• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aankoop

mikeo

Detailing trainee
12 jun 2013
15
47
Doel is om een Ford Focus (13jr) en een Ford S-Max beide zwart onderhanden te gaan nemen. Na veel leeswerk besloten dat dit toch wel erg leuk is om te doen en tevens een mooie hobby erbij en als het goed is met een prachtig resultaat.

Maar als beginner vliegen de kreten en producten je om de oren dus wat advies zou prettig zijn.

Voor nu heb ik deze lijst samengesteld.
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99
California Gold Car Wash - 946ml € 11,98
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm € 16,49
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml € 13,99
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 29,99
CarPro - Eraser - 1000ml € 16,99
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 2x € 8,98
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad € 4,49
DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack € 235,00
Monello - Disco Duo applicator pads € 2,99

Aangezien het toch om een behoorlijke investering gaat en ik er wel achter ben als je wilt polijsten je eigenlijk niet rustig kunt beginnen met een paar producten maar direct de dingen goed moet aanpakken.
Polijsten zonder kleien of polijsten en geen wax zijn geen optie. Zo ga je steeds verder.

Graag eventueel advies of deze producten elkaar niet in de weg gaan zitten of dat iemand nog andere tips heeft voor de aankoop of dat ik iets cruciaals mis.
Ik weet dat je soms beter een grotere verpakking kan aanschaffen wat voordeliger is maar om de kosten toch iets te beperken kies ik voor nu een kleiner formaat en later kan ik dan overgaan tot aanschaf van een grotere verpakking.

Hoe pakken jullie een auto eigenlijk aan. Vooral de S-Max is een grote auto dus daar ben je even mee bezig. Helaas geen garage dus alles moet buiten gebeuren.

Kun je beter 1 ding aanpakken bv het dak eerst met klei behandelen, polijsten waxen etc en dan op naar het volgende deel bv een deur. Lijkt mij niet logisch en het lijkt mij dat je steeds 1 ding doet en dan de hele auto en dan naar de volgende stap.

Alle hulp voor deze leek zijn meer dan welkom.

Ik merk dat je weinig doeken hebt gekozen. Als je toch ineens alles doet (polijsten ed) heb je nood aan doeken. De Monello trio pakketten zeker even checken! http://www.carclean.be/zoeken?search=monello%20trio&id=

Ik zou als extra wash mitt deze nemen: CarPro - Merino Wool Mitt (http://www.carclean.be/product/CarPro/Merino_Wool_Mitt_WOOLMITT1PC_101950)
Deze kun je dan voor je bovenkant gebruiken, tot aan de schorten. De andere wash mitt in je lijst voor de onderkant, alhoewel. Dat zou een verspilling zijn van een goede mitt.

Heb je trouwens reeds producten voor de velgen? Wordt vaak vergeten, maar een doffe velg onder een blinkende wagen is ook dat niet.

Zou voor deze ( Meguiar's - Super Thick Microfiber Wash Mitt) de Monello wash mitt nemen. https://www.Carclean.com/product/Monello/Wash_Mitt_MWM0101_102092
Vind ik net zo goed.
En mis nog een glaze, zoals PB blackhole https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB_BH_100900
En misschien nog wat 5.5"pads geel en een wolletje

Doeken zat ik inderdaad nog aan te twijfelen en een setje extra kan zeker geen kwaad. Bij de DAP zitten er al een paar maar had al gelezen dat je er niet genoeg van kunt hebben dus die ga ik er even bijzetten.

Extra wash mitt is zoals je aangeeft beschrijft inderdaad een goede optie erbij. Is misschien zonde van een nieuwe maar ja als je zover gaat qua onderhoud moet ik niet moeilijk gaan doen voor die 13 euro extra en maak je direct een goede start.

Velgen laat ik voor nu even zien er nog goed uit. Deze maak ik altijd al schoon en nu icm met Iron X denk ik dat het meeste wel gedekt is. Zijn weer mooie dingen voor het verlanglijstje.
Mogelijk als de auto gedaan zijn dat je dan ineens het verschil ga merken maar daar maak ik dan wel weer een andere project van.
Als de winterbanden er weer ondergaan, daar zitten dezelfde set siervelgen onder, dan kan ik dit mooi aanpakken als ze er onder vandaan komen en de set winterbanden vlak voor ze er weer op gaan. De paar maanden ga ik wel redden.

@carclean
Is het geen idee om een complete set te gaan samen stellen voor de beginners.

@rallimart
Black Hole stond er inderdaad al tussen. Toch net de beetje extra glans is toch wel mooi denk ik zo.
5,5 inch zit al bij de DAP900 set. 3x 5,5 en 3x 4 inch. p.s zag dat ik de Start pack nog had staan ipv de Power Pack. Dit had ik wel qua prijs aangepast in mijn lijst maar niet de tekst. Dus mooi dat je dat aangaf.

Wat bedoel je met een wolletje voor welke gebruik.

In plaats van losse doeken en mitt aan te schaffen zou ik van Monello de trio bundel nemen - heb je van alle doeken er 3 + droogdoeken + mitt + spons. Dan kun jezelf nog eventueel (Verde) doeken toevoegen (althans zou ik voor kiezen.)

Als shampoo zou ik de BTBM van DJ kiezen - vind die fijner dan de California Gold.

Black hole was ik even over heen gelezen.:s
Met een wolletje , bedoel ik dit https://www.Carclean.com/product/Monello/Foamed_Wool_5_5_inch_Cutting_Pad_101648
Voor zware correcties.
Wat ik ook nog niet zie staan is een Apc https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bio_Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB_APC32_100712
Goed om je trims te reinigen, en andere schoonmaak klusjes.

Dank voor alle mooie aanvullingen. APC was ik inderdaad vergeten en neem ik zeker mee.

Wolletje laat ik voor nu nog even voor nu evenals de Trio set. Trio set heb ik wel bekeken en je krijgt een mooie set doeken in een keer. Maar de lijst groeit al aardig en je moet uiteindelijk even stoppen qua budget.

Als je bekleding gaat schoonmaken met APC is dat alleen opspuiten in de juiste verhouding of moet je dit ook nog inborstelen of wrijven.

En nog een vraag over de Iron X. Hoe brengen jullie dit op de lak aan. Met een sprayflacon of met de wash mitt.

En de Black hole gaat deze samen met de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Als mede beginner snap ik precies wat je bedoelt. Er is bijna een 'studie' voor nodig om vertrouwd te raken met alle producten en stappenplannen etc.

Ik ben begonnen om producten aan te schaffen voor een zwarte Focus (12 jr) en zwarte Ibiza (3 jr). Omdat elk serieus stappenplan inderdaad een behoorlijke investering vergt, heb ik getracht met om met minimale investeringen een maximaal resultaat te behalen.

Ik was reeds in bezit van een hogedruk en heb hier bij CC een foamlans en foam gekocht. Wat een succes, maar een kostbare investering. Gelukkig deel kunnen nemen aan de groupbuy 5 liter Foam.

Ik lees niets over de 2 emmer methode met een gritguard? Toch zie ik dit regelmatig als advies voorbij komen en zelf beoordeel ik dit ook als basisuitrusting. Zeker omdat je niet foamed is dit denk ik wel nodig, evenals meerdere washmitts.
Zelf gebruik ik 1 washmitt met 2 emmers en zwaar vervuilde delen (oa. de instaplijsten etc) doe ik met een spons van de blauw-witte 'Actie'.

Voor zover ik kan beoordelen vloeken de producten niet met elkaar, met dien verstande dat de GoldWash minder vriendelijk is om een pas gedetailde auto te wassen omdat dit geen pure shampoo betreft. Er zijn als ik goed onthouden heb additieven aan toegevoegd zoals bij veel Meguiars producten het geval is. Wat dat aan gaat zou ik je adviseren: Poorboys Super Slick & Suds of DodoJuice's Born to be Mild. De collinite wax is goed, maar ik lees/hoor verschillende geluiden. De een mist de warme uitstraling van de lak waardoor deze typisch als een winterwax wordt weggezet en de ander zweert erbij.

Ik was tevens al in het bezit van een schuurmachine die na het lezen op dit forum tevens als DA polijstmachine kan worden gebruikt (festool rotex), dus ervaring met een DAP all-in-one pakket heb ik niet, maar ik zou hier wel blind op durven vertrouwen dat deze set elke euro waard is. Ik heb een sample kit polijstmiddel met een setje pads van een concullega gekocht en ben hiermee begonnen. Ik denk te snappen waarom CC geen sample kit van haar Monello polishes aanbiedt, maar dit heeft mij als beginner mét budget doen uitwijken naar een hier niet gevoerd merk. De Poorboys sample kit #5 staat niet bekend om haar goede werking op harde autolakken. Maar goed, jij kiest voor de DAP set inclusief polishes dus geen probleem verder.

Heb je gekeken naar de Poorboys sample kit #6. Hierin zit de shampoo, een polish voor chroom, black hole en ex-p sealant. Ik heb de Focus aangepakt en naar mijn idee zit er voor minimaal 4 detailbeurten aan inhoud in. De EX-P heb ik zelfs 2 keer aangebracht. Uiteindelijk ook nog een panel potje DodoJuice Purple Haze gekocht en dit als kers op de taart aangebracht.

Als de Poorboys Super Sample kit niet over de minder geliefde SSR polishes beschikt, dan had ik als beginner mét budget direct deze kit gekocht. Alles zit er in om een paar goede detailbeurten te geven en tevens zitten er producten in om een pas gedetailde auto goed te onderhouden.

Chan;332028 zei:
Als mede beginner snap ik precies wat je bedoelt. Er is bijna een 'studie' voor nodig om vertrouwd te raken met alle producten en stappenplannen etc.

Ik ben begonnen om producten aan te schaffen voor een zwarte Focus (12 jr) en zwarte Ibiza (3 jr). Omdat elk serieus stappenplan inderdaad een behoorlijke investering vergt, heb ik getracht met om met minimale investeringen een maximaal resultaat te behalen.

Ik was reeds in bezit van een hogedruk en heb hier bij Carclean.com een foamlans en foam gekocht. Wat een succes, maar een kostbare investering. Gelukkig deel kunnen nemen aan de groupbuy 5 liter Foam.

Ik lees niets over de 2 emmer methode met een gritguard? Toch zie ik dit regelmatig als advies voorbij komen en zelf beoordeel ik dit ook als basisuitrusting. Zeker omdat je niet foamed is dit denk ik wel nodig, evenals meerdere washmitts.
Zelf gebruik ik 1 washmitt met 2 emmers en zwaar vervuilde delen (oa. de instaplijsten etc) doe ik met een spons van de blauw-witte 'Actie'.

Voor zover ik kan beoordelen vloeken de producten niet met elkaar, met dien verstande dat de GoldWash minder vriendelijk is om een pas gedetailde auto te wassen omdat dit geen pure shampoo betreft. Er zijn als ik goed onthouden heb additieven aan toegevoegd zoals bij veel Meguiar's producten het geval is. Wat dat aan gaat zou ik je adviseren: Poorboys Super Slick & Suds of DodoJuice's Born to be Mild. De collinite wax is goed, maar ik lees/hoor verschillende geluiden. De een mist de warme uitstraling van de lak waardoor deze typisch als een winterwax wordt weggezet en de ander zweert erbij.

Ik was tevens al in het bezit van een schuurmachine die na het lezen op dit forum tevens als DA polijstmachine kan worden gebruikt (festool rotex), dus ervaring met een DAP all-in-one pakket heb ik niet, maar ik zou hier wel blind op durven vertrouwen dat deze set elke euro waard is. Ik heb een sample kit polijstmiddel met een setje pads van een concullega gekocht en ben hiermee begonnen. Ik denk te snappen waarom Carclean.com geen sample kit van haar Monello polishes aanbiedt, maar dit heeft mij als beginner mét budget doen uitwijken naar een hier niet gevoerd merk. De Poorboys sample kit #5 staat niet bekend om haar goede werking op harde autolakken. Maar goed, jij kiest voor de DAP set inclusief polishes dus geen probleem verder.

Heb je gekeken naar de Poorboys sample kit #6. Hierin zit de shampoo, een polish voor chroom, black hole en ex-p sealant. Ik heb de Focus aangepakt en naar mijn idee zit er voor minimaal 4 detailbeurten aan inhoud in. De EX-P heb ik zelfs 2 keer aangebracht. Uiteindelijk ook nog een panel potje DodoJuice Purple Haze gekocht en dit als kers op de taart aangebracht.

Als de Poorboys Super Sample kit niet over de minder geliefde SSR polishes beschikt, dan had ik als beginner mét budget direct deze kit gekocht. Alles zit er in om een paar goede detailbeurten te geven en tevens zitten er producten in om een pas gedetailde auto goed te onderhouden.

Foamlens etc komt in een later stadium anders wordt het te gek voor nu. HD is gelukkig al in het bezit en 2 emmers systeem is mij bekend en deed ik altijd al als ik de auto's aan het wassen ben. Goldwash is een goede tip en deze heb ik nu vervangen door Dodo Juice - Born to be Mild shampoo.
Sample kit is zeker mooi maar laat ik even omdat ik in de DAP ook al verschillende polish zit en tevens zijn de verpakkingen groter zodat ik meer keer kan gebruiken.

Dank voor je aanvulling kan ik zeker wat mee. Lijst is nu aardig compleet denk ik en hoe langer ik wacht hoe meer er bij komt en dat is niet goed voor het budget :lol

Zo de bestelling is gedaan en nu vol spanning wachten op wat komen gaat.

Autoglym - Car Glass Polish - 325ml
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad 2x
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 2x
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
CarPro - Eraser - 1000ml
Monello - Peluche Verde Trio
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Wash Mitt
Monello - Piccolo Nero Trio
Monello - Disco Duo applicator pads 2x
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack