In de afgelopen weken heb ik weer wat (elektronische) updates opgezocht en bedacht.
Om die te kunnen realiseren moest ik de REC (Rear Electric Centre) vervangen omdat de af fabriek REC deze functies niet ondersteund.
Onze huis monteur is de Nick is de REC aan het opsporen :
De originele REC :
De nieuwe REC met de juiste software voor de toekomstige updates :
en de restanten van de originele REC :
Uiterlijk zie je eigenlijk geen verschil, maar de auto is nu oa. softwarematig voorbereid op :
- stoelverwarming, autoalarm, parkeersensoren, sportknop, open & start, adaptief remlicht & comfortsluiting van de ramen.
De opties voor het adaptief remlicht heb ik al geactiveerd, net de comfortsluiting van de ramen en de snelheids afhankelijke vergrendeling van de deuren.
Momenteel ben ik bezig om het fabrieksalarm in te bouwen en werkend te krijgen. Inmiddels is de sirene en de motorkapschakelaar al geplaatst, volgende week komt hopelijk de ultrasonoor- en hellingshoek sensor binnen en dan kan het geactiveerd worden.
Dan het cosmetische verhaal :
Helaas begin ik last te krijgen van aluminium pest op de daklijsten (waar de dakdragers inkomen). Aan de voorzijde begint er onder de verf wat blaren te komen dus daar moet ik op korte termijn wel mee aan de slag. Vraag is alleen wat ik ermee ga doen.
2 spuiters hebben aangegeven dit niet opnieuw te willen spuiten omdat de "pest" niet uit het alu zou gaan.
Blijft over 2 nieuwe geprimerde daklijksten bestellen (a € 165,- per stuk) en die laten spuiten (+/- € 150) waarna ik dus een € 400,- verder ben.
Andere optie is zelf gladschuren en deze door een kennis laten wrappen, alleen krijg ik die nooit in dezelfde kleur en zal ik dus een andere kleur / motief moeten gaan bepalen.
Vrijdag heb ik met Wilma de Astra eerst maar eens gewassen, auto was te goor om mee te blijven rijden.
Daarvandaan door gereden naar een locatie in Almere die ik regelmatig gebruik om daar de Astra te wassen en te voorzien van een laagje wax.
Aangekomen in Almere eerst de auto gewassen (vroor toen nog maar 1 - 1.5 graden) en daarna deze naar binnen gereden waar de temperatuur inmiddels was opgelopen tot een behaaglijke 22° om de auto even goed te laten drogen.
Daarna de auto geclayed en voorzien van 2 laagjes Dodo Diamond White.
En nog wat reflectie foto's :
Als het straks weer wat warmer is wordt het dak (bovenste deel) ook aangepakt met de denimpad want het verschil is duidelijk zichtbaar :