• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aansluitstuk kraan

Belangrijkste is dat je een uitloop hebt met buitendraad, zodat je er zo een Gardena koppeling op kan draaien. Volgens mij heeft Venlo nog aardig wat van dat soort kranen. Bij sommige kranen kun je ook makkelijk een andere uitloop op de kraan zetten, en dan kun je dus ook voor een uitloop kiezen, waar een Gardena koppeling op past. Je kunt misschien ook nog voor een douchemengkraan kiezen, waar je aan de onderkant een normale zwenkbare uitloop hebt, om bijvoorbeeld een emmer te vullen, en aan de bovenkant je Gardena koppeling (dan zul je mogelijk wel een verloopje moeten hebben van 1/2" female (standaarddoucheslang) naar 3/4" male waar dan de Gardena op past. Door te wisselen tussen 'douche' en 'kraanuitloop' kun je dus kiezen of je water uit de slang of uit de kraanuitloop wil hebben. (alles afhankelijk van de aansluitingen van de kraan)

9200000032778861.jpg
 
@GeBas Dan heb je dus meer zoiets nodig:
myshop-medium-10518402.jpg%3Fversion%3D19%26ext%3D.jpg

Alleen geloof ik niet dat die perlators aan het uiteinde makkelijk te vervangen zijn door een Gardena koppeling (perlator is het zeefje aan het uiteinde van de uitloop). Perlator heeft bijna altijd standaar M22 of M24 draad, waarbij je ook goed moet opletten of het binnen- of buitendraad is.
 
@nicknameless Als de kraan echt op een aanrecht moet komen, en dus niet aan de muur, moet je bijna verplicht aan een kraan met ééngatsmontage (2-gats zijn vaak speciale kranen en duur), en met een lage uitloop krijg je direct een knik in je slang omdat ie over de aanrecht moet. Als je een kraan zou weten te vinden met zo'n zwenkbare uitloop, heb je nog veel meer krachten op de kraan bevestiging (doordat de 'voorsprong' van zo'n kraan vaak veel groter is dan bij een hoge uitloop.

Overigens gebruik ik thuis mijn tuinslang om de auto te wassen al zo'n 10 jaar aan een keukenkraan met hoge uitloop.

Maar misschien heb ik @GeBas wel verkeerd begrepen en hoeft de kraan niet perse óp het aanrecht gemonteerd te worden.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ga naar een bouwmarkt en vraag daar naar een kraan waar je een Gardena aan kunt koppelen. Je hebt verloopstukken van Gardena voor binnendraads maar ook voor buitendraads. Zeker dat een praxis, gamma, karwei of hornbach je wel aan een kraantje kan helpen
 
@Cordoba hij moet inderdaad op een aanrechtje.
dus hoog is wenselijk, dan kan de 19L emmer er ook makkelijk onder.

Bedankt voor de tips, de lokale praxis denkt inmiddels ook mee.
 
  • Leuk
Reactions: dencoupe