• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

Vanavond was het dan eindelijk zo ver! Niet al te laat thuis en geen zin in sport. Even afwachten tot mijn vrouw de deur uit was. Eindelijk een momentje voor mezelf. Waar had ik nu eens zin in? Juist! Nu snel de spullen pakken, ik had zin in iets spannends ...

Jullie mogen niet meer raden: Wat is er immers spannender dan de combinatie van een Italiaanse auto, electronica en water? :|

All kidding aside, ik probeer de auto in delen aan te pakken vanwege tijdgebrek. Zo zijn de wielen, interieurdelen en lederen bekleding nu 'onder controle'. Je kijkt er als het goed is niet iedere dag in, maar de motorruimte was voor mij ook een spreekwoordelijke doorn in het oog. Uiteraard was het niet schokkend vies bij een auto van nog geen vijf jaar oud, maar het kan altijd netter. De motorruimte schoonmaken was bovendien zo'n klusje wat ik uitstelde, maar het maakt de auto wel af als je naar details kijkt. Toevallig ben ik zo'n persoon!

Tot een jaar geleden dacht ik ook dat het een vies en lastig karweitje was, met grote kans op pech bij de eerstvolgende poging tot starten. Niets is dus minder waar, zolang je dingen met beleid doet (lees: niet een volle waterstraal erop zet). Het zal per auto ook wel verschillen hoe de zaak afgedekt is, maar na twee 'experimenten' met de Ka en Twingo durfde ik het wel aan.

Ik heb Autoglym Engine & Machine Cleaner gebruikt. Superspul, kwestie van inspuiten en dan inwerken met een bouwmarktkwast. Ook heb ik van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een partij bladeren onder de rubberblokken bij de motorkapscharnieren weg te halen. De Cleaner toen afgespoeld met een briesje uit de tuinslag en de zaak gedroogd met een Meg's 'Water Magnet' (al snel gedegradeerd tot droogdoek voor de vieze klusjes).

Eigenlijk zag het er toen al prima uit, net wat verzorgder. Maar de rubbers rondom de motorruimte, de afdekplaat met de sierlijke Alfa Romeo letters en nog wat plastic spul hier en daar kon wel een extra opfrisser gebruiken. Ik heb hiervoor PB's Trim Restorer gebruikt. Ik heb nog geen idee hoe lang de Trim Restorer exact stand houdt, had dit nog niet eerder geprobeerd (andere spullen had ik ook niet in huis hier voor). Wel krijg ik morgen Autoglym's Vinyl and Rubber Care binnen, maar had geen zin om te wachten, morgen ook minder tijd helaas. Vervolgens het restant product uitgewreven met een oude doek en klaar was Frits.

Het voordeel is dat je dit ook niet iedere maand 'hoeft' te doen, ik raad dat dit de eerste keer was voor mijn auto ;) Zodoende weer een klus onder controle.


2012-07-1101.webp

2012-07-1101a.webp
 
Toen ik het weekend inging nog een leuke Vrijdag de 13e verrassing ontvangen. Heeft iemand op het werk met zijn of haar portier tegen m'n linkerachterportier aangezeten. Hier is geen melding van gemaakt of briefje van achtergelaten, wat het feest natuurlijk compleet maakt.

De schade valt uiteindelijk wel mee, een deukje en wat roodachtige lak die achtergelaten is op het zwart van mijn bolide. Maar leuk is anders natuurlijk, ben wel even goed sacherijnig geweest hiervan. Het gaat er vooral om dat je zelf zuinig op je auto bent, maar je medemens ... vaak niet. Maar ja, het blijft een auto en zelf met de grootst mogelijke voorzichtigheid zijn zulke dingen niet te voorkomen blijkt maar weer.

Motorruimte is schoon maar exterieur is nog smerig. Dus dat is dan ook te zien op bijgevoegde foto. Het gaat enkel om het schoongedepte gedeelte. Het lijkt of er een hele kras doorloopt over de lengte van het portier maar dat is gezichtsbedrog, dit is de reflectie van de stootstrips op de auto er naast.

2012-07-141.webp


Ongeacht dat ik hier een foto plaats ga ik hier zelf verder niet meer aan prutsen. Ik zat er aan te denken om de roodachtige lak weg te polijsten, maar het deukje krijg ik er toch niet uit. Dus hij gaat naar een schadebedrijf. Dit bedrijf vertrouw ik wel, omdat ze onze andere auto een keer behandeld hebben en dat was perfect afgehandeld.

Ik heb meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de overige drie (kleinere) parkeerdeukjes aan te wijzen, deze worden dan ook meteen weggehaald onder mijn streng toeziend oog. Kwestie van uitdeuken zonder spuiten. De prijs voor het repareren van deze vier kleine schades bedraagt maximaal €150.

Dus vrijdag de 27e is de auto weer helemaal strak en kan ik me de volgende dag richten op de CC DAP-clinic en het uiteindelijke polijsten van de auto.

Wat een avonturen weer ;)
 
Hé verdorie! Daar baalde ik dus als een stier van. Zelf altijd zuinig op je auto, zelfs 'te zuinig' en altijd anderen die tegen je pracht bolide aanzitten. Natuurlijk, kan gebeuren, maar wees dan in Godsnaam eerlijk en laat een briefje achter zodat het in ere hersteld kan worden. Ik begrijp simpelweg niet waarom mensen dat gewoonweg niet doen en anderen laten opdraaien voor hun fout. Is de mensheid nu zo egoïstisch dat dát er zelfs niet meer inzit?
 
@MDP: Ja zo is het gros van de mensen idd. helaas.... anders kost het hun no claim en/of premieverhoging dus zijn ze liever asociaal naar iemand toe die ze toch nooit meer zien, zit in de aard van het beestje helaas helaas....

Je zou alleen voorhande camerabeelden op kunnen vragen of het waarborgfonds in kunnen schakelen maar ik denk niet dat bij dit soort dingen uitgekeerd wordt.

Dit is ook de reden waarom ik all-risk MET vandalismeschade heb genomen nadat er op mijn vorige auto voor 750 euro aan touch-up werk in de na-uren bij een schadehersteller hier aan mijn auto is gewerkt.
Ik heb toen meer als een halfjaar rondgereden met een dikke spijkerkras van voor tot achter op die Seat, ik was het helemaal zat.
(dit was in Rotterdam gebeurd ooit, toen ik op visite was bij mijn toenmallige vriendin)

Komt gelukkig weer goed lees ik.

Let ook op met chiptuning he. Ik dacht ook altijd je kunt overal gaan maar ga naar mensen die er verstand van hebben en het ook op maat tunen aanbieden. Je wilt niet weten hoeveel "goedkope" chip-software-kopieerders er zijn die van internet een stukje software kopen en in jouw auto gooien.
Een heleboel waarden zijn dan niet goed ingesteld/optimaal maar algemeen.
Ontsteking enz. klopt dan op hogere toeren niet en noem maar op...

Dit is geen reclame praatje maar let goed op!
Mijn TT was 150 pk, te weinig om soepel te zijn voor een 1100/1200 Kg wegende auto.
Ik heb dan wel een Turbo motor en daar is bij TVS (aardig eindje rijden..) 230pk van gemaakt en zeker 100Nm erbij.
Verbruik = 1 op 12,5 en ik haal max. op lange ritten 1 op 15,3!
Deze man weet wat hij doet en gaat dan met jou en zijn computers en tijdelijke eprom-kastje op je voorruit geplakt aan de gang en jij moet even doen wat hij zegt. (dat is dus op-maat tunen)

Voor VAG-achtigen (en meer) zijn de enige goede tuners JD en TVS naar mijn idee.
Een niet turbo motor, software tunen alleen heeft niet heel veel nut voor het geld wat je moet betalen in principe.
Mijn vorige auto de Seat Ibiza Cupra met 150 pk zonder turbo zou ik max 15pk erbij krijgen toendertijd, niet gedaan..

Leuk, trouwens.. zie ik je als mede Hellevoeter wel op de aankomende DAP-Clinic! :ja
Groeten vanuit een nat Ravensche Hoeck..
 
Ik heb ook een no-claim beschermer op mijn allriskverzekering, maar zodra ze geen dader hebben ga je toch weer achteruit in je schadevrije jaren blijkt. Ik ga dit dan ook uitzetten, want betaal er iedere maand €12 extra voor terwijl je er feitelijk weinig aan hebt. Je kunt beter wat geld opzij zetten en kleine schades zelf betalen, dat doe ik dus nu en hopelijk zijn we er dan weer even klaar mee.

Oh ja chiptuning, had ik het ook nog eens over. Als ik dit laat doen doe ik dit bij Squadra tuning, zij hebben lange ervaring met Alfa Romeo en andere Italiaanse merken en zijn ook zeker geen beunhazen die iets beloven wat niet waar is. Dus voor de 2.0 zijn ze ook realistich, meer dan 9 pk en 9 Nm koppel komt er dan ook niet bij, echter schijnt wel stuk lekkerder te rijden vanwege beter oppakken van de motor en dergelijke. Maar voor een keiharde snelheidsbeleving moet je het niet doen inderdaad, kun je beter doorsparen en een GTA kopen. Echter zo ver gaan mijn plannen niet.

Inderdaad leuk om nog een Hellevoeter te zien bij de clinic! En in Den Bonsen Hoeck regent het ook al heel de dag helaas ...
 
Ja ik had dat geintje toen ik van Audi verzekering naar mijn huidige ging... viel ik ineens 7 jaar naar beneden door een kleine oppervlakkige schade... fijn, maar ja valt uiteindelijk toch wel mee maar die troep als no claim beschermer doe ik ook nooit meer, geldklopperij.
Daarom verzinnen ze steeds wat anders he, ik zoek nu elk jaar gewoon lekker op indepener met mijn eisen wat het beste is als het echt wat scheelt toch!

Van het tunen doe je dus gelukkig goed en dat klopt ook wel.
K&N Apollo set voor de betere lucht erin en je hebt ietsje meer en soepeler maar meer dan 12 pk max. totaal is het niet.
Legio mensen verdiepen zich niet vandaar, jij gelukkig wel.

Ik kan zelf nog wel een zwaardere Turbo stage nemen maar dat hoeft voor mij niet, moet wel leuk blijven en gaat snel zat allemaal voor mijn gebruik!

Ik zie je daar dan zowieso wel, mijn pa heb ik ook uigenodigd..heeft toch tijd zat & vind dat ook wel leuk als autoliefhebber en vroegere techneut.
(heeft vroeger 12 jaar zijn Alfetta GT 1600 gehad wat betreft Alfa Romeo hehe)
 
Vandaag de beperkte schades laten maken. Vier deukjes in totaal, waaronder bovenstaand "kadootje". De overige drie deukjes waren zo klein dat je echt moest weten waar ze zaten. Zelfs ik was ze vanmorgen kwijt, vond er uiteindelijk twee van de drie. De laatste, toevallig ook op het linkerachterportier, zag ik niet meer. Maar ik wist zeker dat er nog een plekje zat. Gelukkig zagen ze het laatste plekje bij het schadebedrijf wel, met een zeer scherp oog. Ben nu €148,75 lichter maar de auto is wel weer strak. Daar werd ik dus blij van! Je ziet niets meer van de schades, blijft een vak apart dat uitdeuken zonder spuiten. De rode lakresten die hierboven te zien zijn zijn ook weggepolijst, dit heb ik dit keer aan het schadebedrijf overgelaten. Al met al is de auto weer een stukje netter.

Na de reparatie heb ik de auto een grondige wasbeurt gegeven. Wielkasten schoongemaakt, wielen schoongemaakt en voorzien van een vers laagje wax (tenminste de buitenzijde), banden schoongemaakt en in de tyregel gezet. Daarna alle sponningen, rubbers en de weinige kunstof delen aan de buitenzijde ontvet. Het was mijn bedoeling om de rubbers en kunstof delen te voeden met Poorboy's Trim Restorer, zodat alles weer mooi zwart wordt en blijft. De auto is schoon maar deze delen steken nu grauw af. De behandeling had wisselend succes. Er bleef maar vuil uit de rubbers aan de buitenzijde komen, zelfs na herhaaldelijk inborstelen met APC en afnemen met een oude doek. Zowel de rubbers als de spiegels pakten de Trim Restorer niet helemaal, met als gevolg dat je het er gedeeltelijk weer afspoelde. Maar goed dit was dan ook de eerste poging.

Mag uiteindelijk niet klagen: De auto is weer strak en staat er weer netjes bij.

P1040072.webp


Enkele van jullie zie ik zo op de clinic. Misschien mag ik mijn auto wel bij Diventa Bella achterlaten ;)
 
Afgelopen zaterdag heeft mijn auto voor het eerst een DAP aan mogen raken schat ik zo in. Dankzij de mobiele Brinkman kon je ook buiten perfect zien waar de swirls en krassen zaten. Echt een handig apparaat en heb serieus overwogen om deze aan te schaffen, wellicht dat ik er bij een volgende bestelling aan moet geloven.

Met het kleien van de motorkap kwam er niet schokkend veel vuil af. Weet nu ook dat voor mijn auto de oranje pad met Mezzo de juiste combinatie is. De meeste swirls verdwenen na één hit en de diepere krassen na twee hits. Daarna afgebouwd met Finale en de groene pad. Dit was al een wereld van verschil. Daarna een gedeelte van de onderzijde van de auto gekleid en hier kwam aanzienlijk meer meuk af, inclusief teerspetters die ook met aggressievere klei geen zin hadden om hun woonplaats te verlaten. Vervolgens hier hetzelfde procédé met de DAP gevolgd met als resultaat een zeer strakke en diepe lak. Dat belooft dus veel goeds!

Na de niet zo succesvolle behandeling van de rubbers met Trim Restorer (waar ik achteraf ook twijfel of ik het product niet langer in had laten moeten werken) nog de tip meegekregen om de rubbers vooral niet te heftig met APC te behandelen, daar dit alleen uitdroogt. De Trim Restorer was, mogelijk dus door mijn toedoen, op bepaalde plekken uit de rubbers gespoeld met als gevolg wat vettige plekken op de lak. Ik heb ook nog PreWow en BlackWow staan, begreep dat dit ook gebruikt kan worden voor op rubbers, terwijl ik dacht dat dit alleen voor kunstof was.

Anyhow, om te testen hoe we de staat van de rubbers konden verbeteren hadden Dennis & Dennis de trims behandeld met Reload en Revive. Bij het aanbrengen vond ik de Reload mooier egaal (althans zo leek het). Na wat regenachtige avonduren zag het er vanmorgen echter beide prima uit, rubbers zijn mooi mat en niet meer vaal. Boven is Reload en onder is Revive, maar als je verschil ziet vind ik het knap. Weet ook niet of het voorbehandelen met APC en Trim Restorer nog enig effect hierop heeft. Het is in ieder geval een leuk experiment, je bent lekker bezig zo ;)

Bij het opruimen van m'n collectie gisteren kwam ik trouwens nog een sample met Reload tegen, wist niet wat het was en herinnerde me op eens weer welke spullen ik in huis had ... Ga wat aanklooien en we zien vanzelf het resultaat wel.

Reload.webp

Revive.webp
 
Goed te lezen over je ervaring, jouw auto aan wat ik zag krijg je gewoon weer ook helemaal "echt" diepzwart hoor.
Alleen jij gaat er wat sneller zijn, met die combi :-d
Mijn eerste passes waren 4xmet de zwaarste combi...en de rest natuurlijk zoals je weet maar wel een goede leerschool: kan alleen maar makkelijker haha

Misschien is het maar het idee maar ik vind (volgens mij) en in real life de reload wat beter maar het is zo moeilijk te zien.
Dit is natuurlijk ook alleen op het rubber en de apc zal ook wel heftig gereageerd hebben op de rubbers voorheen.
Ben benieuwd of de "wow" produkten nog wat zijn, het liefst een multi produkt voor zulke delen zou wel prettig zijn..

Bekende lokatie overigens als Hellevoeter zijnde!
 
Ja, jouw lak is echt knetterhard, ik heb alle kleuren pads voorbij zien komen tijdens de demo op de motorkap, inclusief de paarse wolpad "sloper" ;)

BlackWow werkte op de door- en doorverkleurde bumpers van mijn Ka uit '99 best goed. Bumpers zeer goed ontvet met Dasty (toen nog wel) en drie tot vier keer spul erop, PreWow had ik nog niet. Heeft ruim drie maanden stand gehouden en werd toen wel weer minder.

Vergeet niet: Dat waren echte "probleembumpers", dus voor jongere auto's verwacht ik er veel meer van. Ik heb trouwens ook nog de Dodo Juice - Supernatural Gloss Trim Sealant Kit gekocht, zie duurzaamheidstest op het forum van Nicknameless. Op een Peug 206 bleef het +/- 1,5 jaar mooi zwart. Ik heb dit eigenlijk gekocht om definitief van het kunstof probleem af te zijn. Moet het nog een keer aanbrengen in alle rust, uiteraard goed ontvetten van tevoren.

En nu inmiddels weer gehoord van DLux, Revive en Reload voor de rubbers, maar ook kunstof. Wordt een beetje duizelig =-o

Tsja, de prachtige vesting... Leuke fotolocatie of course!

Ben trouwens na de laatste behandeling ook best te spreken over de looks van mijn banden en wielen. Pure APC behandeling heeft geholpen op banden en de PB's Bold N Bright oogt netjes. En check de glans op de wielen na een vers laagje Wheel wax :love Verse wielbouten, naafkappen en wielen ook aan de binnenkant mooi schoon doen wonderen. Nu nog even naven verven (hier niet zichtbaar) en Pirelli Zero's erbij verzinnen en iets omlaag, misschien, ooit ... Maar al zoveel verbetering hier!

Ter vergelijking omdat ik het niet laten kan: Hoe de wielen eruit zagen tijdens de proefrit op 8 februari. Weet nu waarom die foto van pas komt!

2012-07-2720.webp

2012-02-04_04.webp
 
Zeker een mooie voor / na foto!! :lol
(of beter na / voor dan...)

Ik ga je tips eens bekijken over het kunststof/rubber verhaal.
Ik hoef ook niet 10 potjes te hebben namelijk hehe
 
Een paar kleine updates. Ten eerste zijn de test rubbers (zie boven) weer zo dof als de kanarie van tante Sjaan, jammer maar helaas. Het mooie beading effect was vrij snel weg en daarna was de boel weer grauw. Toch heb ik de Revive besteld om nogmaals te proberen, gewoon omdat het kan.

Ik had me trouwens voorgenomen om voorlopig geen spullen meer te kopen, want had toch wel genoeg dacht ik zo. Voor mijn gevoel ben ik aardig compleet maar een aantal zaken miste ik nog. Zo wil ik ook aan het schuim, maar heb geen HD reiniger. "Die leen ik wel", dacht ik, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo heb ik een Nilfisk Alto C110 besteld. Gewoon een simpel ding om de auto te doen, de rest boeit me niet. Daar kwam dus ook weer een foamlans bij.


Volgende week maandag heb ik vier dagen om de auto aan te pakken. Mezelf kennende wordt het krap dus! Ben weer behoorlijk uitgelachen op het werk om hier vrij voor te nemen, gelukkig neem ik mezelf ook niet al te serieus dus dat geeft niet. Dan het foamen proberen en ik heb een garage te leen voor eventueel gedonder met de weergoden en verdwaalde zandkorrels die de toevlucht zoeken tot mijn (nu nog) krassenbak.

Plan van aanpak omvat wassen, IronX, kleien, Mezzo op oranje, Finale op groen, Black Hole en dan de Natty's Paste Wax. Met het foamen, de aanschaf van nieuwe emmers en twee washmitts (voor boven- en onderzijde) hoop ik zo lang mogelijk plezier te hebben van het polijstresultaat. Uiteraard volgen de foto's hier.
 
Het feest is begonnen :party

Moet alles over meerdere dagen spreiden.

Dag 1:

Wielkasten schoongemaakt met APC 1:4. Zat met de Mothers Tyre Brush toch bijna vast boven de band toen ik hem in de kast probeerde te plaatsen (en de auto is verre van verlaagd), herinnerde me toen dat ik de laatste keer een bouwmarkt kwast gebruikt had. Dit ging aanzienlijk beter.

Wielen schoongemaakt met Carclean EZ Brush en water met B2BM shampoo, ook na vier weken verwaarlozing is dit afdoende. Dit verbaast me wel want een waxlaag is er (tenminste aan de binnenzijde) niet meer opgegaan sinds eind juni. Foto's van schone wielen hebben we inmiddels wel ;)

Banden schoongemaakt met APC 1:4 en Mothers Tyre Brush. Je ziet er toch nog wel een licht bruinige gloed erop, Degreaser zou beter zijn maar heb ik niet in huis. Vind het even prima zo.

Motorruimte zag er na de behandeling van haf juli prima uit, dus alleen wat zand weggeborsteld en de delen rondom schoongemaakt. De meest in het oog springende delen afgedaan met Trim Restorer.

Dag 2:

Binnenzijde ruiten schoongemaakt met Nxt Glass Cleaner. Ik doe dit eens in de twee maanden dus er komt eigenlijk nagenoeg niets af (niet roken helpt).

Dashboard en portieren gedaan met PB's Natural Look. Wat mij betreft de uitvinding van de eeuw. Vondst gedaan: Gemummificeerd dropje gevonden in dashboardkastje!

Leder afgenomen met vochtige doek, er zaten nog restantjes van behandeling met de Colourlock lijn op als je goed keek.

Auto gestofzuigd. Niets spectaculairs, de auto is gewoon netjes nu en als je het bijhoud is het zo gedaan. De Alfa heeft een 'makkelijk' interieur zonder al te veel lastige naadjes en kieren. Toch komt het Carclean Vario kitje goed van pas naast de stoelen en bij de handrem en dergelijke.

Dag 3 (vandaag):

Eerste keer gefoamd met Nilfisk Alto en SS Foam. Het is inderdaad verbazingwekkend makkelijk. Moet alleen de juiste instelling van het kraantje vinden. Helemaal naar rechts kreeg ik behoorlijk dik schuim maar de fles stroomde leeg als water (naast 100 ml foam zat er trouwens ook 500 ml water in). Kraantje te veel naar links was ik niet helemaal tevreden mee, dus volgende keer weer verder proberen. Ik merkte tijdens het wassen niet echt veel verschil na het foamen maar de auto was ook niet heel erg vies. Had er eigenlijk wel op gehoopt dat het vliegenkerkhof aan de voorzijde losgeweekt zou worden, wat 'boenen' met de mitt zou voorkomen, maar dit bleek toch niet het geval. Waarschijnlijk hielp het niet dat de vliegen er al een paar weken opzaten met een zonnetje erop. Maar goed, in de strijd van het voorkomen van swirls is foamen toch wel een pré en het was leuk om te doen, dus ik ben er zeker wel positief over.

Auto gewassen met B2BM shampoo en Meg's Mitt, als de auto gepolijst is ga ik voor de bovenzijde van de auto de Wookie gebruiken en de Meg's voor de onderzijde. Best kans dat een van de buurvrouwen de volgende keer aan me vraagt of ik hun kat gezien heb, want de Wookie zal er uitzien als een verzopen pluizebol denk ik. Over katachtigen gesproken, na het wassen was er een kat op de motorkap gelopen getuige de afdrukken, was er blij mee ]-0

Vervolgens IronX vergeten en begonnen met kleien. Het was inmiddels aan het motregenen tussendoor, dus dat scheelde weer detailerspray. De Mother's Detailer had ik voor het eerst verdund met demi-water, ging prima. Toch niet al te zuinig gedaan en nog zo'n 250 ml over nu. Er kwam niet spectaculair veel rommel van de auto af, alleen veel teerspikkels aan de onderkanten. Voor de rest was de auto opvallend schoon. Kleien verhoogde toch al weer de glansfactor! Toen ik klaar was de auto de garage ingereden, de komende 3 uur was het natuurlijk droog opeens maar ja.

Bijna drie uur bezig geweest met het dak! Afplakken, dak opgedeeld in 8 stukken en twee hits Mezzo op oranje. Deze combi werkte op de clinic, maar nu had ik onvoldoende verlichting om goed het resultaat te zien. Maar ik verwacht op basis van de eerdere tests dat dit afdoende is voor de toch wel zachte lak. Vervolgens afgebouwd met Finale op groen. Tussendoor de pads schoongemaakt. Steeds twee schaakborden gemaakt, links en rechts, boven naar beneden en nog een keer. Eraser alleen gebruikt als ik de polijstresten niet met de doek wegkreeg en dit is maar een keer voorgekomen eigenlijk. De auto moest de garage uit, maar nu had het dak nog geen bescherming. Ook zat de Black Hole er nog niet op. Omdat ik in ieder geval dit deel af wilde sluiten toen de Natty's alvast maar gepakt en kijken hoe ik op de andere dagen uitkom. Natty's was mijn eerste vaste wax en de brokkelige structuur beviel me niet zo, later ging het beter en was het wel te verwerken. Vingers zaten wel onder de blauwe smurrie, hopelijk hoef ik de Smurfen geen uitleg te geven. Geur was heerlijk! Op een Meg's padje gedaan en zo dun mogelijk cirkelvormig uitgewreven.

Volgens de swipetest kon ik het eerste laagje al na minder dan 10 minuten uitwrijven, vond dit wel snel. Maar het was buiten toch 20 graden, dus in de garage met een dun laagje (zoals het hoort) neem ik aan dat ik het goed gedaan heb. Daarna een tweede laagje aan gebracht en iets langer gewacht. Dit uitgewreven met een Monello Picollo doek. Al met al dus leuke nieuwe ervaringen met de foam en de Natty's. De komende dagen gaat het wederom regenen dus hopelijk zal het bloemetje voor mijn schoonzus zijn vruchten afwerpen en staat de Alfa de komende dagen droog zodat ik de auto af kan maken. Heb effectief morgen t/m donderdag en zaterdag de tijd dus theoretisch gezien zou het voor een gemiddeld mens makkelijk te doen zijn, met mijn tempo des te meer een uitdaging. En dan heb ik de overbodige Meguiar's Paint Cleaning en Polish stappen die ik vroeger voor polijsten deed al niet eens meer gedaan! Maar goed het is geen haastwerk, hoop alleen wel uiterlijk zaterdag de auto gepolijst en gewassen te hebben. Het dak is in ieder geval glimmend, dat pakt niemand me meer af...

2012-09-16.webp

2012-09-172.webp

2012-09-176.webp

2012-09-1710.webp
 
Zo, de auto gaat zo de garage weer in. Vanmorgen wat beading foto's van de Natty's Blue.

Nou voel ik me toch echt een leek want wil vragen of het zo hoort dat de bescherming nog zo dood lijkt te slaan, dat wil zeggen in plaats van dat heel het dak onder de druppels zit, zitten deze voornamelijk in het midden en naar de zijkanten toe zie je toch de watersporen er aflopen zonder druppels.

Op het midden ziet het er mooi uit maar het lijkt wel of de rest minder beschermd is. Als dit logica is ga ik me nu schamen, anders doe ik vanmiddag nog een laagje en laat ik dat gewoon langer curen.

P1040160.webp

P1040161.webp
 
@ E-Jan,

dat er op het midden van het dak meer en grotere druppels liggen, kan goed kloppen aangezien het water weg loopt omdat het dak schuin is....

Blaas maar eens tegen de druppels, dan zul je zien dat ze wegvloeien richting de hoeken

En aangezien de lak goed beschermt is, vloeit het water dus weg.
Niks om voor te schamen dus.