• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Accu poetsmachine of DAP500 voor waxen

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
In het topic over de Collinite Insulator Wax #845 zag ik bij een reply van Goku3 een foto met een accu poetsmachine; de Insulator Wax werd aangebracht met een rode pad.

Dit heeft mij aan het denken gezet: het lijkt mij wel erg handig om waxen met zoiets aan te brengen. Uiteraard kan het met de DAP500 ook (welke ik liggen heb maar nog niet gebruikt), maar zo'n accu apparaatje lijkt mij ook wel erg praktisch om na het wassen snel een nieuwe waxlaag aan te brengen. Uiteraard kan met de hand ook (zo doe ik het nu immers), maar met een akku machine lijkt me wel sneller en beter te gaan. Ook ziet deze van Goku3 er wel licht en handzaam uit.

Dus ja, eerst toch maar eens met de DAP500 proberen, of een accu machine erbij voor enkel de waxen? Graag jullie mening hierover.

Ik gebruik de G220 om deze wax aan te brengen, ik heb ook dezelfde accu machine als Goku, vergeet deze iedere keer op te laden ]-0 De G220 is net zo goed, alleen iets zwaarder. Overigens is de accumachine niet meer verkrijgbaar, het een Ferm accu polisher en hij is ALLEEN geschikt voor waxen en glazen, voor polijsten is dat ding totaal nutteloos ;)

Tim zei:
Als je de DAP hebt liggen dan zou ik zeker de DAP gebruiken. Is toch ook zo gepiept? Alleen ff stekker erin en gaan.

:schaam Heb inderdaad een DAP liggen, alleen nog niet gebruikt. Wil voor de eerste keer toch zeker eerst het volledige stappenplan uitvoeren, en dan met name het kleien, om er zeker van te zijn dat er geen kleine verontreinigingen zijn die eventueel voor swirls kunnen zorgen.

In ieder geval is er gisteren weer een bestellinkje geplaatst met oa de Collinite, zodra het weer wat beter wordt zal ik die dan maar eens gaan aanbrengen met de DAP.