• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi RS6 Plus

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
44
Tijd geleden de RS6 Plus van mijn neef gedaan. Nummer 233 van 999 stuks geproduceerd. Mingblauw metallic.
Niet echt een goede show off, alleen wat na foto's.

Volgende heb ik gedaan:

- Velgen met Divinol velgenreiniger i.c.m Daytona-EZ detail velgenborstel en Merino wheel mitt van DJ schoongemaakt.
- Met APC en Mothers detailborstels de naden, kieren, emblemen en dergelijke schoongemaakt.
- Wagen ingespoten met Bug Squash als voorweek.
- Vervolgens met de hogedrukspuit afgespoten.
- Gewassen met DJ BTBM en Wookie
- Drogen met de PB droogdoek en DJ droogdoek.
- Kleien met SN klei.
- Met rotary op wit met Mezzo, geffinished op zwart met finale. Bijna geen swirls en lakdefecten, wel keiharde lak ]-0
- DAP met zwart en Lime Prime.
- Wagen gewaxed met SNII
- Trims niet gedaan, alle trims zijn namelijk in wagenkleur gespoten.
- Uitlaatsierstukken met oude doek en Inizio, Mezzo en Finale gedaan, helaas weinig verschil. Zijn trouwens zwart, hoort bij de Plus.
- Velgen in de wheel sealant van PB gezet.

Interieur is niet gedaan, alleen even op de foto gezet voor de liefhebbers + de motor.

2.webp

1.webp

8.webp

3.webp

6.webp

7.webp

4.webp

5.webp

Binnenkort staat het interieur in de planning.

Plan de campange:

- Stoelen en bank eruit.
- Met extractor tapijt schoonmaken
- Stoelen, bank + deurpanelen schoonmaken met Colourlock leder reiniger.
- Voeden en verzegelen met Gliptone en Colourlock lederverzegeling.
- Dashboard schoonmaken met APC en voeden met Natural Look van PB.
- Instrumentarium demonteren, zit vol met krassen. Met DAP en spot buff pad polijsten met Mezzo en Finale.

Zal daar wel een uitgebreide fotosessie van maken.

Bedankt voor het lezen!

Gideon a.k.a Paulus

Jeroen zei:
Doen tegen dan die 2 uitlaatjes ook even, glimmen voor geen ene meter zo natuurlijk! :roll

Lezen is ook een vak :P

Ze zijn zwart dus je kunt poetsen wat je wilt gilmmen zal niet mee gaan vallen ;)

idd plus heeft mat zwarte uitlaaten mooi niks aan doen!

maar ziet er weer netjes uit ;)
vorig jaar ook een rs6 plus gedaan ;) dan een zwarte :)

Mooi!
Jammer van het bewolkte weer op foto's, een beetje zon zou vast indrukwekkende foto's opgeleverd hebben waar het resultaat nog beter tot zijn recht komt.

Ik ben wezen kijken naar een RS6 plus met sneeuwwitte lederen bekleding,vloer tapijt in creme,henel alcatara creme(spaans kenteken uit duitsland)

Volgende week woensdag maak ik een video met de RS2 en de RS6. Allebei een vrije dag. Mijn RS is sneller vanuit stilstand 0/100 en luidruchtiger dan de RS6! Alleen van 160 naar 270 loopt de RS6 bij mij weg. Was een leuke battle afgelopen zomer op de Nurburgring.

Voor de mensen die niet weten waar de Plus voor staat: dit is een speciale versie van de RS6. Er zijn maar 999 van geproduceerd. Het verschil met de gewone RS6 is het volgende, i.p.v 450pk heeft de Plus 480pk. De grille, raamlijsten, dakrails, uitlaatsierstukken zijn zwart uitgevoerd. Velgen zijn titaniumzwart. Bij mijn neef zijn ze zilver, deze worden weer vervangen voor originele. De garagehouder zijn zoon rijd nu met deze velgen onder zijn Golf IV R32. Tevens is de begrenzer verhoogd van 250 naar 280km/h.

Paulus de Boskabouter zei:
Volgende week woensdag maak ik een video met de RS2 en de RS6. Allebei een vrije dag.

Graag plaatsen hier. Dat willen we natuurlijk wel even zien èn horen 8d

Paulus de Boskabouter zei:
Woensdag middag om half 1 bij de poort van Groningen hebben we afgesproken bij de Shell. Grens Duitsland/Nederland.
Shit, dan ben ik aan het werk anders kwam ik graag even langs ]-0

En let op jongens: het eerste stuk vanaf Nieuweschans de A31 naar beneden is nog 100 km/h!

Daarna..........:party

Vergelijkbare onderwerpen