• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

All about....lakwerk kleien

Haha, nou ja afdwalen. Ik vond dat het wel kon omdat Frans juist die keuze maakt omdat hij het lakwerk heeft gekleid. Althans zo lijkt t.
 
Klopt inderdaad @Dreier-Reihe
Het is zowel bedoeld voor het verwijderen van eventuele marring van de klei, als eventuele swirls die in de loop der tijd zijn ontstaan.
Zijn de swirls wat erger, dan pak ik meestal een nog een finishing polish voor de pre-cleaner (DDJ LIme Prime in mijn geval).
Ik adviseer om sowieso wat achter de hand te hebben om eventuele marring van klei te kunnen verwijderen.
Beter ermee verlegen, als erom verlegen.
 
Goedenavond mannen,
Een vraagje over kleien. Gebruik ik de juiste producten in de goede volgorde?
-Foamlans
-Handwas met Gyeon Bathe
-Kleien (Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay)
-Gyeon Prep
-Handwax met Collinite 845


Hoe moet ik precies te werk gaan met Kleien èn de handwax? Dit wordt beide de eerste keer voor mij..

Mocht ik een stap vergeten zijn, of juist overbodig te veel doen hoor ik het graag.


Bedankt alvast!
 
Als ik het goed begrijp heb je gister gehobbyd bij die wind? Als je buiten werkt zul je helaas rekening moeten houden met het weer. Ik werk alleen bij weinig tot geen wind, temperaturen onder de 25 en uiteraard droog. Liefst nog bewolkt.

Blijft niet veel over hahah, majaa.
 
Als ik het goed begrijp heb je gister gehobbyd bij die wind? Als je buiten werkt zul je helaas rekening moeten houden met het weer. Ik werk alleen bij weinig tot geen wind, temperaturen onder de 25 en uiteraard droog. Liefst nog bewolkt.

Blijft niet veel over hahah, majaa.


Mwa ik sta tegen het huis naast een heg net wat hoger dan de auto. Met het wassen nergens last van, totdat de auto droog was en het net even mijn hoek in waaide.. :(
 
Dat is inderdaad erg balen. Toch een dag plannen met minder wind.

Met welk glijmiddel ga je kleien? Gyeon prep kan overbodig zijn namelijk.
 
Dat is inderdaad erg balen. Toch een dag plannen met minder wind.
Met welk glijmiddel ga je kleien? Gyeon prep kan overbodig zijn namelijk.
Gyeon prep is een stap los van het kleien waar je de lak mee kan inspecteren en ontvetten.
=in principe geen verplichte stap maar ikzelf zal na het polijsten altijd prep gebruiken.
 
A3gtron schrijft volgende stappen:

Schuimen
Wassen
Kleien
Prep
Waxen

Er wordt dus niet gepolijst. Dan heb je geen prep nodig. Dus zodoende mijn vraag.
 
  • Leuk
Reactions: a3gtron
Zo staat ie er ook ja
Stel dat het een vettig glijmiddel was, dan zou ik het bijvoorbeeld kunnen begrijpen, omdat er niet gepolijst wordt en prep in het rijtje staat.
 
Ik zou op mijn beurt zeggen dat het nooit verkeerd is om voor het waxen de auto te ontvetten, of je nou polijst of niet.

Het zorg toch voor een betere hechting.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: a3gtron en Blade