Afgelopen weekend stond deze Audi A5 Coupé voor een exterieur en interieur detail.
De auto bij aanvang:
Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan het vuil los weken en afgevoerd worden
- Kenotek foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hogedruk reiniger
- restant C*** shampoo
Ondanks dat de velgen niet schokkend vies waren, deze eerst ingespoten met Poorboy's World Spray&Rinse.
Met de klok mee:
- redelijk schone velg na het foamen en afspuiten
- PB Spray&Rinse gespoten, heel even laten inwerken en inborstelen
- daarna Monello Non-Ferro opgespoten, even laten inwerken en inborstelen
Door deze methode gebruik je veel minder (best prijzige) de-ironizer en kan het product veel effectiever zijn werk doen
Dezelfde procedure, alleen dan vooraf géén PB Spray&Rinse gebruikt, er treedt veel meer reactie op van de de-ironizer.
Nadat de auto grondig is afgespoten, alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
het voordeel van een grondige wasbeurt is dat er veel minder vervuiling achter blijft, er kwam niet heel veel vervuiling uit de lak.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Staat van de lak:
tsja... de foto's zeggen genoeg. Flink wat swirls en overal de handtekening van de wasstraat....
Lakdiktemeting:
de dikte van de lak vloog heen en weer als in een achtbaan, van +/- 72 micron oplopend tot dik boven de 250 micron aan de bestuurderszijde. Naderhand bleek dat recentelijk iemand zijn deur in de bestuurdersdeur pak geprakt en dus werd de linkerzijde deels overgespoten.
Polijsten:
Pfffffffffffffff, wéér eentje die rechtstreeks uit een blok beton werd gehouwen, wat was de lak hard
Goed, verstand op 0, blik op oneindig en gaan met diebanaan polijstmachines.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot I & III
- Rupes Bigfoot mini
- DAP900
- diverse pads en pasta's.
Work in progress:
Onder de motorkap werd de boel schoon gemaakt en geconserveerd.
- PB APC
- diverse kwasten en doeken
- Koch Chemie Pss
Ook de uitlaattips werden onder handen genomen.
- Unipol metal polish
- diverse doeken.
Bescherming:
de lak werd goed ontvet en voorzien van 2 laagjes Waxaddict Randomz.
De glans en reflectie is weer top.
De welbekende puntjes op de i:
Het interieur opgeruimd, alles wat ik tegen kom in het interieur, verzamel ik in een doos en zet deze in de kofferbak. Ik gooi uit mezelf niets weg!
- stofzuigen
- alles schoon gemaakt met Nanolex interior cleaner
- interieur gereinigd met Gyeon Leather cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyre conditioner
- alle sponningen/kieren schoon gemaakt.
Na al dat noeste arbeid kon de auto naar buiten...
De auto bij aanvang:
Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan het vuil los weken en afgevoerd worden
- Kenotek foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hogedruk reiniger
- restant C*** shampoo
Ondanks dat de velgen niet schokkend vies waren, deze eerst ingespoten met Poorboy's World Spray&Rinse.
Met de klok mee:
- redelijk schone velg na het foamen en afspuiten
- PB Spray&Rinse gespoten, heel even laten inwerken en inborstelen
- daarna Monello Non-Ferro opgespoten, even laten inwerken en inborstelen
Door deze methode gebruik je veel minder (best prijzige) de-ironizer en kan het product veel effectiever zijn werk doen
Dezelfde procedure, alleen dan vooraf géén PB Spray&Rinse gebruikt, er treedt veel meer reactie op van de de-ironizer.
Nadat de auto grondig is afgespoten, alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
het voordeel van een grondige wasbeurt is dat er veel minder vervuiling achter blijft, er kwam niet heel veel vervuiling uit de lak.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Staat van de lak:
tsja... de foto's zeggen genoeg. Flink wat swirls en overal de handtekening van de wasstraat....
Lakdiktemeting:
de dikte van de lak vloog heen en weer als in een achtbaan, van +/- 72 micron oplopend tot dik boven de 250 micron aan de bestuurderszijde. Naderhand bleek dat recentelijk iemand zijn deur in de bestuurdersdeur pak geprakt en dus werd de linkerzijde deels overgespoten.
Polijsten:
Pfffffffffffffff, wéér eentje die rechtstreeks uit een blok beton werd gehouwen, wat was de lak hard
Goed, verstand op 0, blik op oneindig en gaan met die
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot I & III
- Rupes Bigfoot mini
- DAP900
- diverse pads en pasta's.
Work in progress:
Onder de motorkap werd de boel schoon gemaakt en geconserveerd.
- PB APC
- diverse kwasten en doeken
- Koch Chemie Pss
Ook de uitlaattips werden onder handen genomen.
- Unipol metal polish
- diverse doeken.
Bescherming:
de lak werd goed ontvet en voorzien van 2 laagjes Waxaddict Randomz.
De glans en reflectie is weer top.
De welbekende puntjes op de i:
Het interieur opgeruimd, alles wat ik tegen kom in het interieur, verzamel ik in een doos en zet deze in de kofferbak. Ik gooi uit mezelf niets weg!
- stofzuigen
- alles schoon gemaakt met Nanolex interior cleaner
- interieur gereinigd met Gyeon Leather cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyre conditioner
- alle sponningen/kieren schoon gemaakt.
Na al dat noeste arbeid kon de auto naar buiten...