Doel is om een Ford Focus (13jr) en een Ford S-Max beide zwart onderhanden te gaan nemen. Na veel leeswerk besloten dat dit toch wel erg leuk is om te doen en tevens een mooie hobby erbij en als het goed is met een prachtig resultaat.
Maar als beginner vliegen de kreten en producten je om de oren dus wat advies zou prettig zijn.
Voor nu heb ik deze lijst samengesteld.
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99
California Gold Car Wash - 946ml € 11,98
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm € 16,49
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml € 13,99
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 29,99
CarPro - Eraser - 1000ml € 16,99
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 2x € 8,98
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad € 4,49
DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack € 235,00
Monello - Disco Duo applicator pads € 2,99
Aangezien het toch om een behoorlijke investering gaat en ik er wel achter ben als je wilt polijsten je eigenlijk niet rustig kunt beginnen met een paar producten maar direct de dingen goed moet aanpakken.
Polijsten zonder kleien of polijsten en geen wax zijn geen optie. Zo ga je steeds verder.
Graag eventueel advies of deze producten elkaar niet in de weg gaan zitten of dat iemand nog andere tips heeft voor de aankoop of dat ik iets cruciaals mis.
Ik weet dat je soms beter een grotere verpakking kan aanschaffen wat voordeliger is maar om de kosten toch iets te beperken kies ik voor nu een kleiner formaat en later kan ik dan overgaan tot aanschaf van een grotere verpakking.
Hoe pakken jullie een auto eigenlijk aan. Vooral de S-Max is een grote auto dus daar ben je even mee bezig. Helaas geen garage dus alles moet buiten gebeuren.
Kun je beter 1 ding aanpakken bv het dak eerst met klei behandelen, polijsten waxen etc en dan op naar het volgende deel bv een deur. Lijkt mij niet logisch en het lijkt mij dat je steeds 1 ding doet en dan de hele auto en dan naar de volgende stap.
Alle hulp voor deze leek zijn meer dan welkom.
Maar als beginner vliegen de kreten en producten je om de oren dus wat advies zou prettig zijn.
Voor nu heb ik deze lijst samengesteld.
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99
California Gold Car Wash - 946ml € 11,98
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm € 16,49
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml € 13,99
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 29,99
CarPro - Eraser - 1000ml € 16,99
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 2x € 8,98
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad € 4,49
DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack € 235,00
Monello - Disco Duo applicator pads € 2,99
Aangezien het toch om een behoorlijke investering gaat en ik er wel achter ben als je wilt polijsten je eigenlijk niet rustig kunt beginnen met een paar producten maar direct de dingen goed moet aanpakken.
Polijsten zonder kleien of polijsten en geen wax zijn geen optie. Zo ga je steeds verder.
Graag eventueel advies of deze producten elkaar niet in de weg gaan zitten of dat iemand nog andere tips heeft voor de aankoop of dat ik iets cruciaals mis.
Ik weet dat je soms beter een grotere verpakking kan aanschaffen wat voordeliger is maar om de kosten toch iets te beperken kies ik voor nu een kleiner formaat en later kan ik dan overgaan tot aanschaf van een grotere verpakking.
Hoe pakken jullie een auto eigenlijk aan. Vooral de S-Max is een grote auto dus daar ben je even mee bezig. Helaas geen garage dus alles moet buiten gebeuren.
Kun je beter 1 ding aanpakken bv het dak eerst met klei behandelen, polijsten waxen etc en dan op naar het volgende deel bv een deur. Lijkt mij niet logisch en het lijkt mij dat je steeds 1 ding doet en dan de hele auto en dan naar de volgende stap.
Alle hulp voor deze leek zijn meer dan welkom.