• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angst om auto te wassen: krassen bij wassen

Heb jij angst voor beschadigingen/krassen bij het wassen van je auto?

  • Ja

    Stemmen: 16 23,9%
  • Nee

    Stemmen: 51 76,1%

  • Totaal aantal stemmers
    67
Krasjes verkom je nooit! ook al ga jij er goed mee om, dan komt er wel weer iemand langs je auto gelopen met iets wat krast.
Dus maak je niet zo druk en accepteer het. 4 jaar geleden kocht ik een nieuwe Ford fietsa, paar dagen later had ik me eerste krasjes al.
natuurlijk had ik daar buikpijn van, maar je doet er gewoon niks tegen. Dus enige wat helpt, is accepteren en lekker langs je neer leggen!
om je auto goed te wassen wil ik je verwijzen na deze how to: https://forum.carclean.com/threads/dibbuz-carwash-wax.198/
Hier leer je als eerste de auto goed te wassen, zo verklein je de kans tot krasjes:)

Veel poets plezier en maak je niet zo druk!
 
Mijn auto heeft juist zijn eerste winter meegemaakt, op 15 april is ie 1 jaar oud dus heb ik heel de zomer elke week de auto proper kunnen houden.
Ik merkte als je een week overslaat, je de week erna bijna dubbel werk hebt vooral de velgen.
In de wintermaanden probeer ik elke week af te spuiten met HD en foamlans zodat het vuil niet lijft ophopen en verder de auto niet aan te raken.
Vandaag voor het eerst in 1,5 maand de auto grondig gewassen en wat ik allemaal ben tegengekomen van vuil enz ga ik nog veel werk hebben om de auto zomerklaar te krijgen.
Hopelijk is de winter nu officieel voorbij hier in België want daar heb ik het meeste moeilijk mee om mijn auto zo vuil te zien :sob::sob:
 
De swirls/(lichte) steenslag, oppervlakkige krasjes etc etc maak ik me niet zo'n zorgen om, dat is zoals eerder aangegeven goed recht te trekken en op zijn tijd leuk om te doen.

Dat de algehele staat van een gebruiksvoorwerp, in dit geval een auto, wat achteruitgaat is iets wat er nu eenmaal bij hoort. Dat is niets anders dan het technische gedeelte.

Wel probeer ik mijn wagen zo veilig mogelijk te parkeren zo dat de kans op beschadigingen door halve zolen zo klein mogelijk is.
Helaas is het vaak zo dat wanneer je je auto ergens achteraan parkeer, iemand de plek naast jou ineens als ideaal opmerkt.

Maar ja, een setje voortanden is duurder dan een spot reparatie, toch moeilijk kiezen welke van de twee.
 
  • Leuk
Reactions: Robd
@Robd

Naar is die ellende, ken er witheet van worden hoe vaak met andermans spullen wordt omgegaan

Lijkt wel of het op je het op de een of andere manier aantrekt met een goed bijgehouden wagen.

Heel mn zijkant van mn 5 serie keer aan baklappen gereden bij de sportschool.
Kwam erachter toen ik mn standaard rondje eromheen liep.
Gek genoeg de witte auto naast me een kapotte bumper en zwarte vegen.
Politie erbij, eigenaar achterhalen, bleek het een vrouw te zijn in de sportschool waar ik net uitkwam.

Zij naar buiten gehaald door onze blauwe vrienden.
Jongens het spijt me ik heb niets gevoeld.

2 dagen later krijg ik een belletje van de mevrouw.
Kunnen we het buiten de verzekering om regelen? Ik heb namelijk een goed adres waar ze de vouwen zo uit de deuren polijsten.

Sorry mevrouw, je hebt toevallig te maken met iemand die het e.e.a afweet van polijsten.

pistoolschot