Afgelopen dagen weer lekker bezig geweest aan de auto.
- Binnenzijde ramen gereinigd met Meg's Nxt Glasscleaner
- Rubbers en kunstof in het interieur behandeld met PB Natural Look
- Auto gestofzuigd.
Interieur valt allemaal wel mee nu ik deze auto regelmatig bijhoud, alleen verdient de auto van mijn vrouw momenteel ook aandacht. Maar ja, first things first, dat is dan ook geen Alfa
Volgend was wat arbeidsintensiever.
- Voorwielen gedemonteerd, hier nu doeken onder gelegd. Wielen grondig gereinigd met VP Bilberry Wheelcleaner, Iron-X, VP Citrus Glue & Tar Remover en Mothers klei.
- Vervolgens twee laagjes Wheelwax erover heen. Veel dunner aangebracht als vorige keer, dit maakte het leven een stuk gemakkelijker vandaag.
- Nieuwe AR naafkappen geplaatst
Ook deze wielen hadden diverse resten plaklood en zwarte spikkels die ik er echt niet afkreeg met bovenstaand. Ook zitten er krassen en putten aan de binnenkant van de wielen. De putten zijn vermoedelijk van sneeuwkettingen (?), zitten op alle vier de wielen in een gelijk patroon rond in het wiel verspreid. Maar daar is voorlopig niets aan te doen.
Toch een toonbaar en glanzend resultaat, zo goed als haalbaar was.
De remschijfnaven zijn niet geverfd vandaag, ik had geen verf of Hammerite beschikbaar en niet al te veel tijd. Ook zijn de remschijven voor niet al te best meer, dus die dienen binnen een paar maanden toch vervangen te worden. Ik wil dan alles in één keer doen.
Morgen een Colourlock interieur behandeling afronden, inclusief foto's.