• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 7.5 ultra sport advance

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.459
170
In plaats van het "wat heb je vandaag gedaan is" is dit wellicht een betere plaats.

In augustus een andere auto aangeschaft ter vervangen van mijn Nissan Qashqai. Na 3 jaar was er natuurlijk helemaal niks mis met de Nissan maar het bleef me toch trekken weer terug te keren naar Audi, in het verleden problemen gehad met de 1.8TFSI maar deze problemen lijken nu toch allemaal verleden tijd te zijn. Daarom besloten de "gok" weer te wagen. Uiteindelijk ruim 6 maanden bezig geweest de juiste vervanger te vinden, het ging van een VW tiguan of arteon naar een A3etron/A5 sportback/A6 en terug. Van alles gereden en bekeken. De A6 heb ik altijd een zwak voor gehad, vanaf het eerste model in de jaren 90 al fan van geweest. Omdat ik sinds een jaar of 5-6 veel bij klanten over de vloer kom steeds gekozen voor een veilige optie omdat ik geen zin had in opmerkingen. Nederland blijft wat betreft auto's een bekrompen land en je wordt al snel "bevooroordeeld" op basis van de auto waar je mee aankomt rijden. Inmiddels werk ik 14 jaar bij hetzelfde bedrijf en kennen de meeste klanten me wel, verder heb ik nu wat minder boodschap aan de mening van andere mensen. Daarom de knoop doorgehakt en toch voor de A6 gegaan.

De wensen waren:
Led verlichting
(semi) digitale klokken
Half leer
Trekhaak
Apple carplay
Indien VW R-line, indien Audi S-line

Overige opties waren wat meer model specifiek, daar zal ik jullie niet meer lastig vallen.

Uiteindelijk in Den Bosch een mooie A6 gevonden die me van alle gereden auto's het beste is bevallen. Kreeg daar ook een goede prijs voor mijn Nissan terug. De knoop uiteindelijk doorgehakt en een aantal weken later de auto laten leveren. Er zat nog geen trekhaak onder waardoor ik de auto na onze zomervakantie heb laten leveren.

De plaatsjes bij de dealer (niet de beste)

0m5B244.jpg


55N7V50.jpg


NNy1O3N.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na aankoop via het Audiforum uitgekomen bij vagcoding die voor mij de trekhaak konden monteren en apple carplay hebben kunnen activeren. Bijkomend voordeel. De betreffende persoon woont in de buurt van de dealer, uiteindelijk is de auto door hem opgehaald bij de dealer, voorzien van benodigde snufjes en weer afgeleverd bij de dealer. Hierdoor heb ik de auto op kunnen halen voorzien van trekhaak en apple carplay, foto's van de werkzaamheden:

Voor:
b5rmJ2U.jpg


Tijdens:
cf52QaY.jpg


Na:
5X067tF.jpg


Apple caplay actief (niet mijn telefoon ;) ):
cHKcNQK.jpg


Verder zijn er nog wat dingen aangepast, onder andere :
- Needle sweep bij starten
- Achterlichten meebranden met DRL
- Rechter spiegel kantelen bij achteruit inparkeren
- Start-stop standaard uit
- service interval van 30000 naar 15000
- Navi update
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb ik de auto vandaag 1 maand in bezit en al bijna 2000km gereden, zat onder andere een weekend Belgie bij, normaal rij ik niet meer zoveel, met 50/50 op kantoor/thuis werken staat de auto meer stil. Inmiddels een minimale schade aan het dak bij laten werken en wat kleine dingen aangepast.

De knipperlichten in de spiegels heb ik vervangen voor dynamische besteld via de welbekende goedkoper webshop. In NL of OEM helaas niet verkrijgbaar zover ik weet. Geen foto's van maar dit is het idee:


Verder wordt de sfeerverlichting onder in de deuren nog vervangen door audi logo's, dat moet er dan zo uit komen te zien:

eDSMSfY.jpg


Volgende plan is de ramen vanaf de B stijl tinten, dat zal 35% lichtdoorlatend worden, daar heb ik ook een plaatje bij gevonden, dit moet het gaan worden:

JymVZht.jpg


Voor komende winter een set OEM A6 wintervelgen gekocht, de 20inch velgen zijn voorzien van 255 banden, dat gaat niet goed in de winter. Nu gekozen voor een 18inch set met 225 banden, er zat wat werk aan de set (vooral de binnenkant van de voorste wielen) maar daar was de prijs ook naar.

Dit zijn de winterwielen geworden:

NtDY83J.jpg


Zo zag de binnenkant eruit:

ZYxC0em.jpg


Na een ronde schoonmaken, 2 rondes Iron-x en een veel schuren is dit het resultaat, nog niet 100% maar voor de winter voldoende. De velgen moeten nog even gepolijst worden en dan in de wheelwax gezet worden, dan zijn ze klaar om gemonteerd te worden.

uV9IVvT.jpg


0jtCeKM.jpg
 
Gefeliciteerd met de Audi. Zo te lezen heb je er nog genoeg werk aan. Die projectielampen in de deur heb ik ook via de "dealer uit het Oosten". Dat geeft een heel gaaf effect! Succes en veel plezier!
 
  • Leuk
Reactions: emiel10
Mooie aanpassingen qua software.
had iedereen met drl maar de achterlichten erbij laten aanzetten, is een stuk veiliger.
service interval is ook verstandig, 30.000 is echt teveel voor motoren…dat het kan betekent niet dat het beter is vind ik.
veel plezier met de A6
 
  • Leuk
Reactions: emiel10 en Timm
De A6.....heerlijk. Hier ook een persoon die gezegd heeft 'zo eentje wil ik er later ook rijden'. Van eerste tot laatste model, allemaal mooi en allemaal in dikke varianten te krijgen.

Heb nog een tijdje bij een VW/Audi garage gewerkt (1999-2002) en reed toen met enige regelmaat een sedan 2.4...denk dat dat de lekkerste motor is die ik ooit gevoeld heb.

Enniehoe....keep on dreaming....voor jou: gefeliciteerd! Mooie auto en in goeie handen zo te zien!

Gr Pieter
 
  • Leuk
Reactions: emiel10
Dank voor de leuke reacties! Zoals al gezegd ben ik er zelf ook erg blij mee. Afgelopen weekend de lak wat liefde gegeven, bij de dealer werd de auto gewassen voor aflevering. Dat bleek een waxoil achtige behandeling. De Beading was prachtig maar diepere krassen waren niet weg gehaald voor zover deze aanwezig waren.

De beschikbare tijd was beperkt. De velgen had ik eerder al 2 laagjes wheelwax gegeven.
Afgelopen zaterdag de volgende stappen gemaakt:
- Gewassen
- Rondje iron-x (kwam nog behoorlijk wat vanaf voor een auto die al gepolijst is geweest)
- Een ronde met Monello Mezzo/Scholl S3 waar nodig (excentrisch). Lak is zoals al verwacht knetterhard. Des ondanks een goed resultaat behaald.
- Wederom gewassen
- Laagje Collinite (morgen voor de zekerheid nog een laagje na de volgende wasbeurt)
- Binnenkant met PB natural look en een stofzuiger, was weinig eer aan te behalen, was al in prima staat

De na foto's
LdXnxaA.jpg


vobD6Dm.jpg


zJu3xmc.jpg


A4qyFDH.jpg


OGAC3DA.jpg


iHkJQEl.jpg


GZMGBKy.jpg


De beading is weer meer dan prima:

TcAUE0l.jpg
 
En nog een paar foto’s in een waterig zonnetje.
 

Bijlagen

  • 5C635B01-91E2-4197-964A-E11D64B3D60F.jpeg
    5C635B01-91E2-4197-964A-E11D64B3D60F.jpeg
    144,5 KB · Weergaven: 114
  • BC5AA8C6-9301-4FE1-9DF7-38DC146A1143.jpeg
    BC5AA8C6-9301-4FE1-9DF7-38DC146A1143.jpeg
    362,5 KB · Weergaven: 123
  • 790CCFB1-A4B4-4774-85FF-0071CFEB3F1E.jpeg
    790CCFB1-A4B4-4774-85FF-0071CFEB3F1E.jpeg
    280,7 KB · Weergaven: 115