• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi RS6

VinnyRietbroek

Detailing addict
5 jun 2016
114
50
28
Coevorden , Drenthe
Beste forum leden :party:

Zaterdag was het tijd om het nieuwe speeltje van een maat van me eens goed onder handen te nemen.
Wegens een annonieme waarschuwing mag ik vanaf nu alles in de wasbox wassen :mad:
Dus begonnen met 3 emmertjes met gritguards 3 washmitts een voor onder een voor boven en een voor de wielen wat d-con wheel cleaner van chemical guys was kwastjes en borsteltjes naar de wasstraat de motor ruimte volledig schoongemaakt met apc van poorboys 1:7 en een kwastje pfff wat een verschil zeg!
Vervolgens de auto gewassen met een beetje dreft dit helpt enorm om hardnekkig vuil en de oude waxlaag er grotendeels af te krijgen !
Na het wassen weer lekker mogen spelen met wat klei en sop van de washandschoen, ik moet heel eerlijk zeggen dit heb ik iemand in een filmpje zien doen en ik vind het eigenlijk prima werken o_O
Vervolgens alles afgedroog met 2 mf droogdoeken.
Toen rustig aan naar huis gereden en geloof me dat is moeilijk met deze auto :joy:
Eerst het gehele motorblok droog gemaakt met een zeem en de compressor en in de dressing gezet (silk en shine van CG)
Vervolgens het interieur gereinigt met voodoo ride en gevoed met 2 lagen gliptone (wat een super spul !)
Er kwam een zooi van het leer af niet normaal....
Vervolgens de sponningen en achter de deur klinken met de had wat lichte krassjes weg gehaald met PB SSR 2.
Toen kwam de clover alie xpress rupes knockoff weer uit de kast ! Even een klein stukje over de clover tussendoor..
Ik ben erg te spreken over de machine loopt na standje 2 heel erg rustig gebruik hem met de 6" hexlogic pad van CG ik vind het super fijn werken !
Nou moet ik zeggen dat ik alleen met een kraus heb gewerkt en een echter rupes hij heeft iets minder power als de de rupes maar zeker veele malen beter als de kraus die ik toen gebruikt heb al met al is het voor mij nu prima voor 140 euro...
Ooit komt er nog een rupes!
Maargoed even to the point...
Met de goed werkende clover wat minimaale swirls weg kunnen halen met PB SSR 2 op orange en nabewerkt met PB SSR 1 op wit.
Vervolgens alles ontvet met een mix van water en alchohol. Ja precies what the **** maar het werkt super !
Vervolgens in de PB nattys gezet heb hem nu al vaak gebruikt maar vind het echt een fijne en gemakkelijke wax.
Vervolgens de plastic delen nog in de dressing gezet, ruitjes schoongemaakt, banden zwart gemaakt, ect. ect...

Hieronder heb ik een aantal foto's.
Ik ben heelaad vergeten om foto's vooraf te maken sorry sorry sorry....

Aanstaande zaterdag komt de auto van mn opa en oma hier voor een opknap beurtje ik zal hier goede foto's van voor de tijd van maken !
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

De velgen zijn opnieuw gespoten nouja half .. De binnekant is dus wel schoon :p
 
Mooie auto en dito resultaat. Heb altijd een zwak gehad voor snelle auto's. En die anonieme waarschuwing, ging die erover dat je niet mag wassen voor de deur?
 
Hier mag je ook niet op straat wassen. De betutteling komt zelfs al tot m'n oprit. :eek:
Heeft te maken met milieu en bovengrondse waterafvoeren. Nou de apv en andere verordeningen, spreken alleen van de straat (dus niet de oprit) en milieubelastend. Heb het maar ff nagezocht.

Dus zolang het niet milieubelastend is... Ik vertel daarom ook telkens dat het ph neutraal is, veilig voor milieu etc. De klapper is wel als je aangeeft datvals het regent een vieze auto meer milieubelastend is voor de afvoeren, dan mijn schone.:innocent: Alleen als ik de non-ferro gebruik... Dan geloven ze me ff niet...o_O

Ach de auto van de buurman een keer gedaan, dus die gaat niet klagen nie.