Vanavond was het dan eindelijk zo ver! Niet al te laat thuis en geen zin in sport. Even afwachten tot mijn vrouw de deur uit was. Eindelijk een momentje voor mezelf. Waar had ik nu eens zin in? Juist! Nu snel de spullen pakken, ik had zin in iets spannends ...
Jullie mogen niet meer raden: Wat is er immers spannender dan de combinatie van een Italiaanse auto, electronica en water? :|
All kidding aside, ik probeer de auto in delen aan te pakken vanwege tijdgebrek. Zo zijn de wielen, interieurdelen en lederen bekleding nu 'onder controle'. Je kijkt er als het goed is niet iedere dag in, maar de motorruimte was voor mij ook een spreekwoordelijke doorn in het oog. Uiteraard was het niet schokkend vies bij een auto van nog geen vijf jaar oud, maar het kan altijd netter. De motorruimte schoonmaken was bovendien zo'n klusje wat ik uitstelde, maar het maakt de auto wel af als je naar details kijkt. Toevallig ben ik zo'n persoon!
Tot een jaar geleden dacht ik ook dat het een vies en lastig karweitje was, met grote kans op pech bij de eerstvolgende poging tot starten. Niets is dus minder waar, zolang je dingen met beleid doet (lees: niet een volle waterstraal erop zet). Het zal per auto ook wel verschillen hoe de zaak afgedekt is, maar na twee 'experimenten' met de Ka en Twingo durfde ik het wel aan.
Ik heb Autoglym Engine & Machine Cleaner gebruikt. Superspul, kwestie van inspuiten en dan inwerken met een bouwmarktkwast. Ook heb ik van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een partij bladeren onder de rubberblokken bij de motorkapscharnieren weg te halen. De Cleaner toen afgespoeld met een briesje uit de tuinslag en de zaak gedroogd met een Meg's 'Water Magnet' (al snel gedegradeerd tot droogdoek voor de vieze klusjes).
Eigenlijk zag het er toen al prima uit, net wat verzorgder. Maar de rubbers rondom de motorruimte, de afdekplaat met de sierlijke Alfa Romeo letters en nog wat plastic spul hier en daar kon wel een extra opfrisser gebruiken. Ik heb hiervoor PB's Trim Restorer gebruikt. Ik heb nog geen idee hoe lang de Trim Restorer exact stand houdt, had dit nog niet eerder geprobeerd (andere spullen had ik ook niet in huis hier voor). Wel krijg ik morgen Autoglym's Vinyl and Rubber Care binnen, maar had geen zin om te wachten, morgen ook minder tijd helaas. Vervolgens het restant product uitgewreven met een oude doek en klaar was Frits.
Het voordeel is dat je dit ook niet iedere maand 'hoeft' te doen, ik raad dat dit de eerste keer was voor mijn auto Zodoende weer een klus onder controle.
Jullie mogen niet meer raden: Wat is er immers spannender dan de combinatie van een Italiaanse auto, electronica en water? :|
All kidding aside, ik probeer de auto in delen aan te pakken vanwege tijdgebrek. Zo zijn de wielen, interieurdelen en lederen bekleding nu 'onder controle'. Je kijkt er als het goed is niet iedere dag in, maar de motorruimte was voor mij ook een spreekwoordelijke doorn in het oog. Uiteraard was het niet schokkend vies bij een auto van nog geen vijf jaar oud, maar het kan altijd netter. De motorruimte schoonmaken was bovendien zo'n klusje wat ik uitstelde, maar het maakt de auto wel af als je naar details kijkt. Toevallig ben ik zo'n persoon!
Tot een jaar geleden dacht ik ook dat het een vies en lastig karweitje was, met grote kans op pech bij de eerstvolgende poging tot starten. Niets is dus minder waar, zolang je dingen met beleid doet (lees: niet een volle waterstraal erop zet). Het zal per auto ook wel verschillen hoe de zaak afgedekt is, maar na twee 'experimenten' met de Ka en Twingo durfde ik het wel aan.
Ik heb Autoglym Engine & Machine Cleaner gebruikt. Superspul, kwestie van inspuiten en dan inwerken met een bouwmarktkwast. Ook heb ik van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een partij bladeren onder de rubberblokken bij de motorkapscharnieren weg te halen. De Cleaner toen afgespoeld met een briesje uit de tuinslag en de zaak gedroogd met een Meg's 'Water Magnet' (al snel gedegradeerd tot droogdoek voor de vieze klusjes).
Eigenlijk zag het er toen al prima uit, net wat verzorgder. Maar de rubbers rondom de motorruimte, de afdekplaat met de sierlijke Alfa Romeo letters en nog wat plastic spul hier en daar kon wel een extra opfrisser gebruiken. Ik heb hiervoor PB's Trim Restorer gebruikt. Ik heb nog geen idee hoe lang de Trim Restorer exact stand houdt, had dit nog niet eerder geprobeerd (andere spullen had ik ook niet in huis hier voor). Wel krijg ik morgen Autoglym's Vinyl and Rubber Care binnen, maar had geen zin om te wachten, morgen ook minder tijd helaas. Vervolgens het restant product uitgewreven met een oude doek en klaar was Frits.
Het voordeel is dat je dit ook niet iedere maand 'hoeft' te doen, ik raad dat dit de eerste keer was voor mijn auto Zodoende weer een klus onder controle.