• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan en Wilma's Astra H

sj0ertum;328412 zei:
Hoeveel Cm ben je nu gezakt. een centimetertje of 3-4?

Op dit moment (200km verder) ben ik 3 cm gezakt. Het schijnt dat eea nog iets moet inzakken al hoop ik dat dat niet teveel gaat worden, vindt dit laag zat.
 
Ziet er goed uit, mooie upgrade die verlaging, zelf ook eibach eronder en stuurt er erg lekker hiermee (b4), en toch nog comfort :heart_eyes: .
De set zal niet veel meer zakken.

Die 190km/h valt mij eigenlijk niet tegen voor een 1.6, geloof dat de fabrieksopgave 180 is toch?
Niet dat het iets uitmaakt maar altijd leuk om even te testen bij onze buren, waar het nog wel mag.
 
De adam heb ik vorige week opgehaald.
Staat nu elke werkdag op de parkeerplaats.

P.s. leuke sticker heb je op het achter raam zitten.
 
We zitten midden in het meeting seizoen en met DE belangrijkste Nederlandse meeting voor de deur wil ik de Astra H er uiteraard weer netjes bij hebben staan.

Zaterdag ben ik alvast begonnen, maandag en dinsdag hoop ik alles af te hebben.
Plan van aanpak :
- Wassen (iedere dag),
- Iron-x behandeling,
- Clayen (per kant die aangepakt wordt die dag),
- Orangepeel behandeling(per kant die aangepakt wordt die dag),
- Polijsten (per dag een kant),
- Waxen (per dag een kant),

Ook zullen de velgen, banden, kunststof, ramen, leer en interieur delen niet vergeten worden.

Zaterdag zoals gezegd begonnen met de bestuurderszijde. Na het wassen en clayen ben ik om 8.00uur begonnen met de orange peel behandeling. Ik heb geprobeerd wat foto's vanaf dezelfde positie te maken :

Voor :
P1050206.jpg


Na 1 hit :
P1050207.jpg


Na 2 hits :
P1050208.jpg


Na 3 hits :
P1050210.jpg


Na het polijsten en afnemen :
P1050214.jpg


En om 11:00uur heb je dan het volgende resultaat :
P1050211.jpg


P1050212.jpg


P1050213.jpg


P1050215.jpg



Voor maandag staat de passagierskant op de planning, en zal Wilma het interieur onder handen gaan nemen.
 
Wauw, wat een mega verschil :)^

Kan ik niet eens een dagje bij je in de leer komen? Want voordat ik zo ver ben... zijn we een eeuwigheid verder.;)
 
Goh, elke keer is de resultaten met de denimpads zie kriebelt het steeds meer..
Misschien toch eens de PRO ervaring opdoen.
Erg knap resultaat.:cool:
 
Juffer1 dat is super :) - maak ik graag gebruik van in de toekomst. Kan ik een hoop van je leren en misschien heeeel misschien gaat mijn auto dan ook ooit zo mooi glanzen en glad worden als jouw Astra. :cool:
 
Inmiddels iets meer als een jaar verder en toch nog wel eea veranderd & aangepast :

De daklijsten (waar de klepjes inzitten voor eventuele dakdragers) heb ik strak laten maken en in hoogglans zwart laten spuiten :
P1060795_zpscec94b8c.jpg


P1060802_zps416716a3.jpg


Ook zijn de standaard 16" velgen vervangen voor 17" BBS CS-BS inclusief 4 nieuwe Vredestein banden in de maat 2015/40-17.

De velgen eerst gereinigd en licht gepolijst met prof polish :
P1060813_zpsf3fb6608.jpg


en na het ontvetten met Prep de velgen voorzien van een coating (Gyeon RIM), want wat mooi is moet mooi blijven en het liefste zonder er al teveel aan te moeten poetsen :
P1060817_zps76e06662.jpg


Eind resultaat :
P1060816_zps1fc91f49.jpg


P1060838_zpscefd4d5e.jpg


P1060839_zps3edff19a.jpg


P1060840_zps1e0366a9.jpg



Tussendoor ook wat onderhoud uitgevoerd, condensor vervangen, remmen vervangen voor geboorde Zimmerman's met Ferrado blokken en de bekende plekken gecontroleerd op roest :
DSC01402.jpg


DSC01403.jpg


DSC01408.jpg



Een paar weken geleden was ik als extra handje aanwezig bij Unlimited Tuning tijdens een meeting.
Omdat er aan het eind van de dag nog wat ruimte in de planning was heb ik de Astra nog even op de Dyno gehad om te kijken wat er nu na een paar weken gechipt te zijn aan vermogen inzit.

DSC01885.jpg


DSC01893.jpg


Origineel was 101.6Pk/155.6Nm
Gechipt is nu 113.5Pk/165.7Nm


Volgende updates wordt vermoedelijk een andere voorbumper omdat deze toch wel behoorlijk wat te lijden heeft gehad en onder de steenslag zit.