Ondanks dat het een minder recent topic is wilde ik hier toch graag enkele 'nieuwe' rotary's aan toevoegen.
De reden hiervoor is dat ik momenteel alleen een DAP900 V3 bezit, welke fijn werkt wanneer ik alle tijd heb. Nu ik steeds meer poets
(globaal gezien, wassen, kleien, waxen + interieurs) voor anderen, maar ook de vraag krijg om te polijsten, wil ik me toch al wat meer gaan verdiepen in de roterende machines. Het polijsten van een auto met de DAP kost mij nu 2-3 dagen, inclusief voorbereiden en afwerken. Qua tijd is dat erg lastig nu ik fulltime werk.
Lang verhaal kort; omdat de hoeveelheid polijstwerk nog onduidelijk is, vind ik de kosten aanschaf van een Rupes of Flex voor nu te duur. Daarom opzoek gegaan naar goedkopere alternatieven en daarbij de volgende machines tegen gekomen. Op volgorde van prijs, laag-hoog, en de Rupes toegevoegd als vergelijk qua specificaties.
Merk | | Prijs | Watt | Gewicht Kg. | RPM min. | RPM max. |
Liquid Elements TERMINATOR V2 | | €146,71 | 1200 | 2,5 | 1000 | 3000 |
ShineMate EP801 G2 | | €159,95 | 800 | 2,2 | 700 | 2500 |
Krauss Rotary P7 MKII | | €174,95 | 1200 | 2,2 | 680 | 2500 |
| | | | | | |
Rupes BigFoot LH 19E | | €379,00 | 1200 | 2,2 | 450 | 1700 |
De machine van Liquid Elements lijkt mij op het gewicht na de beste koop, maar er is weinig over bekend (op o.a. YouTube). De andere machines komen daar wel wat vaker voor en lijken ook erg degelijk.
Mogelijk iemand op het forum die ervaring heeft met een van de genoemde alternatieven, merk en/of machine, en dat delen wil. Alvast bedankt!