• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi R8 [Full Detail] - Nieuwe foto's

@jstuyts:
- nee hoor, echt geen 50 verschillende waxen kopen, maar probeer idd eens te experimenten. Je zal zien dat er zowel het gebruik als de finish elke keer anders is.
Kijk eens bij het dodo juice segment, zalige waxen om mee te werken !
- doelde op schoonmaken an sich ( en waarmee heb je gedaan ( dus wat jouw ervaring met die middelen zijn )), en een waterafstotende laag is helemaal top.
- wat dibbuz aangaf, probeer idd de write-up wat uitgebreider te maken, later blijkt dat je dus bv ook de banden met apc hebt gedaan en de ramen afstotend gemaakt.
Als je dit in je begin verhaal verwerkt ( en hoeft ook geen ellenlang verhaal ), dan is alle info er in verwerkt en staat wat netter / profi

tip van flip: schrijf thuis als in bv Word je verhaal waarbij je alle stappen langs gaat, als dan tevreden bent...copy/paste en kan je 'm zowel hier als op je eigen site plaatsen ;)

---------------------------------------------------
Heb even 2 foto's geleased van een ander forum ( geplaatst door Tinus ( ja die van post #25 )) om te laten zien waarom goede foto's essentieel zijn

Mooie spiegeling en ziet er tiptip uit
weerspiegelingdeschoneschijn.jpg


helaas we zijn gefopt, dit is dezelfde auto maar dan vanuit andere hoek genomen

weerspiegelingderealiteit.jpg


@Tinus: even gedaan zonder vooraf te vragen, indien liever niet .... meld even dan haal ik ze er weer vanaf
( hoop niet, want dit geeft het zo goed aan, sterker nog deze mogen van mij een sticky krijgen )
 
Mooie auto! en ook erg mooi resultaat.

Had je veel aan de black hole, nadat je de hele auto machinaal met monello had gedaan? Zelf zie ik nooit een groot verschil op mijn auto namelijk...
Zit zelf te denken aan de glaze stap over te slaan na het gebruik van finale. Ben ook benieuwd of de wax dan langer houd.

Maar nogmaals erg mooi gedaan!
 
@mk-us:
- Ik ga eens kijken bij Dodo, bedankt voor de tip, ben eigenlijk wel aan een nieuwe wax toe :-b .
- Zal voortaan mijn verhaal inderdaad wat duidelijker en completer online zetten, vond het min of meer voor zich spreken dat de ramen waren gebeurd. - - APC heb ik hier ook van het forum vandaan, had er misschien wel op gemogen vond het zelf namelijk wel een goede tip.
- Goeie tip van die foto's, kan inderdaad heel misleidend zijn. Daarom zou je eigenlijk professioneel fotograaf moeten zijn om de wagen echt goed op de plaat te zetten... haha. Ga er mijn best voor doen!

@starck:
Soms zie ik bij auto's best wel een groot verschil, maar bij deze was dat inderdaad niet het geval. Ben er wel mee doorgegaan, wou de detail wel compleet afronden en bedacht mij dat het geen kwaad kon.
 
De beginpost is wat aangepast, meer foto's voor een ruimere indruk, daarnaast is de omschrijving iets aangepast.
 
Mooi resultaat van een schitterende bolide :heart_eyes:
Voor wat betreft de foto's, je hoeft echt geen pro te zijn hoor, het enige wat je moet proberen te vermijden is het maken van zogenaamde reflectieshots (zoals de eerdere foto's aangeven), die zeggen namelijk helemaal niets over de staat van de lak, maar geven slechts de reflectie weer ook al is de lak er vreselijk aan toe. En door de reflectieshots lijkt de lak dus helemaal superstrak, wat in werkelijkheid dus helemaal niet zo is :-&
Het is een mooie detailjob in ieder geval! :)^
 
Vette bak zeg! Geweldig resultaat zo te zien 8d ! Ik geloof ook wel zonder detail foto's dat je de swirls hebt verwijderd met de gebruikte producten en tools. Hoe ben je aan deze detailjob gekomen?
 
Prima resultaat!!!

en net zoals met detailen geldt het ook voor foto's maken en alle andere zaken...

een goede fotograaf kan met een mindere camera ook goede foto's maken..
een dure camera aanschaffen wil niet zeggen dat je meteen goede foto's kan maken...

iemand die al jaren detailed kan met een aldi rotary ook goede resultaten behalen...en een onervaren persoon kan met de beste rotary heel veel schade aanrichten..


en ga zo maar door....

ik vind de foto's helemaal niet zo slecht, ik miste enkel wat tekst tussendoor..
 
wajow, dat zijn goeie foto's
stuk beter dan die je eerst had:-"
kun je ze in een .Zip versturen?
ik zou er wel een paar willen :)_[] :-"
 
Er zijn al heel veel woorden "vuil gemaakt" over dit onderwerp (leuk woordgrapje), maar al met al ziet het er weer goed uit. Rij zelf liever in een R8 met swirls dan een Ford Focus diesel zonder krasjes.. Ervaring komt vanzelf!

Wat leuk is om te zien is dat je 2 hobby`s laat zien. Detailen en fotograferen. Kijk eens op het Nikon forum (zoeken met google). Zijn leuke en speelse platen. De kwaliteit van de iPhone is, voor dit werk, ook prima. Zoals eerder gezegd kan je met een goedkope camera ook goede foto`s maken. Ligt aan de persoon die het apparaat bedient.

Kijk met de tijd eens voor een andere wax en een kleiset (als je die niet had). DAP had je al?

Lekker blijven oefenen en maak gerust nog wat extra foto`s. Probeer eens een circulair polarisatiefilter (C-PL filter) voor je Nikon. Gaat een wereld voor je open. Ook voor de overige plaatjes!!

Robert
 
Zo dan! Die foto's zijn echt veel beter. Uiteraard ziet de auto er ook weer helemaal netjes uit. Ik zag toevallig vanmiddag nog een zwarte R8 rijden onder Oosterhout. Vast niet dezelfde geweest ..;)