Haha! Maak het niet te moeilijk voor jezelf.
Je gaat indaad van grof naar fijn, maar dan kijk je dus hoe grof die grof moet zijn. Ik heb zelf altijd de (pech) dat ik harde lakken tegenkwam. Dus dan pakte ik Gele pad + Veloce en was er veelal meerdere hits nodig. Zo nu en dan kwam ik een zachte lak tegen en merkte toen op dat ik met Oranje pad + Mezzo al de boel in één hit strak kon krijgen en schaalde dan al af naar Witte pad + Finale.
Zou ik zo'n zachte lak óók doen met Gele Pad + Veloce, zou ik waarschijnlijk met de horizontale banen (1/2 een dambordpatroon) al de boel gecorrigeerd hebben, vervolgens met de andere helft van het dambordpatroon goede lak weghalen en dan is de korrel misschien amper afgebroken. (En de finish dus minder strak)
Vervolgens moet ik dan de 'schade' van Gele pad + Veloce extra goed wegwerken met Oranje pad + Mezzo en dan nog Witte pad + Finale.
Ondertussen heb ik de lak dus al zo vaak gepolijst, dat er onnodig veel goede lak weg is.
Dusss... Testspot doen en kijken welke stap al genoeg is. Vervolgens afschalen.
Vrees verder niet dat het heeeeel erg is, want met de DAP en een iets te zware combi, haal je niet 10x teveel lak weg als nodig, maar onnodig = onnodig.