• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A5 Coupé

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond deze Audi A5 Coupé voor een exterieur en interieur detail.

De auto bij aanvang:

foto 01.jpg



foto 02.jpg


Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan het vuil los weken en afgevoerd worden
- Kenotek foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hogedruk reiniger
- restant C*** shampoo

foto 03.jpg

Ondanks dat de velgen niet schokkend vies waren, deze eerst ingespoten met Poorboy's World Spray&Rinse.
Met de klok mee:
- redelijk schone velg na het foamen en afspuiten
- PB Spray&Rinse gespoten, heel even laten inwerken en inborstelen
- daarna Monello Non-Ferro opgespoten, even laten inwerken en inborstelen

Door deze methode gebruik je veel minder (best prijzige) de-ironizer en kan het product veel effectiever zijn werk doen ;)

foto 04.jpg


Dezelfde procedure, alleen dan vooraf géén PB Spray&Rinse gebruikt, er treedt veel meer reactie op van de de-ironizer.

foto 05.jpg


Nadat de auto grondig is afgespoten, alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.

Kleien:
het voordeel van een grondige wasbeurt is dat er veel minder vervuiling achter blijft, er kwam niet heel veel vervuiling uit de lak.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe

foto 06.jpg


Staat van de lak:
tsja... de foto's zeggen genoeg. Flink wat swirls en overal de handtekening van de wasstraat....

foto 07.jpg


foto 08.jpg


Lakdiktemeting:
de dikte van de lak vloog heen en weer als in een achtbaan, van +/- 72 micron oplopend tot dik boven de 250 micron aan de bestuurderszijde. Naderhand bleek dat recentelijk iemand zijn deur in de bestuurdersdeur pak geprakt en dus werd de linkerzijde deels overgespoten.

foto 09.jpg


Polijsten:
Pfffffffffffffff, wéér eentje die rechtstreeks uit een blok beton werd gehouwen, wat was de lak hard :scream:
Goed, verstand op 0, blik op oneindig en gaan met die banaan polijstmachines.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot I & III
- Rupes Bigfoot mini
- DAP900
- diverse pads en pasta's.

Work in progress:



foto 010.jpg


foto 011.1.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


foto 013.jpg


foto 014.jpg


Onder de motorkap werd de boel schoon gemaakt en geconserveerd.
- PB APC
- diverse kwasten en doeken
- Koch Chemie Pss

Ook de uitlaattips werden onder handen genomen.
- Unipol metal polish
- diverse doeken.

foto 015.jpg


Bescherming:
de lak werd goed ontvet en voorzien van 2 laagjes Waxaddict Randomz.

foto 016.jpg


De glans en reflectie is weer top.

foto 016.1.jpg


De welbekende puntjes op de i:
Het interieur opgeruimd, alles wat ik tegen kom in het interieur, verzamel ik in een doos en zet deze in de kofferbak. Ik gooi uit mezelf niets weg!
- stofzuigen
- alles schoon gemaakt met Nanolex interior cleaner
- interieur gereinigd met Gyeon Leather cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyre conditioner
- alle sponningen/kieren schoon gemaakt.

Na al dat noeste arbeid kon de auto naar buiten...
 
Hij staat er weer heel mooi bij zeg, je hebt meer dan je best gedaan echt genieten.
Een flinke klus maar met een goed resultaat en een hele blije eigenaar (kan niet anders).
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless