handleiding zeker daar over goed door.

gebruik zelf sinds kort een Alto 130bar / 300l (te leen van mijn ouders) en kan er niet over klagen.
in het verleden wel met prof. karcher HD reiniger gewerkt en vond zeer mooi apparaat. (werkte op 380vac meen ik)

Keus genoeg maar vraag is wat wil je uitgeven?
 
Nilfisk Alto heeft goedkope maar zeker prima apparaten heb zelf de 120.2 uit me hoofd bevalt erg goed nog steeds.
Maakt ook minder lawaai dan Karcher van pa;)
 
Ik heb even bij Nilfix lopen kijken. Daar zit meestal standaard een Click&Clean schuimsproeier bij. Los te koop overigens voor 19,-. Lijkt mij wel handig om de auto in te weken. Is deze net zo handig als de Foam Kits van CC? Heeft iemand daar ervaring mee en kun je daar gewoon alle Foams, vuilloswekers in gebruiken ??
 
Stel je van de meegeleverde foambeker niet te veel voor, die staat zwaar in de schaduw van een autobrite foamkit.
Die maakt geen foam, maar een watershampoo-oplossing die binnen een minuut niet meer op je auto hangt.

Is ook al eens een en ander van op het forum verschenen.

Ben zelf ook een zeer tevreden Nilfisk gebruiker.

Zelf vind ik een lange hogedrukslang erg prettig, ik hou er niet van om steeds de HD te moeten verplaatsen als ik rondom de auto bezig ben.
Wellicht is dat ook iets om even in gedachten te houden.
 
Mijn 3e karcher staat op het punt van overlijden....nooit meer een karcher dus. In dit geval ligt het echt aan de spullen en niet aan de gebruiker ;). De nilfisk met oprolbare slang lijkt mij wel wat!
 
Mijn eerst HD was en is nog steeds een nilfisk.

De goedkoopste en simpelste die er was aangeschaft en voldoet nog steeds aan mijn eisen. Meer dan zat om te foamen etc.
 
komende week een bij de Aldi in de aanbieding!
Accessoires van Karcher passen daar dan weer op!
 
Kreeg vandaag nog een tipje in de lokale bouwmarkt welke ik jullie niet wilde onthouden. (Wellicht al lang en breed bekend maar ach)
In de komende maanden is de verkoop van HD's het grootst, hierdoor zullen ze dus veelvoudig in het aanbod komen.
Hij wist me te vertellen dat de modellen die nu voor bv. 79 euro verkocht worden in de aanbieding al zo 20 euro kunnen schelen en dan krijg je er nog een zut opzet spullen bij.

Op zijn advies wacht ik dus nog heel even met het kopen van mijn HD
 
Wat ik me even afvroeg.. kun je met een HD ook je auto droog blazen? Of mag/kan een HD niet met alleen lucht gebruikt worden?
Nog een gekke vraag: is een HD verder nog als gewone compressor te gebruiken of ik het volume (tank) daar niet voldoende groot voor?
 
Een HD is niet geschikt om droog of als compressor te gebruiken!

Water 'koelt' en 'smeert' het pompgedeelte. Als de machine geen water toevoer heeft, loopt ie droog en gaat hij absoluut kapot.

Beter is het om een omgekeerde stofzuiger te gebruiken zoals de machines van Metropolitan
 
Ik maak even een nieuw topic omdat dit niet helemaal meer alleen onder HD valt....:

https://forum.Carclean.com/cc_postmessage.aspx?m=212986
 
Ik heb een nilfisk en ben daar uitermate tevreden mee!

Wateropbrengst is niet het zelfde als de machines op krachtstroom ed, maar dat moet je ook niet verwachten.
Ik ben wel tevreden over het bijgeleverde foamding! Lekker goedkoop, bij mij zater er 2 in de verpakking :)^ dus heb er eentje aangepast zodat deze meer shampoo&lucht aanzuigt!

Beetje handig zijn, en je dan is er zeker iets van te maken :)

Slang is van goede kwaliteit, heb deze wel 1x verlengt zodat ik rond de auto kan lopen. Knikt nauwelijk!

Als ik een nadeel op mag noemen is dat er geen verzegeling van het handvat aanzit. Je moet de hendel ingetrokken houden.