De auto naar binnen gereden en begonnen met kleien.
Rond 1800 met de bus en trein naar huis.. HONGER ..
's Ochtends weer met trein en bus naar mijn werk toe.
Om 900 alle lampen aangesloten en verder gegaan met kleien.
Toen werd het tijd voor het polijsten, mijn rechter buiten spiegel kap had door een vreemde onbekende een nare krassen partij opgelopen en verder zat de auto (helaas) toch weer onder de nodige swirls!! (lang leve een harde lak)
De testspot
Toen een klein deel van de motorkap onderworpen aan een testspot, want had helaas alweer de nodige swirls....
- Eerst Professional polish met LC wit - geen resultaat
- Toen SSR1 met LC wit - geen resultaat
- Harde lak dus ik dacht misschien lichter - SSR1 op licht groen - geen resultaat
- Toen SSR2,5 op LC wit - niet overtuigend
- Toen de stoute schoenen aangetrokken en naar SSR ?? 2,5 of 1 ?? (vergeten) op donker groen gegaan (volgens Lake Country minder grof dan Oranje!), ik schrok me rot... :s ... de swirls en krasjes waren wel weg .. maar allemaal mini krasjes erbij.. ]-0 hmmmm toch iets te grof! en die krasjes waren echt een BITCH om weer eruit te krijgen... Maar weer lichter geprobeerd om die weg te krijgen, SSR1 op wit op licht groen en SSR2,5 op wit.. dat viel niet mee, ze bleven waar ze zaten!! Heel verwonderlijk was SSR1 op oranje de beste combi om deze (hoe heten die krasjes ... marring of buffer marks) er weer uit te krijgen!!
- Dus SSR1 op LC oranje was perfect tegen de swirls!! En niet van die krasjes (marring of buffer marks ??) die de donker groene veroorzaakte!
- Vervolgens nabewerkt met SSR1 op LC licht groen ... WOW 8-()) .. heerlijk mooie finish!!
- Toen de oranje en donker groene pad eens aan inspectie onderworpen, en tot mijn verbazing schrok ik daar best van.. ondanks het feit dat de oranje pad wel een stukje harder is dan de donker groene was de structuur van de oranje pad veeeeeeeeeeeeel fijner en compacter dan die van de donker groene... hmm dat verklaart die marring of buffer marks (hoe heten die krengen nou?)!!
In ieder geval toen de hele auto gedaan met SSR1 op LC oranje en nabewerkt met SSR1 op LC licht groen! Enkele krasjes en swirls zaten er na inspectie nog wel maar daar neem ik voorlopig maar even genoegen mee..
Toen de auto helemaal gevoed met Poorboys Black hole. Vervolgens de sealant en wax aangebracht; EX-P Sealant en Natty's paste wax).. Jammie wat ruikte die Natty's heerlijk x-] maar na de hele auto gedaan te hebben en even te laten curen was het wel een behoorlijke bitch om uit te poetsen ... De EX-P heb ik ruim 45 minuten laten curen en in die tijd de banden en ramen gedaan!
Hierna alle trims gedaan....
Inmiddels 21.15 's avonds had ik toch behoorlijke honger en was het lichaam er ook wel een beetje klaar mee... dus de velgen (na vorige week) niet meer voorzien van een tweede laag wheel sealant en ook niet meer alles nagelopen met QD+.
Hmmm en inderdaad de wielkasten ... puntje voor de volgende keer!
Mooie (buiten) na-foto's heb ik helaas niet, omdat vanochtend door de vele (vervuilende) regen van vannacht onder de gele plekjes zat van het stof en/of stuifmeel.... GRRRR :|~* Maar heb wel een paar plekken nagelopen met QD+ waar de trim restorer iets was uitgelopen door de regen...
Uiteindelijk gebruikte spullen (na testspot)
Wassen/reinigen
- Poorboys APC bio degreaser 1:10
- Tandenborstel en kwast voor de trims en rubbers e.d.
- Poorboys super slick & suds
- The Bone
- Poorboys chenille wash mitt (voor lastige hoekjes)
- EZ brush (velgen)
- Valma microvezel handschoen (velgen)
- Miracle dryer
Kleien
- Meguiars consumenten klei
- Poorboys Spray en wipe 1:1 verdund
- Poorboys DMMT
Afplakken
- Blauwe 3M tape (3 maten)
Polijsten
- DAP 500 (stand 5)
- Poorboys SSR1
- LC oranje pad 5,5"
- LC licht groen 5,5"en 6,5"
- Poorboys DMT (meerdere)
Glazen
- DAP 500 (stand 2-3)
- Poorboys black hole
- LC zwarte pad 6,5" inch
- Poorboys DMT
Sealant
- Poorboys EX-P
- LC rode CSS handpad
- Cobra MF 530
Wax
- Poorboys Natty's blue
- Meguiars Gold class foam applicator
- Dodo juice Fantastic Fur
Ramen
- Poorboys Spray and Wipe
- MF hand applicator
- Dodo juice Mint Merkin
Trims
- Badstof applicator
- Poorboys Trim restorer
Banden
- Meguiars Endurance Tire Gel
- Meguiars tire dressing applicator pad
Velgen
Helaas geen tijd meer ... maar stonden pas een week in de:
- Poorboys Wheel sealant
- Meguiars gold class foam applicator
- Dikkie Dik towel
Nalopen
- Poorboys QD+
- Poorboys DMMT
En de (vele) foto's
Wassen:
Binnengezet:
Afgeplakt:
Kleien:
De swirls en de spiegelkap:
In actie met DAP500:
After:
Dat was het wel :-"