• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

Ben nu ook bezig met het genieten van mijn eerste Alfa, een Giulietta 1.4multiAir met 170paardjes. En ik wil nooit nog iets anders denk ik. Rijdt als een trein, een echte rijdersauto (zoals alle Alfa's)
en ze heeft ook nog eens erg knappe looks (zoals ook alle Alfa's ;))...Geniet van je Alfa...
 
Na de bandenwissel heb ik de auto zoals gezegd gewassen en wat plaatjes geschoten in het sfeervolle Hellevoetsluis. Een aantal van de foto’s heb ik gebruikt voor het komende artikel in het Klaverblaadje. Ik moest me voor het artikel beperken tot een drietal foto’s, op het Net zijn die beperkingen er niet. Ik heb het artikel in ieder geval met veel plezier geschreven. Ik had dit ook nog niet eerder gedaan dus het moest er maar een keer van komen.

Ik ben al een aantal weken de weersvooruitzichten aan het peilen, om de auto een stappenplan te geven. Dit plan zal voornamelijk gericht zijn op het opwaarderen van de lak. Vooral op een auto met zwarte lak kan dit een erg mooi en dankbaar resultaat worden. Vervolgens zal ik de auto eens goed in de was kunnen zetten. De wielen kunnen zoals gezegd ook een opknapbeurt gebruiken. Tussen en achter de spaken kun je niet goed komen, dus de wielen zullen er een keertje af gaan. Tot slot wil ik ook nog het lederen interieur eens goed schoonmaken en beschermen.

Dit hele ‘project’ zal een aantal dagen in beslag nemen. Voorlopig zijn de weergoden me echter ongunstig gezind. Een temperatuur van boven de 10 graden Celsius zou voldoende moeten zijn, maar regen gooit roet in het eten. Plus er zijn ondertussen ook nog andere verplichtingen. Kan in ieder geval haast niet wachten om te beginnen!

Tot die tijd ziet de auto er voor de doorsnee mens gewoon geweldig uit en daar ben ik het absoluut mee eens. Het kan alleen altijd wat mooier en strakker. Dit wist ik en dat is geen enkel probleem, het is dan ook geen nieuwe auto.

2012-04-16_11klein.webp

2012-04-16_16klein.webp
 
De frequentie van olie peilen heb ik verlaagd tot een maandelijkse controle, het peil is nauwelijks waarneembaar gezakt na bijna 5.000 km sturen. Ik heb het advies van medeliefhebbers om het olieverbruik in de gaten te houden bij een Twin Spark opgevolgd, misschien tot overdrijven toe. Bij de dealer was het mogelijke olieverbruik van deze motoren niet bekend, je zou wel meer verhalen horen. Mocht de auto werkelijk gek gaan doen dan staat de BOVAG er achter. Neemt niet weg dat ik geloof dat je wel degelijk pech kunt hebben met een auto. Goede raad kan duur zijn, dus beter op deze manier dan dat je niet weet waar je aan toe bent. Toch hebben, onder andere, ‘horrorverhalen’ me wel degelijk gestuurd bij het kopen van mijn Alfa Romeo, want de GT is één van mijn droomauto’s. Stiekem vind ik het coupé design van de GT nóg mooier dan de 147, maar slechte ervaringen die ik gelezen heb over de JTS-motoren hebben me uiteindelijk doen afhaken (de V6 was geen optie qua kosten). Het is discutabel of dit terecht is, want je hoort ook legio goede verhalen – zoals over elke auto eigenlijk. Ik heb de 147 immers ook niet laten staan. Maar goed, de keuze is inmiddels gemaakt en ik heb hier absoluut geen spijt van. Integendeel!

Nog wat kleine dingen zijn vervangen aan de auto. Dimlicht rechtsvoor was stuk en de wissers voor waren slecht aan het worden. Voor de rest geen enkel probleem, alleen veel rijplezier! Om het leder goed te kunnen behandelen met Colourlock ben ik op zoek naar de exacte kleurbenaming of kleurcode hiervan. Ik was er vanuit gegaan dat ik een Business Pro uitvoering heb, dit staat immers in het onderhoudsboekje. Lederen bekleding zou hier standaard onderdeel van moeten zijn. Echter bij navraag bij de dealer blijkt dat het lederen interieur achteraf ingebouwd is. Het zou dus ook een Business uitvoering kunnen zijn die opgewaardeerd is, maar zeker ben ik er niet van. Wel apart is dat het lederen interieur er niet bij de dealer ingezet is. Het is dus geen originele Alfa-kleur bekleding. De Business-uitvoeringen schijnen ook via externe netwerken (Kroymans?) verkocht te zijn en daar heeft de auto dus zijn lederen jasje aangemeten gekregen. Het wordt nu wel wat lastiger om achter de exacte kleurbenaming of kleurcode te komen, maar het voegt weer een leuk stukje historie aan de auto toe.

2012-04-16_12klein.webp

2012-04-16_19klein.webp
 
Staat er netje bij. Wel fijn om erachter te komen waar de lederen beklding nu precies vandaan komt. Dan kun je deze lekker opknappen. Succes!
 
Staat er weer toppie bij! Leuk verhaal over de lederen bekleding. Alleen wel vervelend dat je de benaming cq kleurcode niet weet. Het ziet er wel uit alsof de fabriek het gedaan heeft. Mischien Kroymans contacteren?
 
Dank voor de leuke reacties!

Kroymans contacteren zou een optie kunnen zijn, ik ga het maar proberen want van de dealer heb ik niets meer gehoord. Dat Kroymans financieel kopje onder is gegaan maakt het er mogelijk niet makkelijker op, maar niet geschoten is altijd mis.

Het leder is ook nog niet in slechte staat, dus met de Colourlock milde reiniger, protector en verzegeling kom ik al een heel eind. Wil alleen mogelijke slijtage op de bestuurdersstoel voor zijn en daarvoor heb je de 'Fresh' nodig in de corresponderende kleur. Met een standaard Alfa-kleur zou dat uiteraard makkelijker zijn, maar ja, dan is het geen uitdaging meer ;)
 
@ Jeroen: Heb je ook een achteraf ingebouwd interieur dan? Als ik er niet achter kan komen houd het even op uiteraard.
 
Nee, bij mijn zit het er al in vanaf nieuw.

Heb ooit die naam geweten die het achter af inbouwde,...

Maar kan er echt niet meer opkomen,...


Mijn optielijst volgens chassisnummer zegt kleurnummer 202,...

Alle documentatie die alfa heeft uitgebracht met alle optiemogelijkheden en div. type alfa's, heb ik digitaal op pdf formaat staan.

Staat geen kleurnummer 202 in. Wel andere bij "zwarte" lederen interieuren. Maar hier wordt ik niet wijs uit :-/

Internet is waardeloos, en mijn dealer weet het ook niet. En een jongen die ik ken die bij een andere alfa dealer werkt.
Kan ook niet aan het juiste kleurnummer komen.

Voor mij voldoende om er niet meer verder op in te gaan....

Misschien veranderd dat nog eens met die dwaze Italianen :roll

Maar van mij mag je het proberen hoor, lukt het je, contacteer mij dan ook even de gegevens van diegene die het weet :-p
 
Dames en heren, was inderdaad een kansloze zoektocht van welgeteld één telefoontje naar Kroymans voor de kleurbenaming en/of code van mijn prachtige Alfa-interieur.

De Alfa-divisie van Kroymans is als de Titanic ten onder gegaan en wist men de Titanic na tien decennia nog te localiseren, te filmen en op te vissen, hetzelfde lot is de kleurcode van mijn after market-interieur na het faillissement niet beschoren.

Troost : Als je een Aston Martin, Ferrari of andere exoot wilt kopen kun je nog wel bij Kroymans terecht. Grapje hoor, de dame in kwestie was vriendelijk en behulpzaam (voor zover het kon natuurlijk).

Ik heb besloten om de auto niet meer te gebruiken, zodat het leder perfect geconditioneerd blijft en geen verdere behandeling nodig zal hebben... Of ik leg een fleece-deken over de bestuurdersstoel... haha...

Ga wel aan de slag met de producten die ik heb, no worries. Tegen de tijd dat het leder dan echt slecht is (want ik ben ruim en ik zeg RUIM op tijd) heb ik misschien al mijn volgende Alfa...?

Maar dat neemt niet weg Jeroen, dat jouw verhaal ook best schrijnend is hoor! Maar ja, jij hébt tenminste nog een kleurcode om mee te puzzelen. Zwart is zwart toch ;-)
 
Alfa leder is sterk hoor :-p

Vorig jaar maar 1x behandeld met mijn beide flesjes gliptone,...

Nog steeds niks stuk, op de beschadigingen na die er al inzaten,...

Maar ben zelf al zover, dat ik het niet eens meer repareren wil bij de huidige.
Is niet veel, en valt ook niet op. Maar toch. Ach, nog een jaar of 2/3. Dan maar weer eens naar iets anders omkijken. :-"
 
Leuke verhalen om te lezen, jammer dat de zoektocht ten einde is.

Maar kan je niet gewoon een sample opsturen naar colourlock zodat hun de correcte kleur kunnen maken.

Ik zal de link wel even naar je toesturen via pm.
 
Zo, via diverse bronnen weer een stuk wijzer geworden over de auto. Bij andere auto's kon dit me weinig schelen, maar bij de Alfa ligt dat blijkbaar anders.

Volgens het Centro Documentazione (Alfa Romeo archief) rolde mijn auto van de band op 16 november in 2007. De aankoop moet wel voorbestemd zijn, want ik ben op 16 november jarig! Ook wist men te melden dat de auto op 9 juli 2008 op kenteken gezet is in Nederland, dat klopte gelukkig - net als de motorisering en het aantal portieren. Wat niet klopte is dat men vertelde dat het chassisnummer bij een Distinctive uitvoering hoorde, of ze moeten bij mij het Bose audio-systeem, de meegespoten spiegels en het lederen interieur eruit gesloopt hebben...

Het interieur van de Business en Business Pro uitvoeringen (voor zowel de 147 als 159) werd altijd achteraf via de toenmalige importeur Kroymans in Nederland ingebouwd. Dit puur voor het bijtellingsvoordeel van de (zakelijke) Alfa-rijder. Je kunt het lederen interieur, wat uniek is voor deze uitvoeringen, herkennen aan de zwarte piping. Ook zijn de 'vouwen' in het leder aan de binnenkant van de portieren minder goed zichtbaar dan de uitvoeringen die 'af fabriek' lederen bekleding hadden. Voor de Business uitvoeringen had men keuze uit de kleuren beige, cognac, grijs, zwart of rood.

De leverancier van het leder was de firma DK-Schweizer. Deze hebben in de computer gekeken en konden mijn chassisnummer niet vinden, maar de kleuren die ze toen voor de Business uitvoeringen leverden hebben ze nog steeds in het assortiment. Voor cognac is dit de kleurcode 4257 PS14 en deze kleur leveren ze vandaag de dag nog steeds aan bijvoorbeeld lederen interieuren voor Peugeot. ;-)

Voor het aanmaken van de Colourlock Fresh op kleur is de kleurcode echter niet voldoende, dus ze hebben inderdaad een staaltje nodig. Hier moet wel aan te komen zijn via een dealer, of je moet even onder je stoel kruipen (stukje van 1 vierkante cm is voldoende). Als dat te eng is heb ik inmiddels zoveel gegevens en links van andere bedrijven, dat het vast wel goed gaat komen. Plus het leder is nog in prima staat bij mij hoor! Waarschijnlijk kan ik met de producten die ik al heb van Colourlock hiervoor al uitstekend uit de voeten. Tegen de tijd dat het zo ver is zijn we echt een tijd verder, ben gewoon een 'zeikerd' eerste klas met de auto dus wil het alvast in huis hebben...

Kijk eens, een prachtige folder van 'mijn' auto als bonus erbij.

http://www.alfaromeobusiness.nl/Download%5CAR7078%20Folder%20147-def.pdf

Had alleen gezien dat hij in de folder wel meegespoten spiegels heeft, dus het kan nog steeds dat de mijne een opgewaardeerde Business is. En ook bij het Centro zijn ze er blijkbaar nog niet helemaal uit welke uitvoering het nou echt is. Het zal wat, het is in ieder geval leuk dat ik toch weer wat van de historie van de auto geleerd heb!

Zo blijf je lekker bezig ;)
 
Update:

Dat mijn wagen een Distinctive was af fabriek klopt natuurlijk gewoon, omdat dit het uitrustingsniveau van Alfa zelf was. En ook al was dit de meest luxe uitvoering, het Bose audio systeem en lederen bekleding zijn hierin altijd opties geweest. De mijne heeft parkeersensoren, is ook een fabrieksoptie. Pas in Nederland werd het een Business Pro editie, gewoon een leuk actie-pakket in ons Kikkerlandje. Dat dat bij het Centro Documentazione weer niet bekend is, is natuurlijk wel logisch :)_[]

Ik ben er trouwens ook achter waarom mijn spiegels niet meegespoten zijn. Dit blijkt bij de uitvoeringen met uni lak de gewoonste zaak van de wereld te zijn. Eh... tenminste als je in Italië woont. Als je metallic lak bestelde kreeg je wel meegespoten spiegels, het heeft dus niets met het uitrustingsniveau van de auto te maken.

Aan de auto zelf is nog niets veranderd, maar er zijn wel weer wat acties uitgezet met als doel om de auto in betere staat te krijgen. Als er eerste zijn er vier nieuwe naafdoppen met het mythische Alfa logo besteld, dit zal met de nieuwe wielbouten een frisse look geven. Ik werd geinspireerd door een topic met een BMW Z4 die kunstof dopjes had 'geleend' van Audi (steek 17) om over de wielbouten te plaatsen. Dit zag er namelijk mooi afgewerkt uit.

Plus ik zag laatst een andere 147 en die had ook al van die verroeste wielbouten, geen porum natuurlijk. Waarschijnlijk een kwestie van tijd, ook al zitten de nieuwe bouten bij mij er nu krap een maand onder. Als je daar een dopje over zet heb je dat 'probleem' mooi verborgen dacht ik zo. Je hebt er wel een speciaal sleuteltje voor nodig om de dopjes er weer af te halen.

Ik dus naar de dichtsbijzijnde Audi-dealer maar ze hadden de dopjes alleen in antraciet en ik was niet overtuigd van die kleur bij mijn auto. Andere kleuren hadden ze niet en konden ze ook niet opzoeken, dacht zelf dat zilver (niet chroom) wel leuk zou staan. De man vertelde me dat die dopjes er ook helemaal uitgaan, wel vreemd want ik zag ze nagenoeg onder elke auto zitten daar. Waarschijnlijk is het een teken dat mijn auto liever geen VAG-spullen er op wil hebben ;) Dit was ook geen hoge prio dus ik vind het voorlopig prima zo.

Volgend weekend gaan de wielen er onder uit om de boel eens grondig te spoelen, te schrobben, van metaaldeeltjes ontdoen, te kleien en in de was te zetten. Hopelijk krijg ik de roestbruine vervuiling aan de binnenkant van de wielen er ook van af. Terzijner tijd de remklauwen nog eens schoon maken en een neutraal kleurtje geven. Zal de auto goed doen. Als ik de wielen dan bij blijf houden met schoonmaken komt het wel goed en is dat deel van de auto 100% onder controle. Ben al wel heel blij met de Bilberry Wheel Cleaner en EZ Mini Brush voor het 'gewone' onderhoud! Setje van 17 inch komt nog (dat is gewoon luxe).

Voor het leder heb ik een kleurstaaltje van DK Schweizer opgevraagd. Echt hulpvaardige man daar, kreeg kosteloos een flinke lap opgestuurd, geen enkel probleem. De Colourlock Protector is onderweg en mocht het zover zijn kan ik de Fresh dus ook op kleur laten maken zonder onder mijn stoel te duiken en te snijden cq knippen.

Vandaag de auto gewassen en me eigenlijk toch wel kapot geschrokken van de staat van de lak. 's Morgens begonnen maar toch al vrij snel warm, vervelende is dat ik geen kalkvrij water heb hier en dus gaat het water op het dak en motorkap snel vlekkend opdrogen (moet je ook mee oppassen). Wat nog veel storender was dat dat ik in het prachtige volle zonlicht van deze semi-tropische dag nu wederom de swirls op de auto goed zag. En dan bedoel ik goed. Echt heel de auto zit eronder, inclusief binnenzijde portieren, de wielkasten bij de achterste portieren enzovoorts. Het is niet dat dit een verrassing was maar het zonlicht is zo genadeloos en je ziet alles.

Bij het verwijderen van een klein kerkhof aan insectenlijken ook wat steenslag tegen gekomen, wist ik ook al. Plus een vervelende ingebeten vlek vogelkak op de motorkap, ik spoel dit als ik het zie zo snel mogelijk af maar deze recente was na een dag met de hitte echt niet meer weg te krijgen. Ook wat rare doffe plekken en diepere krassen op de deurstijlen en op de portieren. Conclusie: Normaal zet ik mijn auto na het wassen nog even in het zicht om van mijn werk te genieten, maar nu leek het wel swirlhalla en zat me hieraan dood te irriteren. Heb mijn blik maar afgewend :-p

Haha, gelukkig is de zon nu even weg en ziet hij er zonder de zon weer (bijna) uit als de mooiste glimmende bolide van de regio, in ieder geval van mijn straat! Al kidding aside, de behoefte aan polijsten groeit met de week want ik vind het echt doodzonde van de auto. Dat er mensen bestaan die zo'n auto kopen en dan maar door de krasstraat rijden en met een Sorbo insectenspons met Cif de bumperts doen, ik kan er met mijn kop niet bij. :no

In juni 3 weken vrij maar dat is met de vrouw, dus het polijsten maar in juli doen dan. Trek er ruim een week voor uit. Meteen maar kleinere backing plates besteld voor de stijlen en bumpers en dergelijke en Dodo Juice kit voor de weinige plastic delen, die er ook grauw bij staan. Het goede nieuws is dat een garage kan lenen en dan eindelijk overdekt en met goede verlichting aan de slag kan!
 
Vanmorgen de wielen verder aangepakt samen met mijn vader. Ik had een heel arsenaal aan spullen meegenomen waar hij nog nooit van gehoord had. Ook begreep hij aanvankelijk het nut niet van het schoonmaken van de binnenkant van je wielen (wie ziet dat immers). Maar toen ik over wheel wax en dergelijk begon raakte hij toch wel geinteresseerd. Hij blijft de hobby apart vinden, maar gunt me het plezier in mijn auto. En omdat hij ook een autoliefhebber is vond hij het stiekem toch wel weer leuk om te helpen. Hopelijk koopt hij in de toekomst een leuke hobby auto waar ik dan mijn detail spullen op los kan laten, kan hij dat flesje met die schildpad erop definitief weggooien.

Ik had nooit eerder de wielen gedemonteerd voor het schoonmaken ervan en ik gokte erop dat de vorige eigenaresse dit ook niet eerder gedaan had. Dat bleek een schot in de roos! Ook zaten er nog diverse resten plaklood aan de wielen, kadootje van de bandenboer. Het hart van het wiel was aan de binnenzijde bedekt met een krokant laagje roest. Het was duidelijk dat deze wielen geen rigoreus onderhoud hadden gezien sinds ze onder de auto de fabriek uitrolden, exclusief de buitenzijde dan.

2012-06-02_03medium.webp


Het aanpakken van de vervuilde wielen viel me aanvankelijk best tegen! Ik had een perfect resultaat verwacht, maar dat bleek niet haalbaar. Misschien had ik ook te hoog op de gebruikte spullen ingeschat met een dergelijke verwaarloosde staat wielen. Naar mijn weten heb ik de stappen wel goed uitgevoerd, maar het was duidelijk de eerste keer en niet alles verliep even efficient. Allereerst hebben we met hoge druk (koud water) de wielen schoon gespoten. Met een sopje goedkope Cartec shampoo (nog een kadootje, dit keer van een autoschadebedrijf) de binnenzijde verder bewerkt. Bilberry Wheel Cleaner (1:4) erop gespoten en ook in laten werken, had geen onverdunde variant bij de hand. Afgespoel en toen IronX los gelaten en paar minuten in laten werken, geen overbodige stap... Vader was allerminst aangenaam verrast door de 'Squashed Flowers' geur, hij noemde het gewoon een putlucht.

2012-06-02_06medium.webp


Kon toen weer aan de binnenkant van de spaken lezen dat het Speedline wielen waren. Vervolgens met een restant Mothers klei en water de binnenzijde van het wiel en de spaken ingewerkt, kwam nog zat blurrie van af en de wielen werden voelbaar gladder. Ook waren er nu duidelijk reflecties te zien. Maar het hart van het wiel was nog steeds diep geroest en ruw en bleef me genadeloos uitlachen. De resten plaklood bleken ook een uitdaging, de rubberresten kwamen moeilijk los. Terpentine met een doek op los gelaten, was niet erg succesvol want je zag duidelijk krassen komen. Ook niet het grootste probleem, omdat het aan de binnenzijde is en deze wielen uiteindelijk toch gedegradeerd worden tot winterset, maar toch. Uiteindelijk met een niet al te scherp krabbertje zitten etteren, soms toch bruut geweld gebruikt maar niet alle 'afdrukken' weg gekregen. Ook zaten er een aantal putjes in de binnenzijde van het wiel, waar zwarte harde stukjes (teer?) in zaten. Deze kreeg ik niet weg Bilberry, IronX, terpentine en klei, ook niet na herhaaldelijk schrobben met velgenborstels en dergelijke.

2012-06-02_08medium.webp


De afdrukken van het plaklood en de teerpitten en andere onbekende substanties die ik niet weg kreeg maar laten zitten, had immers weinig keus. Ik dacht nog aan de Bug & Tar Remover of iets dergelijks, maar dat heb ik nog niet. Een gedeelte van het hart van het wiel is zichtbaar als je dicht bij de auto staat, dus het ontroesten hiervan had hoge prio. Dit was alleen maar weg te krijgen met een boormachine en een staalborstel. Hierbij zou een Cone of iets dergelijks uit de Carcleanshop waarschijnlijk beter zijn geweest qua afwerking, de staalborstel zorgde voor een ietwat ruwige finish maar als de wielen op de auto zitten zie je hier uiteraard geen drol van. Moest even improviseren met de spullen die ik ter beschikking had. In de toekomst maar wat zaken bijbestellen, je hebt toch altijd weer iets nodig blijkt...
Uiteindelijk werd dit het resultaat. Daarna twee laagjes wheelwax erop aan zowel de binnen- en buitenzijde.

2012-06-02_15medium.webp


Achteraf gezien erg veel tijd verloren omdat ik niet de slagkracht had om alles weg te krijgen en het oeverloos schrobben op de roest in het hart totdat mijn vader de staalborstel pakte. Heb alleen de achterwielen kunnen doen in ongeveer 5 uur tijd! Maar ja was ook de eerste keer, tweede wiel ging al stukken sneller. Wel twijfel ik ook of er, met andere producten, nog meer eer aan te halen is. Ik heb er in ieder geval vrede mee zo, is toch al een gigantische verbetering. Vrees dat je de wielen alleen beter krijgt als je de pitten en andere plekken laat repareren bij de Velgendokter, maar dat heeft in mijn geval op het moment nog een lagere prio dan het lopen van de marathon. Bij de nieuwe wielen is het devies bijhouden en dan kom ik deze situatie als het goed is niet meer tegen op mijn auto.

Mijn vader heeft nog de binnenzijde van de moergaten bij de remschijven uitgeborsteld, zat ook onder de roest. De nieuwe reeds ingedraaide wielbouten hadden hierdoor ook roest op het schroefdraad, dus dit even schoongemaakt. Ook de delen rondom even opgeknapt, geen idee hoe lang het zo zal blijven maar zag er goed uit. Zoals je ziet is het gedeelte rond de naaf waar het wiel tegen aankomt nog vies en ik ben eigenlijk vergeten dit schoon te maken, als dit al lukt. Hoewel de kern van het wiel schoon is blijf je als je tussen de spaken kijkt op deze ronding toch nog vervuiling zien, wat extra storend is nu de rest wel schoon is. Als iemand weet of ik dit schoon kan maken of mogelijk gewoon kan verven of iets, hoor ik het graag. En ja de remklauwen schoonmaken en verven zou ook mooier zijn.

2012-06-02_13medium.webp


Tot slot als finishing touch de nieuwe naafkappen erop met het mooiste logo. Stoeprandschade zat al op de velg, ook zitten er nog wat restanten wheelwax op. Maar de binnenkant is in ieder geval zo goed als schoon en beschermd en dat was de missie vandaag :jippie

2012-06-02_16medium.webp


Tenslotte toch wat ervaringen rijker en een leuk resultaat, hoewel niet perfect. Voor een detailer is er toch nog zat werk aan deze vrij jonge auto. Het is in ieder geval leuk om te zien dat de zaken opknappen, Ben niet de handigste maar door meer ervaring op te doen en met wat hulp hier en daar gaat het vast goed komen (zowel met mijzelf als met de auto). ;)

Binnenkort op het gemakkie de andere twee wielen doen en bijhouden die hap.
 
Wow, wat zit daar een werk in, maar wat een mooi resultaat!
Je moet roeien met de riemen die je hebt en dat heb je vind ik heel knap gedaan!
Wanneer ga je de voorwielen aanpakken????