• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle excentermachines op een rij

Deze week komt er naast mij dap 500 een gebruikte dap 900 bij ,Nu wil ik op de dap 500 4 inch pads gaan gebruiken maar vroeg me af wel pads zou ik het beste kunnen nemen?Opel karl is swirl vrij maar zitten knippen in de deuren en onder bij de dorpel dus leek me makkelijker met 4 inch pads,Ik heb S3 ,S17 en S30,Zou ik gewoon moeten afschalen of op deze plekken S17 genoeg?Anders dacht ik aan 2 keer oranje pad zodat ik deze met S3 en S17 kan gebruiken en 2 zwarte pads voor S30
 
Hey @grijzepanda,

Ik weet niet, welke Pads je nu heb maar De, raffinipads van Monello zijn, prima pad. Of je, moet afschalen dat, is naar jouw eigen, wens en voorkeur,Onthou wel dat de zwarte pads in basis geen, cuttingfactor heb en je voor een finishing polijstmiddel, dan,Beter een witte pads kunt gebruiken. (zwart/rood is voor glaze/wax/etc) :p
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Nu heb ik 5,5" pads ja geel oranje groen wit en zwart maar van de 4 inch wou ik eigelijk minder pads dus dacht aan alleen oranje of groen en witte pads
 
Welke bevallen nu het best.
Geel / Oranje / Groen / Wit / Zwart.
Niet wetende wat het beste voor jouw lak is (kan alleen door een test spot) zou ik persoonlijk voor kleine delen Oranje, Groen en Wit nemen
 
Deze
 

Bijlagen

  • E1483DD7-2047-446E-811B-F497639DAD9B.jpeg
    E1483DD7-2047-446E-811B-F497639DAD9B.jpeg
    161 KB · Weergaven: 302
Ik heb een Rupes big foot 5,5 inch dual action. Nu wil ik vaker koplampherstel doen. Doch een nieuwe da mini machine er bij aanschaffen lijkt me overdreven. Zou ik ook met de dual action powersystem van Meguiars op de boormachine kunnen werken?
Weet iemand de diameter hier van?
 
Koplampherstel vind ik op een losse koplamp (gedemonteerd van de auto) vaak al lastig omdat je alles gewoon goed wilt raken. Een DAP900 V3 met Softplate is toch wel wat ik minimaal zou willen hebben voordat ik er aan begin.

Als je meer auto's doet, dan is de aanschaf van een machine vrij vlot terugverdiend.