Dit weekend stond er een exterieur detail gepland, een Alfa Romeo Giuietta.
Toen ik om iets over 7 uur arriveerde op de plaats van bestemming, stond de auto al binnen, gefoamd, gewassen, gekleid en al. Bleek dat @Dennis van der Willik al om 6 uur! in de ochtend de auto had gedaan. @Bikkel was ook al aanwezig dus we konden meteen aan de slag.
Eerst maar eens wat foto's van de lak. De vlekken die je ziet, is van de klei. Het was tegen het 0 punt aan qua temperatuur, dit vond de klei niet echt leuk...
Overigens zat de gehele auto onder de waskrassen, lichte oxidatie enz, kortom, alle ingredienten waren aanwezig.
Alfa lakken staan er algemeen om bekend dat deze redelijk zacht zijn. Nou... deze niet! De lak was verdomde knetterhard. Na allerlei combinaties van pad en polijstpasta te hebben geprobeerd, uiteindelijk de strijd aangegaan met rotaty's en woolpads.
Na een vermoeiende 5 á 6 stappen polijsten kwam er ein-de-lijk schot in de zaak.
Sommige krassen waren te diep om deze er nog met polijsten eruit te krijgen.
De glans en reflectie zit er weer goed in.
Omdat het Giuietta embleem op de achterzijde erg in de weg zat met polijsten, de eigenaar een berichtje gestuurd of deze weg mocht. Na een volmondig ja, deze verwijderd. Met een stukje stevig visdraad achter het embleem langs om de tape door te snijden, daarna het restant tape verwijderd met de caramelschijf en de lak verder gepolijst.
Op de laatste foto nog enkele hologrammen, deze zijn uiteraard netjes verdwenen toen de lak werd nabewerkt met fijnere pads en pasta's.
De trims werden behandeld met Gyeon Trim, de uitlaten met Great Lion, daarna met Gyeon Rim, de ramen met Gyeon View en de lak met Gyeon Prime beschermd die naderhand nog een laagje Cancoat heeft gekregen.
]
Toen ik om iets over 7 uur arriveerde op de plaats van bestemming, stond de auto al binnen, gefoamd, gewassen, gekleid en al. Bleek dat @Dennis van der Willik al om 6 uur! in de ochtend de auto had gedaan. @Bikkel was ook al aanwezig dus we konden meteen aan de slag.
Eerst maar eens wat foto's van de lak. De vlekken die je ziet, is van de klei. Het was tegen het 0 punt aan qua temperatuur, dit vond de klei niet echt leuk...
Overigens zat de gehele auto onder de waskrassen, lichte oxidatie enz, kortom, alle ingredienten waren aanwezig.
Alfa lakken staan er algemeen om bekend dat deze redelijk zacht zijn. Nou... deze niet! De lak was verdomde knetterhard. Na allerlei combinaties van pad en polijstpasta te hebben geprobeerd, uiteindelijk de strijd aangegaan met rotaty's en woolpads.
Na een vermoeiende 5 á 6 stappen polijsten kwam er ein-de-lijk schot in de zaak.
Sommige krassen waren te diep om deze er nog met polijsten eruit te krijgen.
De glans en reflectie zit er weer goed in.
Omdat het Giuietta embleem op de achterzijde erg in de weg zat met polijsten, de eigenaar een berichtje gestuurd of deze weg mocht. Na een volmondig ja, deze verwijderd. Met een stukje stevig visdraad achter het embleem langs om de tape door te snijden, daarna het restant tape verwijderd met de caramelschijf en de lak verder gepolijst.
Op de laatste foto nog enkele hologrammen, deze zijn uiteraard netjes verdwenen toen de lak werd nabewerkt met fijnere pads en pasta's.
De trims werden behandeld met Gyeon Trim, de uitlaten met Great Lion, daarna met Gyeon Rim, de ramen met Gyeon View en de lak met Gyeon Prime beschermd die naderhand nog een laagje Cancoat heeft gekregen.
]
Bijlagen
Laatst bewerkt: