• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail alfa romeo 166

Die spiderpad Navy Blauw, is dat nou een pad met een hogere cut dan die wit-zwarte spiderpad?

Volgens sommige is de cutting van d zwart-witte, de Sandwich Spiderpad, beter als de Navy Blue. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de stugheid van de foambasis die de Sandwich heeft.

Echter is mij door Scholl verteld dat de Sandwich Spiderpad nogal veel klachten ontving met betrekking tot de scherpe rand die hij heeft en dat deze nogal snel slijt. Daarom is de Navy Blue ontwikkeld en daarbij de S20 die het beste presteert op deze pad.

Ik heb het verschil niet doelgericht getest, maar ik polijstte een stuk van mijn auto met de Sandwich + S3 en ik kreeg flinke correctie en ná de Summer Detail Day (Knalfuif van CarClean :P) hoorde ik bovenstaand verhaal en polijstte daarna met de Navy Blue + S3 en kreeg eveneens flinke correctie.

Schiet mij maar lek wat de feiten betreft. :P

• Leuk
Reacties: patrick@166
ik polijst met de dap 900
voor het eerst met scholl & navy blue gewerkt.
geweldig de producten van scholl!
ik moest wel even wennen aan de stugheid van de pad die volgt wat moeilijker de contouren van de auto.