• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afspoelen: Osmosewater dat geen osmosewater meer is

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Afgelopen weekend heb ik in de wasbox mijn auto afgespoeld omdat ie was bedolven onder boomzaden. Omdat ik de vorige keer nogal wat vlekken overhield aan het afspoelen dacht ik dit keer af te sluiten met Osmosewater.

Helaas het Osmosewater is finito bij mijn wasbox en het is vervangen door "vlekvrij spoelen"

Wat zoveel inhoud als een vettige laag die word meegeleverd en die er uit ziet als wax hologrammen (had ik totaal niet na het wassen en waxen maar wel na het afspuiten)

Men zij gewaarschuwd. Wasboxen doen steeds gekkere dingen om je zakken leeg te kloppen tegen de allerlaagste kosten voor hunzelf
 
Misschien een handige tip die ik kan delen met de rest van de detailers hier:

Volgens sommige (buitenlandse) detailers is het gebruik van osmose water of demi water beter en schoner.
Over de zin en onzin hiervan wil ik nu geen discussie starten, laat 1 ieder dat maar voor zichzelf bepalen.

Wat je ook kan gebruiken voor o.a. vlekvrij naspoelen, wassen, en vullen van je detailer flessen die een mengverhouding hebben, is het water uit je condensdroger. Koop in een goede dieren speciaalzaak zo'n speciaal netje/filtertje/zeefje ding en filter het water want er kunnen nog hele kleine stofdeeltjes in zitten.

Werkt perfect, en kost niets ;)
 
Mijn hemel. Ik heb toch al heel wat gelezen hier op het forum. Maar drijven we nu niet een beetje door mensen? Het condenswater met een filter uit je condensdroger opvangen om je auto vlekvrij na te "spoelen" .......................... :confused: Goed bedoelde tip hoor maar denk er nu eens goed over na. ,^^
 
Tja, als ik strepen heb, ga ik er wel met Spray and Wipe o.i.d. over heen, ga echt niet condens opvangen ofzo haha :p

Mogen wel in een recessie leven, alleen lijkt me dit een beetje teveel van het goede :D

Nee, laat mij maar lekker met water spelen :heart_eyes:
 
Haha inderdaad :D

Ach zo zie ik nog zo heel vaak, hoe mensen bezuinigen op de meest idiote dingen, dan heb ik echt zo van, waar zijn we anno 2009 nu mee bezig :roll

Zo bezuinig ik zelf ook! en wel te weten, op helemaal niets :ja
 
Ik merk wel het verschil tussen afspoelen met het water uit de kraan of afspoelen met osmosewater of vlekvrij water bij de wasbox.

Om de kans op swirls zo klein mogelijk te houden, droog ik de scooter niet af. Bij osmose of vlekvrij water krijg ik geen opgedroogde kalkvlekken. Bij kraanwater absoluut wel!

Om ervoor te zorgen dat de wagen kalkvlekvrij blijft, zou je een waterfilterset kunnen aanschaffen.

Zegt ondergetekende die er nog geen eentje heeft :schaam
 
Je moet inderdaad de goede wasbox uitzoeken voor vlekvrij naspoelen. Gelukkig heb ik er 1 zo'n 800 meter verderop die nu nog prima vlekvrij naspoelt. En dan nog, na 1 dag/nacht stof, regen en/of dauw is je vlekvrij of osmose naspoelen ook weer voor niets geweest.
 
Ik was altijd met Osmosewater. Op me werk hebben we altijd 1000 L staan .
Bij een aantal glassenwasbedrijfen kan je ook 25L jerry kans halen .
 
Dit heb ik laatst ook gemerkt, vlekvrij naspoelen is niet gewoon ''schoon'' water meer het lijkt wel glansspoelmiddel van de vaatwasser. Ik doe nu gewoon water uit de wasbox en daarna afdrogen met DMMT towel, werkt veel beter.