• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Adviesje gevraagd

In theorie ja, als ik tussen 12:00 en 12:30 bestel maar dan moeten niet de dingen van die bestelling niet uitverkocht zijn...
Het zijn allen bestellingen boven de 50 euro dus ze hebben geen verzendkosten...
 
Voor jou niet nee, wel voor carclean
Zo doe ik het zelf tenminste, maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Volgens mij kun je het wel zien als iets uit voorraad dreigt te raken toch?
 
Geen idee... is dat zo?
Probleem is een beetje dat ik de verjaardag van mijn dochter vier dan... en die wordt 3 dus ik kan alle slaap gebruiken zegmaar en ik kan het niet de hele tijd bijhouden:(
Een alarm zetten om dingen te bestellen voor 5 minuten is makkelijker (linkjes naar de producten heb ik mezelf al gemaild dus met een paar klikken is het besteld:)
 
Je kan ook producten in je wenstlijstje zetten, kun je ze meteen vanuit je wenslijstje doorzetten naar je winkelmandje. Werkt erg handig én overzichtelijk. Wel zou ik een lijstje maken zodat je niks vergeet en/of te vroeg/laat besteld :)
 
Ja kan maar dingen die niet op voorraad zijn (zoals de DAP set) kun je om een of andere reden niet in je wensenlijstje zetten?

Is het trouwens mogelijk om die applicatiedoeken en dergelijke die je gebruikt te wassen en her te gebruiken?
De baldwipes, suede (applicatie) doeken en softwipes bedoel ik..
 
Laurette heeft ondertussen aangegeven dat speciale kits voor de SSS vandaag ook in de webshop zijn gezet, zodat je ze in je verlanglijstje kan zetten.
 
Pff en dan ben je aan het kijken en lezen en zo komt er meer en meer bij....

Pokkevroeg:
- De dap set met de 900 wegens ergonomie en omdat ik denk dat mijn lak een hip soort beton bevat... a 179,-

10:00 - 12:30 uur:
- Monello Dolce verde klei a 14,39 (20% korting)
- Monello Senza Aqua piazza trio towels a 16,79- (Ik heb de Meg wel maar die is altijd net te nat en ook zeker aan de grote kant waardoor ik de grond weleens raak met afnemen...)
- Autoglym vynil and rubber care a 8,- (voor alle andere delen dan de lak/trim zegmaar)
- Colad nitil handschoenen XL 10 stuks a 3,59
- Colad aqua dynamic maskeertape set a 7,99
- Monello foam kit for karcher K series a 39,20 euro (20%:))
- Monello Artico magico snow foam 5000ml a 30,39 (20%:))
= 120,53

12:00 - 14:30 uur:
- Gyeon Q2 Pure 50ml essentials protection set (los samengesteld en dan na 12:00 uur kopen met 20%) a 149,93
- 2 extra bald wipes a 11,20
= 161,13

dit gaat de vrouw niet leuk vinden.....

kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de kleine hoeken zoals bijvoorbeeld de deurschelpen polijst?
 
Dit verhaal begint stilaan een cultstatus te verwerven. Doet me echt terugdenken aan mijn begindagen. Veel te veel lezen en veel te weinig doen. Maak je niet al teveel zorgen. Al koop je binnenkort de halve winkel leeg tijdens de promotie, je zal altijd nog iets tekort komen. En als je denkt dat je via het inlezen alles onder de knie hebt valt de praktijk weer tegen of ondervind je dat sommige dingen veel eenvoudiger zijn in het echt tegenover op papier. Geniet van de verjaardag van je dochtertje en maak je niet teveel zorgen om je wagen. Met het lijstje dat je klaar hebt kom je best een eindje ver. Maak alleen niet de fout dat je vrouw te weten komt wat alle detail spullen kosten en dan blijf je wel goed zitten .
 
Maak alleen niet de fout dat je vrouw te weten komt wat alle detail spullen kosten en dan blijf je wel goed zitten
HAHAHAHA LOL
Dat krijg ja als er zoveel tijd zit tussen de teasers en de dag dat je kunt kopen:sweat: zouden ze het bewust doen denk je?:yum
Ik ben dus bijzonder onervaren hierin en het laatste dat ik wil is met alle spullen bezig zijn en erachter komen dat ik net een pas mis voor het polijsten omdat de huidige te grof zijn of dus iets mis voor de handgrepen bijv...
Iemand die nog gaten ziet in mijn list?
 
Onder de deurgrepen kun je waarschijnlijk ook gewoon met de hand doen met een machinepad ;)

En +1 voor @Dany Relax, je moet niet meteen alles in huis hebben en je zal ook niet bij je eerste full detail alles tot in de puntjes in orde krijgen. En da's ook nergens voor nodig.
Je kan ook niet ineens vanaf het internet bepalen wat voor jou de meest ideale producten zijn. Detailen is proberen en ervaren en daar op afstemmen. Heb je later ook weer wat om nog naar uit te kijken, weer wat spulletjes om te bestellen, een verlanglijst om aan te schaven. :innocent:
 
+1 voor de reacties over "te snel, te veel" :p

Wat heb je nodig in de basis;

(1) Goede collectie om te wassen.
(2) Stapje verder = Beschermen van lak/rubbers/kunststof.
(3) Stapje verder = Klei + Glijmiddel + Polijstset.

Alle stappen tegelijk kost een hoop geld en eigenlijk weet je nog niet eens hoe-of-wat. ;)
 
Uiteraard, maar een kortingsactie als dit wil je natuurlijk goed gebruik van maken right;)
Nogmaals, het gaat mij erom dat ik niets iets essentieels mis om door te kunnen...
Volgens mij heb ik een mooi lijstje.
Ik denk alleen dat ik nog een van deze https://www.carclean.com/nl/raffini-4-foam-polishing-pad-white.html voor bijvoorbeeld de lijsten boven de A stijl en langs mijn open dak goed te kunnen doen (iets preciezer).
Interieur komt de volgende keer, net als de wielen waar al iets teveel beschadigingen op zitten helaas.
Wellicht dat ik mijn winterset nog een behandeling geef.
Wat ik overigens momenteel doe is daar een dichte laag wax van meg die ik niet uitpoets. Je ziet er weinig van en werkt prima als gebrek-aan-goede-spullen oplossing:)

(1) Goede collectie om te wassen.
shampoo heb ik nog, de spuitlans en foam is voor het inweken een mooie combi scheelt echt boenen en met een panty de vliegen weghalen..

(2) Stapje verder = Beschermen van lak/rubbers/kunststof.
Lak ga ik dus met de coating doen, rubbers en kunstof met de autoglym

(3) Stapje verder = Klei + Glijmiddel + Polijstset.
Polijsten is nu wel nodig voor het aanbrengen van de coating en daarvoor dus kleien... lube heb ik nog.

vind overigens stap 2 en 3 van je eigenlijk omgedraaid: eerst kleien en polijsten daarna beschermen;)

Was ook een geintje hoor, qua vrouw. Geen probleem mee. Ze ziet het er niet aan af maar dat maakt me weinig uit.
Enige nadeel is dat ik waarschijnlijk haar auto ook mag doen tzt....
 
Laatst bewerkt:
Ach, hobby’s mogen geld kosten vind ik, is persoonlijk voor iedereen uiteraard.
En ik ben heeeeel blij dat ik totaal geen enkele verantwoording hoef af te leggen aan mijn vrouw in mijn uitgave patroon hierin, zou eruit zien ook. Doe ik bij haar ook niet en is lekker rustig zo, nooit ruzie of gezeik.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en m@rio
75% van de autoeigenaren knalt de auto door een krasstraat en dus is de handwasser al in de minderheid.
Nóg minder eigenaren smeert een keer een waxje of dressing.
Polijsten is een flinke stap verder en dat doen nóg minder eigenaren.

:) Vandaar mijn lijstje wat dus niet perse een stappenplan was, maar meer een volgorde van aankopen. ;)


Fair enough tho, de kortingen zijn aantrekkelijk. :)
 
Ik ben wel redelijk klaar met mijn lijst voor komende zaterdag: https://forum.carclean.com/threads/adviesje-gevraagd.21000/page-3#post-377052
Enige waar ik nu aan denk is doeken voor het verwijderen van het polijstresidu.
wassen, drogen en coating heb ik gedekt denk ik maar ik mis denk ik nog wat mf doeken (ok kan ik die Meg doeken hiervoor gebruiken die ik nog heb?)
Weet iemand ook of je de doeken die gebruikt worden bij de coating van Gyeon kunt wassen en opnieuw kunt gebruiken? geen idee of die coating uit de doeken spoelt in de machine...?
 
Voor het afnemen van polijstresidu volstaan de meeste MF doeken wel, ik gebruik er de Monello Peluche Bianco's voor.
De doeken die ik gebruik bij het afnemen van de coating (Gyeon bald wipe) gooi ik meteen na het afnemen in een emmer water (max twee panelen met 1 doek in mijn methodiek) en ik zorg dat hij goed doordrenkt is, want hij wordt meteen aquafobisch. Eenmaal thuis gaan ze apart in de wasmachine met MF wash, dan kun je ze voor dingen als interieur, motorruimte etc nog prima gebruiken. Misschien zelfs wel op de lak, maar ik neem dat risico niet op een pas gepolijste auto.
 
Tnx! Ik vermoedde al dat 80% van de spullen die ik voor de coating aanschaf niet kon hergebruiken. De harde coating wordt immers ook hard op je doek...
Ik kijk wel even... als ik ze gewassen heb kan ik ze altijd nog weggooien:)
Welke mf wash gebruik je trouwens?