• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan en Wilma's Astra H

Juffer1;297106 zei:
Vandaag (en vorige week) een nieuwe update gemonteerd. Via de dealer kwam ik bij een nieuwe en ongebruikte OPC line einddemper terecht die ik voor dat geld niet kon laten liggen.

Omdat de nieuwe modellen een "onzichtbare" uitlaat hebben betekend dit dat ik dus een hap uit de bumper moest gaan zagen. Uiteindelijk na overleg met onze Duitse "huisdealer" besloten om er een lip van een Astra sport versie onder te zetten zodat het zoveel mogelijk OEM zou lijken.

Vorige week alvast de voorbereidende werkzaamheden gedaan om de OPC-line einddemper te kunnen monteren.


Gr. Arjan


Mooie upgrade! Niet zo een kale kont meer!

Het enige wat nu jammer is is die trekhaak................. :( (ziet er eigelijk niet uit........... sorry)
Na de "onzichtbare uitlaat" wordt het toch echt tijd voor een "ontzichtbare" trekhaak! :grinning:
Zijn er geen afneembare voor een Astra?

Mooi resultaat met de jeans pads. :)^ (ben nu een spijkerbroek aan het verknippen.......... 8d )
 
Heb je helemaal gelijk aan Rolf, ik ga eens zoeken naar zo'n trekhaak aangezien deze thule ook al roest als een malle
 
Zo, mooi verschil Arjan:)^ (ook ff netjes het remlicht gedemonteerd)

Top ook met die laser, das wel de manier om netjes te meten.

Mezzo moet ik ook nog eens proberen, Finale gaat op wat hardere lakken redelijk tot goed, op mijn wat zachtere testpaneel (Ford, nog geen jaar oud) ging het niet zo, veel frictie en warmt dus heel snel op..:no
 
In de afgelopen weken heb ik weer wat (elektronische) updates opgezocht en bedacht.
Om die te kunnen realiseren moest ik de REC (Rear Electric Centre) vervangen omdat de af fabriek REC deze functies niet ondersteund.


Onze huis monteur is de Nick is de REC aan het opsporen :
P1030576.jpg


De originele REC :
P1030577.jpg


De nieuwe REC met de juiste software voor de toekomstige updates :
P1030580.jpg


en de restanten van de originele REC :
P1030581.jpg


Uiterlijk zie je eigenlijk geen verschil, maar de auto is nu oa. softwarematig voorbereid op :
- stoelverwarming, autoalarm, parkeersensoren, sportknop, open & start, adaptief remlicht & comfortsluiting van de ramen.

De opties voor het adaptief remlicht heb ik al geactiveerd, net de comfortsluiting van de ramen en de snelheids afhankelijke vergrendeling van de deuren.
Momenteel ben ik bezig om het fabrieksalarm in te bouwen en werkend te krijgen. Inmiddels is de sirene en de motorkapschakelaar al geplaatst, volgende week komt hopelijk de ultrasonoor- en hellingshoek sensor binnen en dan kan het geactiveerd worden.


Dan het cosmetische verhaal :
Helaas begin ik last te krijgen van aluminium pest op de daklijsten (waar de dakdragers inkomen). Aan de voorzijde begint er onder de verf wat blaren te komen dus daar moet ik op korte termijn wel mee aan de slag. Vraag is alleen wat ik ermee ga doen.

2 spuiters hebben aangegeven dit niet opnieuw te willen spuiten omdat de "pest" niet uit het alu zou gaan.
Blijft over 2 nieuwe geprimerde daklijksten bestellen (a € 165,- per stuk) en die laten spuiten (+/- € 150) waarna ik dus een € 400,- verder ben.
Andere optie is zelf gladschuren en deze door een kennis laten wrappen, alleen krijg ik die nooit in dezelfde kleur en zal ik dus een andere kleur / motief moeten gaan bepalen.

Vrijdag heb ik met Wilma de Astra eerst maar eens gewassen, auto was te goor om mee te blijven rijden.
Daarvandaan door gereden naar een locatie in Almere die ik regelmatig gebruik om daar de Astra te wassen en te voorzien van een laagje wax.

Aangekomen in Almere eerst de auto gewassen (vroor toen nog maar 1 - 1.5 graden) en daarna deze naar binnen gereden waar de temperatuur inmiddels was opgelopen tot een behaaglijke 22° om de auto even goed te laten drogen.
P1030693.jpg


P1030691.jpg



Daarna de auto geclayed en voorzien van 2 laagjes Dodo Diamond White.
P1030707.jpg


P1030706.jpg


P1030705.jpg


P1030704.jpg


P1030702.jpg



En nog wat reflectie foto's :
P1030710.jpg


P1030709.jpg


Als het straks weer wat warmer is wordt het dak (bovenste deel) ook aangepakt met de denimpad want het verschil is duidelijk zichtbaar :
P1030708.jpg
 
Dat ziet er weer netjes uit. Mooie plek om te detailen ook.......als straks de vorst weer verdwenen is maak ik gaag een keer een afspraak om m'n Clio daar eens goed te verwennen :) Kan ik eindelijk mijn nieuwe spulletjes eens gaan gebruiken....
 
Mooie updates voor de Astra. Wel vervelend van die alu pest. Hopelijk kun je tot een goede oplossing/beslissing komen. Fijn dat je een dergelijke locatie hebt om te kunnen wassen en waxen. :)
 
Omdat het vandaag toch geen weer was om buiten te spelen maar eens verder gegaan om het auto alarm werkend te maken.
Helaas staat de ultrasoonsensor nog steeds op nalevering maar nadat ik met de OPcom wat zaken geactiveerd heb werken de deuren en motorkap al wel :

Activering en alarm
th_Alarmgeactiveerd_zpse6e52bcc.jpg


Plaatje klikken om filmpje te starten
 
Vandaag was ik toch vrij en dus eindelijk tijd om de volgende update in de Astra te maken.
Ditmaal een USB oplaadpunt. Hiermee hoeven we de aansteker aansluiting niet te gebruiken (en loopt er geen kabeltje langs de versnellingspook) en de asbak kan dicht blijven zitten.

Plaatje bij het praatje :
P1030963.jpg


P1030964.jpg


P1030965.jpg


P1030966.jpg


P1030968.jpg
 
Al enige tijd de workshop niet bijgewerkt zie ik.

Eerste update is een werkende sport-knop.
Sportknop.jpg


Door het activeren van deze knop reageert het (elektronische) gaspedaal veel sneller en word de stuurbekrachtiging ook vele malen directer.


Andere update is een gevolg van een downgrade :
P1040436.jpg


Rechtsvoor bleek er een winding van de veer te zijn afgebroken. Hierop direct een setje Eibach verlagingsveren uit de Pro-kit besteld.
Helaas zal montage nog even op zich moeten laten wachten aangezien beide monteurs op vakantie gaan en pas eind van de maand tijd hebben.

Laatste update is ook het gevolg van een downgrade : vorige week wilde de Astra niet meer starten. Auto uitgelezen en wat bleek : geen communicatie met de sleutel.
Reserve sleutel gepakt en ja hoor, lopen als een zonnetje. Gelijk maandag bij de dealer een klapsleutel op maat laten bestellen, deze gisteren laten activeren en voor €50,- zijn we weer voorzien van een hele nieuwe.
 
Gisteren zijn Wilma en ik even naar Duitsland geweest om daar onder andere een "OPEL Einbaukit EIBACH Tieferlegung" set op te halen.
Mooie gelegenheid om gelijk even de SPORT knop uit te proberen, qua sturen merk je dat enorm.
Ook nog even de gelegenheid gehad om 10 minuten vol gas te kunnen rijden, qua top stopt het echt bij 190 km/u (Navi). Wel merk ik dat de remmen minder beginnen te worden dus die zitten er echt aan te komen.

Omdat we nu alles in huis hadden voor de verlaging en ik eigenlijk niet meer langer kon wachten besloten om s'middags al de verlaging eronder te schroeven !


Betere foto's volgen nog omdat het weer niet echt wilde meewerken :
P1040537.jpg


P1040534.jpg


P1040535.jpg


P1040536.jpg


Qua monteren viel het reuze mee, binnen het uur reed ik de Astra weer naar buiten.
Het is even wennen (reed bij het uitrijden van de garage gelijk de rubberen onderlip eraf gisteren) maar ik vindt het netjes staan en qua stugheid merk ik weinig verschil.