• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Phantom Black

Rubba

Detailing rookie
24 jan 2009
186
0
Mooi weer vandaag, viel het jullie ook op? :) Gister wat mooie spulletjes ontvangen van CC. Vandaag dus maar eens flink detailen. Geen voor foto's want de wagen zag er nog best schoon uit.

Stappen:

Wassen met 2 emmertjes, washmitt en Poorboys Super Slick & Suds Concentrated Car Wash (cadeau van CC waarvoor dank :)^ )
Drogen met de bekende droogdoeken.
Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 met de DAP500 icm. de witte pad: standje 5 = geen effect.
Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 met de DAP500 icm. de groene heavy pad: standje 5 = geen effect.

Helaas heb ik nog geen oranje pad dus de Total Swirl Remover weer opgeborgen....:|

Wolfgang Pre-Wax Paint cleaner icm. zwarte pad, gehele wagen gedaan: standje 3
Wolfgang Final Finish glaze 3.0 icm. zwart pad, gehele wagen 2x: standje 2

Helaas heb ik nog niet de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0.....dus een alternatief ingezet:

Collinite Insulator Wax #845 icm. blue finishing pad: standje 2
45 minuten curen
Collinite Insulator Wax #845 icm. blue finishing pad: standje 2
45 minuten curen

Trims, velgen in de wheelwax, banden in de Bold 'n Bright
Randjes, kiertjes, instaplijsten etc. etc netjes meegenomen.

Het resultaat:
 
Thankx allemaal. Hij glimt echt belachelijk gewoon. De foto's zijn gefixed en iets verscherpt met Photoshop. Ze zijn gemaakt bij zonsondergang en dat geeft sowieso al wat prettiger licht. En gemaakt met een erg leuke Nikon DSLR.
 
De sfeer van de foto's komt voor 99% overeen met toen ik ze nam. Zonder nabewerking zit dat op nog geen 80%. Vandaar de nabewerking.
 
DKBM zei:
Mooi resultaat! Hoe is het gegaan met het polijsten?

Thankx. Hoewel ik de DAP en de Swirl Remover heerlijk vind, heb ik de meeste swirls nog niet weggekregen. Ik heb alleen de motorkap en zijschermen voor gedaan. De green heavy ging het niet voor me doen en een oranje heb ik nog niet.

Volgende keer dus hopelijk meer resultaat met polijsten.
 
Ik ben zelf ook met diverse combo's bezig geweest, van lichte combo tot met en de oranje pad icm SSR2.5 (da's dus een grove combo!) aan toe. De grove stappen uiteraard wel nabewerkt. Ik heb nog 1 optie open: de zwarte pad icm prof polish, Dze heel lichte combo nog niet geprobeerd (benny, bedankt voor de tip!)
 
Echt top restulaat! De glans met het ondergaande zonnetje is geweldig :cool:

Wat ik me afvroeg bij het lezen van de lijst met producten die je gebruikt hebt;

Wolfgang Pre-Wax Paint cleaner icm. zwarte pad, gehele wagen gedaan: standje 3
Wolfgang Final Finish glaze 3.0 icm. zwart pad, gehele wagen 2x: standje 2

Heb je deze 2 niet in verkeerde volgorde gebruikt? Final Finish heeft volgens mij namelijk nog een lichte korrel en daarna maak je de laklaag klaar met de pre wax cleaner toch?
 
SkyBuMp zei:
Echt top restulaat! De glans met het ondergaande zonnetje is geweldig :cool:

Wat ik me afvroeg bij het lezen van de lijst met producten die je gebruikt hebt;

Wolfgang Pre-Wax Paint cleaner icm. zwarte pad, gehele wagen gedaan: standje 3
Wolfgang Final Finish glaze 3.0 icm. zwart pad, gehele wagen 2x: standje 2

Heb je deze 2 niet in verkeerde volgorde gebruikt? Final Finish heeft volgens mij namelijk nog een lichte korrel en daarna maak je de laklaag klaar met de pre wax cleaner toch?

Klopt SkyBuMp.
Finishing Glaze = Menzerna PO 106 FF waaraan voedende oliën zijn toegevoegd. Dit product is bedoeld om de relatief zware polish Wolfgang Swirl Remover 3.0 (= Menzerna PO 85 RD 3.02) na te werken.

De Paintcleaner gebruik je eigenlijk niet icm. Swirl remover / Finishing Glaze (althans zo is het niet bedoelt door Wolfgang).

Bovenstaan doet echter niets af aan de fraaie resultaten.
 
Nou dat is dus goed om te weten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me afvroeg of ik nu eerst de Finishing glaze of de cleaner moest zetten.

"Finishing glaze" klinkt als laatste stap voor het waxen
"Pre-Wax paint cleaner" klinkt ook als laatste stap voor het waxen

Maar goed, ik was toch bezig dus...
Volgende keer weet ik waarschijnlijk weer iets meer over volgorde, standjes, padjes en waarschijnlijk is m'n collectie dan weer wat uitgebreid. Wel ben ik van plan nu een weekje of 6 geen full detail meer te doen. Niet omdat ik er geen zin in heb maar om nu elke 1 a 2 weken 10 uur te staan moren aan de wagen schiet ook een beetje z'n doel voorbij denk ik.

Dus de komende weken wassen, drogen, QD+ en over een tijdje weer een full detail met hopelijk dan wel met swirl removing. :party:
 
Rubba zei:
Nou dat is dus goed om te weten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me afvroeg of ik nu eerst de Finishing glaze of de cleaner moest zetten.

"Finishing glaze" klinkt als laatste stap voor het waxen
"Pre-Wax paint cleaner" klinkt ook als laatste stap voor het waxen

Maar goed, ik was toch bezig dus...
Volgende keer weet ik waarschijnlijk weer iets meer over volgorde, standjes, padjes en waarschijnlijk is m'n collectie dan weer wat uitgebreid. Wel ben ik van plan nu een weekje of 6 geen full detail meer te doen. Niet omdat ik er geen zin in heb maar om nu elke 1 a 2 weken 10 uur te staan moren aan de wagen schiet ook een beetje z'n doel voorbij denk ik.

Dus de komende weken wassen, drogen, QD+ en over een tijdje weer een full detail met hopelijk dan wel met swirl removing. :party:
Is inderdaad verwarrend. Ik heb contact opgenomen met de fabrikant van Wolfgang. Even kort samengevat onderstaand de werkwijze.

Auto in matig tot slechte staat:

Swirl Remover (cutting factor 7/10) op Oranje Groene (heavy) of Witte pad.
Finishing Glaze (cutting factor 4/10) op Witte Groene (light) of Zwarte pad.


Auto in redelijke staat:

Finishing Glaze (cutting factor 4/10) op Witte Groene (light) of Zwarte pad.


Auto in goede staat:

Pre-Wax paint cleaner (bevat eveneens voedende oliën) op een Zwarte pad.


Ik denk dat het er in de praktijk op neerkomt dat je 1 keer per jaar een lakcorrectie doet en tussendoor met de Pre-Wax paint cleaner werkt.