• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3; de eerste keer na de DDT sessie!

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
na8.JPG
ewassen ... maar wat stond de zon te bakken daar viel niet tegen te wassen zo snel droogde de auto...
De auto naar binnen gereden en begonnen met kleien.

Rond 1800 met de bus en trein naar huis.. HONGER ..
's Ochtends weer met trein en bus naar mijn werk toe.
Om 900 alle lampen aangesloten en verder gegaan met kleien.

Toen werd het tijd voor het polijsten, mijn rechter buiten spiegel kap had door een vreemde onbekende een nare krassen partij opgelopen en verder zat de auto (helaas) toch weer onder de nodige swirls!! (lang leve een harde lak)

De testspot
Toen een klein deel van de motorkap onderworpen aan een testspot, want had helaas alweer de nodige swirls....
- Eerst Professional polish met LC wit - geen resultaat
- Toen SSR1 met LC wit - geen resultaat
- Harde lak dus ik dacht misschien lichter - SSR1 op licht groen - geen resultaat
- Toen SSR2,5 op LC wit - niet overtuigend
- Toen de stoute schoenen aangetrokken en naar SSR ?? 2,5 of 1 ?? (vergeten) op donker groen gegaan (volgens Lake Country minder grof dan Oranje!), ik schrok me rot... :s ... de swirls en krasjes waren wel weg .. maar allemaal mini krasjes erbij.. ]-0 hmmmm toch iets te grof! en die krasjes waren echt een BITCH om weer eruit te krijgen... Maar weer lichter geprobeerd om die weg te krijgen, SSR1 op wit op licht groen en SSR2,5 op wit.. dat viel niet mee, ze bleven waar ze zaten!! Heel verwonderlijk was SSR1 op oranje de beste combi om deze (hoe heten die krasjes ... marring of buffer marks) er weer uit te krijgen!!
- Dus SSR1 op LC oranje was perfect tegen de swirls!! En niet van die krasjes (marring of buffer marks ??) die de donker groene veroorzaakte!
- Vervolgens nabewerkt met SSR1 op LC licht groen ... WOW 8-()) .. heerlijk mooie finish!!
- Toen de oranje en donker groene pad eens aan inspectie onderworpen, en tot mijn verbazing schrok ik daar best van.. ondanks het feit dat de oranje pad wel een stukje harder is dan de donker groene was de structuur van de oranje pad veeeeeeeeeeeeel fijner en compacter dan die van de donker groene... hmm dat verklaart die marring of buffer marks (hoe heten die krengen nou?)!!

In ieder geval toen de hele auto gedaan met SSR1 op LC oranje en nabewerkt met SSR1 op LC licht groen! Enkele krasjes en swirls zaten er na inspectie nog wel maar daar neem ik voorlopig maar even genoegen mee..

Toen de auto helemaal gevoed met Poorboys Black hole. Vervolgens de sealant en wax aangebracht; EX-P Sealant en Natty's paste wax).. Jammie wat ruikte die Natty's heerlijk x-] maar na de hele auto gedaan te hebben en even te laten curen was het wel een behoorlijke bitch om uit te poetsen ... De EX-P heb ik ruim 45 minuten laten curen en in die tijd de banden en ramen gedaan!
Hierna alle trims gedaan....
Inmiddels 21.15 's avonds had ik toch behoorlijke honger en was het lichaam er ook wel een beetje klaar mee... dus de velgen (na vorige week) niet meer voorzien van een tweede laag wheel sealant en ook niet meer alles nagelopen met QD+.
Hmmm en inderdaad de wielkasten ... puntje voor de volgende keer!

Mooie (buiten) na-foto's heb ik helaas niet, omdat vanochtend door de vele (vervuilende) regen van vannacht onder de gele plekjes zat van het stof en/of stuifmeel.... GRRRR :|~* Maar heb wel een paar plekken nagelopen met QD+ waar de trim restorer iets was uitgelopen door de regen...

Uiteindelijk gebruikte spullen (na testspot)

Wassen/reinigen
- Poorboys APC bio degreaser 1:10
- Tandenborstel en kwast voor de trims en rubbers e.d.
- Poorboys super slick & suds
- The Bone
- Poorboys chenille wash mitt (voor lastige hoekjes)
- EZ brush (velgen)
- Valma microvezel handschoen (velgen)
- Miracle dryer

Kleien
- Meguiars consumenten klei
- Poorboys Spray en wipe 1:1 verdund
- Poorboys DMMT

Afplakken
- Blauwe 3M tape (3 maten)

Polijsten
- DAP 500 (stand 5)
- Poorboys SSR1
- LC oranje pad 5,5"
- LC licht groen 5,5"en 6,5"
- Poorboys DMT (meerdere)

Glazen
- DAP 500 (stand 2-3)
- Poorboys black hole
- LC zwarte pad 6,5" inch
- Poorboys DMT

Sealant
- Poorboys EX-P
- LC rode CSS handpad
- Cobra MF 530

Wax
- Poorboys Natty's blue
- Meguiars Gold class foam applicator
- Dodo juice Fantastic Fur

Ramen
- Poorboys Spray and Wipe
- MF hand applicator
- Dodo juice Mint Merkin

Trims
- Badstof applicator
- Poorboys Trim restorer

Banden
- Meguiars Endurance Tire Gel
- Meguiars tire dressing applicator pad

Velgen
Helaas geen tijd meer ... maar stonden pas een week in de:
- Poorboys Wheel sealant
- Meguiars gold class foam applicator
- Dikkie Dik towel

Nalopen
- Poorboys QD+
- Poorboys DMMT

En de (vele) foto's

Wassen:
wassen1.JPG

wassen2.JPG


Binnengezet:
binnen.JPG


Afgeplakt:
afplakken.JPG


Kleien:
kleien.JPG


De swirls en de spiegelkap:
swirls.JPG

spiegel%20voor%20kleien.JPG
g]http://www.xs4all.nl/~bjmhulk/Pictures/Car/A3/11_4_09/spiegel voor polijsten.JPG[/URL]

In actie met DAP500:
spiegel%20voor%20polijsten.JPG
mg]http://www.xs4all.nl/~bjmhulk/Pictures/Car/A3/11_4_09/spiegel na.JPG[/URL]
in%20actie.JPG
g]

After:
spiegel%20na.JPG
p://www.xs4all.nl/~bjmhulk/Pictures/Car/A3/11_4_09/na2.JPG[/URL]
na%20polijsten.JPG
//www.xs4all.nl/~bjmhulk/Pictures/Car/A3/11_4_09/na4.JPG[/URL]
na1.JPG

na2.JPG

na3.JPG

na4.JPG


Dat was het wel :-"
 

Bijlagen

  • na5.JPG
    na5.JPG
    519,2 KB · Weergaven: 105
  • na6.JPG
    na6.JPG
    487,4 KB · Weergaven: 96
  • na7.JPG
    na7.JPG
    522 KB · Weergaven: 102
8-o Die reflexie shot van je motorkap is echt :heart_eyes: :heart_eyes:

Bloed zweet en tranen heeft het je gekost maar dan heb je ook wat :)^
 
Heel mooi, Peter! :)^ De A3 waardig. En uiteraard keurig geschreven show off.
Ook mooi hoe je de spiegelkap weer terug in originele staat hebt gekregen. Op de foto's vallen de wielkasten niet echt op, maar zeker bij donkere auto's (zoals de jouwe en mijne) eigenlijk een must. Lang leve de perfectie :D
 
Netjes Peter ziet er weer top uit,die DAP 500 wil ik ook een keer gaan bestellen maar eerst maar is me zelf meer er in gaan verdiepen.
Verlopig eerst alles maar met de hand:-b
 
Wat een ontzettend mooi resultaat, Peter :cool:
Ik wil best geloven dat dit een zware klus was, maar de A3 ziet er weer uit om door een ringetje te halen.

En gelijk is maar weer eens het nut van het "detail-motto" van die andere A3 bewezen: testspot, testspot, testspot..........

P.S. Mooie poetslocatie trouwens: Klingelbeekseweg toevallig ??
 
Schitterend!!


Mooie ruimte om te detailen. Lekker ruim en veel licht met zo´n grote spot. Lijkt me fantastisch.
 
Typhoon zei:
Wat een ontzettend mooi resultaat, Peter :cool:
Ik wil best geloven dat dit een zware klus was, maar de A3 ziet er weer uit om door een ringetje te halen.

En gelijk is maar weer eens het nut van het "detail-motto" van die andere A3 bewezen: testspot, testspot, testspot..........

P.S. Mooie poetslocatie trouwens: Klingelbeekseweg toevallig ??

Yep inderdaad... ik heb nog even die dag met Stimpy contact gehad.. , omdat ik twijfelde over de stap van SSR1 op oranje naar SSR1 op licht groen.. maar hij zei ook dat de testspot het me al had verteld!

Inderdaad vlakbij de Klingelbeekseweg :) Het is het nieuwe hoogspanningslaboratorium van KEMA (waar ik werk) en een perfecte ruime en goed verlichte locatie voor het detailen van mijn auto!
 
Die mag er weer zijn Peter. Wat me opviel aan de heavy green's is de open structuur en dat werkt niet goed met harde lakken heb ik gemerkt.
De oranje heeft een veel dichtere structuur. Op harde VAG lakken de heavy green liever niet gebruiken en je weet nu waarom. De oranje werkt vele male beter dan.

Daar kom je pas achter als je het geprobeerd hebt natuurlijk. Je kan niet vantevoren alle combinaties op alle lakken testen en dan moet je soms uitgaan van de info van de fabrikant maar met die Audi lakken is de Heavy Green zeker niet the way to go!
 
Dibbuz zei:
Die mag er weer zijn Peter. Wat me opviel aan de heavy green's is de open structuur en dat werkt niet goed met harde lakken heb ik gemerkt.
De oranje heeft een veel dichtere structuur. Op harde VAG lakken de heavy green liever niet gebruiken en je weet nu waarom. De oranje werkt vele male beter dan.

Daar kom je pas achter als je het geprobeerd hebt natuurlijk. Je kan niet vantevoren alle combinaties op alle lakken testen en dan moet je soms uitgaan van de info van de fabrikant maar met die Audi lakken is de Heavy Green zeker niet the way to go!

Inderdaad Dennis... die Heavy Green is zeker een NO GO voor mijn harde VAG lak! Pfieuw dat heb ik geweten!
 
En daar kwam ik ook pas achter. En daar kom je ook maar op 1 manier achter helaas. Bewijst nogmaals: theorie is zeker niet gelijk aan praktijk!
 

Vergelijkbare onderwerpen