• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi R8 [Full Detail] - Nieuwe foto's

jstuyts

Detailing rookie
4 mei 2010
42
0
UPDATE: EEN NIEUWE FOTOSHOOT ZOALS BELOOFD ONDERAAN DE POST!

Twee weken geleden was de Audi R8 aan de beurt. Wat er onder andere is ondernomen:

Gebruikte producten:
- Super snow foam, gehele auto eerst gefoamed alvorens te beginnen met het wassen
- Autoglym schampoo conditioner voor het wassen
- i4Detailing droogdoek (naar mijn mening de allerbeste die er bestaat)
- PB elastic clay icm PB spray&wipe om te kleien
- Monello serie (inizio, mezzo en finale) icm Lake Country pads op een DAP900, uitwrijven met de microvezel doeken PB deluxe mega towels. Auto heeft een paar uur onder een boom gestaan, daarna direct gewassen, maar er bleven wat vlekjes (wat lijkt op kalkvlekken) achter, die er natuurlijk wel uitgekregen met het polijsten, net als een vogelpoep rest op de motorkap achter, was al ingebrand, maar er helemaal uitgekregen.
- PB Black Hole
- PB Natty's Blue, met de hand ingewreven (werkt echt 100x beter dan met een pad inwrijven, uitwrijven is daardoor ook een eitje, en bijna arousing om met je handen zo'n auto in te wrijven, haha...). Ik heb nog weinig ervaring met andere producten, word eens tijd dat ik wat anders ga proberen om te kijken wat er nog meer op de markt is.
- Interieur houd ik al sinds de aankoop bij, was dus niet heel erg spannend om het weer nieuw te krijgen omdat het nog altijd nieuw is. Ik zweer bij Swissvax Leather Cleaner en Conditioner. Duur, maar echt z'n geld dubbel en dwars waard. Natuurlijk ook stof gezogen, dashboard etc is ook allemaal van leder en dus ook behandeld met het topspul van Swissvax. Alle onderdelen zijn verder schoongemaakt zoals navigatiescherm, klokkenwinkel etc. Interieur, zoals tapijt en matten, is gestoomt
- Tyre Dressing van Autoglym (opzich heel tevreden mee, wanneer het op is ga ik verder kijken, misschien is er wel wat beters te vinden hier. Wel opgesmeerd met de Meguiars Tyre Dressing Applicator, echt een uitvinden, glans is veel mooier, je gebruikt minder en je handen worden zo goed als niet vies, top!)
- Voor het kunststof van Swissvax de kunststof reiniger en conditioner. Ook echt fantastisch spul, helemaal super!
- Ramen van binnen en buiten uiteraard schoongemaakt met Fast Glass van Autoglym, icm microvezeldoek van autoglym. Daarna met RainX behandeld.
- Motorruimte slecht met een microvezeldoek schoongemaakt, ruimte is bijna volledig dicht, dus heel vuil wordt deze eigenlijk niet, alle ruiten natuurlijk ook schoongemaakt.

Hieronder een deel van de foto's van de behandeling, beslaat voor, tijdens en na foto's, chronologisch geplaatst.

Alle foto's heb ik met m'n iPhone 4 gemaakt, mede ook om te testen hoe HDR werkt. Ga later nog wel een keer met de spiegelreflex aan de gang...

Bedankt voor het kijken!
 
wax met de hand aanbrengen, dus zonder pad?? Of bedoel je zonder machine? Indien met de hand, hoe hou je dan in de gaten dat je weinig product gebruikt?

Zeer fraai resultaat btw.
 
Blijven mooie auto's hè. ;)

Jammer dat je geen voor en na shots hebt in de zon, dan zie je het verschil pas goed.

Edit: thanks voor de nieuwe foto's! :)^
 
Ten eerste nette auto!
Wax met de hand aanbrengen, ik vraag me af in hoeverre dat echt zuinig is? Ik hoor eigenlijk weinig mensen welke wax idd met de hand aanbrengen. Graag iets wat meer info :weetniet

Ik zag ook al dat je aardig wat andere leuke auto's te grazen hebt genomen ;)
 
Alhoewel de auto er weer mooi uitziet, ben ik wel benieuwd naar de staat van de lak vooraf. De auto is nog tamelijk nieuw (jaartje ongeveer?) en ik vermoed dat de auto 's nachts doorgaans binnen staat?! Ik kan me niet echt voorstellen dat de auto swirls all over had. Inizio (met welke pad?) lijkt me dan wel een erg sterk middel. :weetniet
 
Tim zei:
Blijven mooie auto's hè. ;)

Jammer dat je geen voor en na shots hebt in de zon, dan zie je het verschil pas goed.

Op de website staan een paar foto's met een stukje zon erbij. Nadeel was dat het constant wolk, zon was. Voordeel is wel dat ie nooit veel swirls heeft gehad omdat ie altijd goed is onderhouden en altijd binnenstaat.

Mark1986 zei:
Wax met de hand aanbrengen, ik vraag me af in hoeverre dat echt zuinig is? Ik hoor eigenlijk weinig mensen welke wax idd met de hand aanbrengen. Graag iets wat meer info

Zuiniger is het sowieso niet, heb op een paar auto's het nu gedaan, ik ga wel steeds minder gebruiken, maar blijft altijd meer dan wanneer je het met de machine of met een pas opbrengt. De auto zit egaler in de wax en daardoor makkelijker uit te wrijven wat vooral scheelt in ergernis, niet zozeer in tijd (denk zelf dat dit langer duurt, het uitwrijven gaat wel sneller, maar inwrijven duurt langer)

2 Hot 2 Handle? zei:
zie de ovenwant op de foto?

Whaha, was m'n sleeve van m'n telefoon... Je kan er niet veel opleggen en wou er geen standaard microvezeldoek op leggen wat half Nederland doet.

DKBM zei:
Alhoewel de auto er weer mooi uitziet, ben ik wel benieuwd naar de staat van de lak vooraf. De auto is nog tamelijk nieuw (jaartje ongeveer?) en ik vermoed dat de auto 's nachts doorgaans binnen staat?! Ik kan me niet echt voorstellen dat de auto swirls all over had. Inizio (met welke pad?) lijkt me dan wel een erg sterk middel. :weetniet

Helemaal waar zoals ik hierboven al in de post zei, hij is er nooit erg aan toe geweest, staat altijd binnen en rijd 12k per jaar en is nu een jaar oud. Mag de pret verder niet drukken, daardoor houd je hem tenslotte mooi. Het is niet zo dat ik 'm 3 jaar door de wasstraat haal en dan blij ben dat ik met m'n detailbeurt zoveel lol heb van de vooruitgang. Op de motorkap zijn door wat vriendelijke mensen wat krasjes veroorzaakt bij het langslopen, daar heb ik toch echt inizio voor moeten gebruiken, merkte dat de lak keihard is.
 
Mooie auto en overeenkomstig resultaat.

Misschien is een mooier resultaat haalbaar door onder andere het gebruik van andere (duurdere) producten, maar wanneer je zoals deze student de eindjes aan elkaar moet knopen en ook nog wat moet sparen voor een mooie Mini en je geld verslindende studie, dan kan ik mij voorstellen dat dit de resutaten zijn.

Wat nog het aller belangrijkst is, is natuurlijk zijn opdrachtgever en de eigenaar van de auto. Wanneer die DIK tevreden is (en daar lijkt het wel op), dan is het goed.

Ongetwijfeld zal de topic-starter nog verbeteren, maar daarvoor is natuurlijk ook geld nodig. Aan hem de afweging om dat te investeren in duurdere detail-producten of zijn andere hobby's (te weten horloges en zijn mooie Mini). En we weten natuurlijk ook niet (en gaat ons ook niet aan) wat de prijs van dit alles is.
 
jstuyts zei:
Blijkbaar als ik goede foto's had geplaatst was er niets aan de hand, hahaha

Het ging er over dat je inderdaad betere foto's had kunnen plaatsen. Maar we weten waarom je deze hebt geplaatst.
Er werd vermoeddelijk bedoeld dat een eindresultaat van een zwarte wagen in de schaduw niets wil zeggen.
Volle zon / Sungun en Brinkmann tonen echt correctiewerk.


^^ Ik ben ook student, dat wil niets zeggen. Anders kan je even naar mijn collectie kijken.
 
Ik vind het een mooi resultaat, wat ik zo zie... ben zelf natuurlijk een nog een noob in het detailen, maar als ik het zo zie, ziet de R8 er netjes uit.

Kan best zijn dat sommige het resultaat vinden tegenvallen, of er meer van hadden verwacht. Maar die reacties komen dan ook wel van mensen, die naar mijn idee, erg veel ervaring hebben op het gebied van detailen.
 
Heb al keer eerder aangegeven ( dus los van hier ), dat er een wereld van verschil zit tussen poetsers en detailers ( bedrijf of privé ), de invulling kunnen we zelf wel denk ik.

Maar goed, de tips:
1 - goede vooraf vs achteraf foto's ( dus zelfde plek )
2 - investeren in een goede camera ( prive maakt niks uit, maar als zakelijk oogpunt bekeken een must
3 - investeer in een topwax voor de momenten dat er een top klus voorbij komt
4 - houd rekening met de belastingdienst, melden dat je betaald werk doet is ook melden aan de belastingdienst
5 - kijk eens naar de dodo juice finger applicator
6 - kijk goed naar de stukjes tekst die je plaats ( bv het lijken op kalkvlekken komt over als een twijfel en dat wil je niet, je moet wel daadkrachtig qua kennis overkomen )
7 - wolfgang black diamond tire gel voor de bandjes
8 - banden van te voren afnemen met APC of een andere goede ontvetter
9 - velgenwax
10 - ruiten behandeld ?
11 - niet meteen 'schoppen' tegen hen die al een naam hebben opgebouwd alhier ( tegen mij mag, ben maar een newbee hoor )

P.s.: snap er geen drol van hoe jullie studenten het allemaal zo voor elkaar krijgen ( mijn tijd was het anders )
 
1- Duidelijk lijkt me...
2- Ook duidelijk lijkt me... Ik ga helemaal niets zeggen over voor wie ik auto's allemaal poets, en van wie die R8 is. Of het zakelijk of prive is gaat het namelijk helemaal niet om. Je doet het namelijk goed of je doet het niet, beetje de DAP er lafjes tegenaan houden doen we niet.
3- Wax mee eens, wil gaan experimenteren met de waxen, ga niet voor elke auto een andere wax kopen, dan blijf je bezig. Op dit moment weinig vergelijkingsmateriaal, blijkbaar doen andere het al 10 jaar en hebben ze alle waxen ondertussen al geprobeerd...
4- Duidelijk lijkt me, dat jij het zegt geeft blijkbaar aan dat er mensen zijn die het nodig vinden om geen belasting te betalen, maar hier wordt gewoon netjes alles afgedragen van m'n inkomen.
5- Ga ik doen.
6- Ik zeg dat ik onder een boom heeft gestaan en dat er boomsappen op zijn gekomen. Toen is ie gewassen en bleven er vlekken over je het beste nog kan beschrijven als kalkvlekken... Dat is gewoon het verhaal en is er niets niet draadkrachtig aan.
7- Zoals ik al eerder zei, wil ik gaan proberen.
8- Doe ik al.
9- Hoor er verschillende verhalen over, persoonlijk vind ik om de boel dicht te zetten Rejex een hele goede.
10- Niet gepolijst als je dat bedoelt, verder waterafstotende laag en schoonmaken natuurlijk wel.
11- Als ik niet eerst wordt geschopt zal je mijn voet niet voelen... dit ging nergens over i.m.o.
 
Een spiegelreflex i.p.v. een telefooncamera is natuurlijk wel een must met zo'n bolide natuurlijk ;)
Ook goede voor en na foto's van de lakdefecten zijn erg welkom en maken een show off veel mooier.

Lichtinval kunnen foto's giga beinvloeden, foto's zeggen dan ook zeker niet alles.

De glans zit er in ieder geval weer op, er vallen nog wat dingen te verbeteren aan de write ups en de puntjes op de i.
We zien je graag terug in de volgende ronde :)^