• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium velgen

Looney

Detailing addict
10 apr 2012
55
65
Hoi, er is al veel over geschreven, maar ik kom er niet helemaal uit.

Velgen hadden al geen ernstige krassen, blanke lak of putjes.Ik heb de randen van mijn velgen netjes geschuurd met 1000, 1500 en 2000.

Nu ben ik er met belgom op een oud tshirt overheen gegaan, en het wordt doffer...

Ik weet dat er polijstpasta's bestaan. Maar belgom alu zou toch hetzelfde moeten doen?

Hoi, er is al veel over geschreven, maar ik kom er niet helemaal uit.

Velgen hadden al geen ernstige krassen, blanke lak of putjes.Ik heb de randen van mijn velgen netjes geschuurd met 1000, 1500 en 2000.

Nu ben ik er met belgom op een oud tshirt overheen gegaan, en het wordt doffer...

Ik weet dat er polijstpasta's bestaan. Maar belgom alu zou toch hetzelfde moeten doen?

Bedoel je de gehele velg of de randen? Kan me namelijk indenken dat de ronden van chroom zijn als ik zo je avatar zie..

Gaat om andere velgen. Borbet a.

Harten zijn goed, het gaat alleen om de randen.

Lees ook van alles over cones en polijst ballen. Ik weetn niet of ik na de wp2000 belgom alu moet gebruiken of iets anders

met belgom alu moet je het glanzend kunnen krijgen, helemaal als je p2000 hebt gebruikt.

Het duurt wellicht wat langer, mocht je het sneller willen doen dan moet je denken aan een polijstwiel in de boormachine met vet

En wat is dan het verschil tussen belgom alu, mezzo/finale en de polijst blokken die aangeboden worden?

Maakt het ook nog uit of gekozen wordt voor een schuimen cone, katoenen cone of polijst bal uit de webshop gekozen wordt?

ik heb geen idee wat het verschil is , ik heb van die set de katoenen schijf gebruikt voor het bruine blok ( polijsten ) en de flanellen schijf voor het blauwe blok ( hoogglans polijsten ) , cones lijken me alleen handig als je tussen spaken moet gaan werken , maar dat is in jouw geval niet van toepassing omdat je alleen je randen gaat polijsten

Belgom Alu is naar mijn mening iets te "lief" om velgranden echt tot hoogglans te polijsten. Hangt trouwens ook een beetje af van hoe hard het alu van de velg is. Een oem of beter aftermarket merk (Borbet, BBS etc) velg is over het algemeen harder dan chinese replica BBS'jes.

Mensen willen mij nu misschien vermoorden hier, maar voor dit soort klusjes heb ik hele goede ervaringen met commandant. Na korrel 2000 (liefst nat) met commandant 4 en vervolgens 5 er een keer goed er over wrijven en de randen glimmen als een gek... Op gelakte (plaatwerk)delen zou ik dat vloeibare schuurpapier niet gebruiken, maar om "door" alu heen te komen werkt het echt geweldig.

• Leuk
Reacties: Quantoxx