• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arie's verslaving - The Showroom

Ja klopt. Hoe is het toch dat jullie altijd iets kunnen vinden wat ik niet heb ;)

Maar ik ben geen voorstander van natuurlijke washmitt's vanwege onderhoud. Gebruik veel liever synthetische mitt's.
 
Daar geef ik dit of jou topic in dit geval de schuld van

Ik was zelf ook niet zo van die natuurlijke mits. Geloof me. Het is als een MB. Eens geprobeerd wil je niets meer anders. Ik heb de normale lange haren Wookie en gisteren de korte geprobeerd. Die is gewoonweg GE-WEL-DIG! Die zou ook meer onderhouds vriendelijk moeten zijn door de kortere haren.


En dan heb ik nog niet eens aandelen van DodoJuice.
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
@tembaco Ik had me voorgenomen om geen nieuwe wollen mitt meer te kopen als mijn Wookie ooit stuk zou gaan, maar door dit filmpje (leuk om eens een stem te horen) ga ik toch weer twijfelen. Als eerste oordeel, welke heeft dan je voorkeur? De korte of de lange?
 
Ik heb hier sinds kort anti-klit shampoo staan van Zwitsal, misschien dat die helpt bij het schoonmaken van je poesje ;)

Geloof me, ik heb allerlei soorten anti-klit en conditioners geprobeerd om de kitten eruit te halen. Ook de baby shampoos. Maar helaas.

@Jansen, tot nu toe erg te spreken over de over de Short Hair Wookie. Ik had er geen graszoden in, misschien toeval. Maar korte droogtijd, minder borstelen, en glijd nog steeds erg soepel over de lak. Zachter als de Wookie's heb ik nog niet gehad. Dus de Short Hair Wookie.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb trouwens helemaal geen last van klitten, maar ik borstel ook na elk gebruik. Hij is nu 15 maanden oud en ziet er nog als nieuw uit.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ja ik had de mijne in het begin weleens niet geborsteld. Zal het probleem ook zijn geweest. Voordeel van de korte is dat die dus zonder klitten droogt door de korte haren. Alleen de binnenzijde is nog een beetje nat.

c14067f892d40be9d6c77050cfda5e6c.jpg


Zo nu zal ik niet meer @Istnogferarie zijn topic bevuilen
 
Ik maak graag gebruik van je topic dan Arie!

Geloof me, ik heb allerlei soorten anti-klit en conditioners geprobeerd om de kitten eruit te halen. Ook de baby shampoos. Maar helaas.

@Jansen, tot nu toe erg te spreken over de over de Short Hair Wookie. Ik had er geen graszoden in, misschien toeval. Maar korte droogtijd, minder borstelen, en glijd nog steeds erg soepel over de lak. Zachter als de Wookie's heb ik nog niet gehad. Dus de Short Hair Wookie.

Ik heb trouwens helemaal geen last van klitten, maar ik borstel ook na elk gebruik. Hij is nu 15 maanden oud en ziet er nog als nieuw uit.

Jansen en Tembaco, borstelen jullie voor of na gebruik? (of allebei?) Ik las dat de wookie absoluut niet volledig uit mag drogen en best 'bijna' droog in een plastic zakje (a la microfiber madness misschien?) opgeslagen wordt. Lijkt me erg veel werk, is dat het allemaal waard als zo'n mitt ook nog eens niet heel erg lang meegaat?
 
Ik besteed inderdaad redelijk wat tijd aan het onderhoud. Dit is wat ik altijd doe:

1. Gebruiken bij het wassen.
2. Uitspoelen van emmers, velgenborstels, mitts, kwasten e.d. op de straat.
3. MF doeken en mitts gaan de wasmachine in.
4. Wookie wordt op de badkamer extra uitgespoeld.
5. Wookie laten drogen totdat de haren (zo goed als) droog zijn en het vel nog vochtig/nat. Dit kan rustig een paar dagen duren.
6. Wookie borstelen.
7. Wookie opbergen in 'Wash'emmer met gammaseal. Op die manier droogt 'ie niet helemaal uit en hoef ik hem ook niet in een luchtdichte zak te proppen.

Volgens mij postte @Istnogferarie ooit een link van DDJ waarin werd gezegd dat de levensduur van wollen mitts tussen de 6 en 12 maanden ligt. Voor de velgenmitts kan ik dat beamen, maar mijn Wookie is nu al 15 maanden oud en er is nog geen teken van verval.
 
Ik heb geen idee wat 'het weer' is @Frans. Google kan me ook niet helpen, want ik krijg alleen maar sites met het weer en niet met 'het weer'. Vooralsnog heb ik nergens last van, dus ik denk dat het goed gaat. Hij ruikt nog prima, voelt nog goed en verliest nog geen haren (afgezien van een paar bij het borstelen).
 
  • Leuk
Reactions: RG.