• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1.8T 8N coupe & Audi A2 1.4 8Z

Veel beter zo emiel dan dat glimmende vernisachtige!!

Leuk om te zien hoe dat nu precies eruit ziet/zit, best simpel!
Je had eventjes een Quattro Sport bijna zonder achterbank :)
Had zelf bijna geinvesteerd in zo'n originele set met afwerking en balk ipv achterbankje via Ebay maar het is en blijft erg waardevol spul helaas!
Bij nader inzien vond ik de look toch te kaal ivm inkijk via de achterruit en mijn "zonneklepje" achterop wat dan ook niet meer kon blijven zitten/stom gezicht als er geen achterbankje meer was.

Ik heb wel een standaard Bose maar nog met de eveneens originele Concert 2 radio/cd.
Zit eraan te denken om gewoon een nette Pioneer ofzo weer te nemen met Bluetooth, cd's is verleden tijd en al die truken en kastjes om mp3 via smartphone te krijgen nu ben ik ook een beetje beu eigenlijk.

Misschien wordt het geluid dan ook een stuk mooier met een nieuwe head-unit want ik vind de Bose niet bijzonder eigenlijk nu.
Veel te veel Bas aanwezig die ik altijd op -2 heb staan.
JBL/Pioneer vroeger was echt heel erg goed vergeleken met dit ouderwetse prestige merk!
Nogmaals, alles komt nu wel uit de Originele autoradio van 2005 (of eerder) bij mij en dat is best gedateerd ook qua versterker.
 
Ja de originele concerts staan niet echt bekend als een radio met veel mogelijkheden. Al moet ik zeggen dat ik zelf wel fan ben van een stevige bas dus misschien bevalt het mij daarom beter..
 
Denders;334834 zei:
Veel beter zo emiel dan dat glimmende vernisachtige!

Leuk om te zien hoe dat nu precies eruit ziet/zit, best simpel!
Je had eventjes een Quattro Sport bijna zonder achterbank :)
Had zelf bijna geinvesteerd in zo'n originele set met afwerking en balk ipv achterbankje via Ebay maar het is en blijft erg waardevol spul helaas!
Bij nader inzien vond ik de look toch te kaal ivm inkijk via de achterruit en mijn "zonneklepje" achterop wat dan ook niet meer kon blijven zitten/stom gezicht als er geen achterbankje meer was.

Ik heb wel een standaard Bose maar nog met de eveneens originele Concert 2 radio/cd.
Zit eraan te denken om gewoon een nette Pioneer ofzo weer te nemen met Bluetooth, cd's is verleden tijd en al die truken en kastjes om mp3 via smartphone te krijgen nu ben ik ook een beetje beu eigenlijk.

Misschien wordt het geluid dan ook een stuk mooier met een nieuwe head-unit want ik vind de Bose niet bijzonder eigenlijk nu.
Veel te veel Bas aanwezig die ik altijd op -2 heb staan.
JBL/Pioneer vroeger was echt heel erg goed vergeleken met dit ouderwetse prestige merk!
Nogmaals, alles komt nu wel uit de Originele autoradio van 2005 (of eerder) bij mij en dat is best gedateerd ook qua versterker.

Je kan je radio ook ontbosen. Dit was iig wel mogelijk met de a8 uit 98 met bose radio.
 
emiel10;334835 zei:
Ja de originele concerts staan niet echt bekend als een radio met veel mogelijkheden. Al moet ik zeggen dat ik zelf wel fan ben van een stevige bas dus misschien bevalt het mij daarom beter..

Die "stevigheid" had ik ook met mijn JBL set en extra Pioneers in de hoedenplank met die Pioneer HU, in mijn Seat Cupra. Ik kon bij wijze de ramen (en trommelvliezen) laten trillen en nog klonk het zuiver in verhouding. Nu ben ik niet zo van keiharde bonken en volume's (wil mijn goede gehoor ook langer meehebben) maar wel op geluid een pietje precies vanwege jarenlange muziekhobby. De Bose is gewoon teveel "gesplitst" als ik het uit moet leggen.. niet in harmonie.
Klinkt echt niet mooi zo'n overdadige Bas en ik heb een goed vergelijk met mijn home cinema set thuis, (Samsung HC-W7550) : kraakhelder en een vermogen wat ruimschoots voldoende is, halve bioscoop letterlijk ;)
Dat klinkt ook net zo zuiver en in harmonie als eerdergenoemde positieve voorbeeld!


Er is overigens ook niets defect in de TT maar ik denk dat ik eens ga kijken voor een andere HeadUnit dan.

Mocht dat dan weer niet voldoende zijn kan ik hem altijd nog "ont-Bose'n" en JB-ellen haha :-"
Maar hoe minder werk hoe beter denk ik.

Nogmaals, gaat voortvarend zo bij je!
 
Het ontbosen wat ik bedoel is het veranderen van de ingebrande bose instellingen om zo een meer persoonlijker geluid te kunnen intstellen.
 
Ik heb helaas geen programmer of apparatuur waarmee je dat zou kunnen doen.
Naar mijn weten kun je niets instellen verder dan via de Head unit in deze.
De Bose versterker zit helemaal verstopt achter het paneel, rechterzijde achterbank. Schijnt nogal een werkje te zijn om er netjes bij te komen zonder beschadiging maar is mogelijk.
Ik heb ook geen zin om aan potmeters te gaan draaien op een printplaat als dat de strekking zou moeten zijn van dit verhaal.

Ik ben al naar de 2013 opties aan het kijken ;)
Eraan denken is namelijk al deels besloten vaak..
Een prima in staat zijnde-originele Concert 2 radio is ook best gewild inclusief origineel boekje + code, er zijn er zelfs die rijden nog met een Concert 1+cassette met volume sturingen die aan het overlijden zijn. (is te repareren maar komt door een oude chip die een revisie behoort te krijgen in zo'n geval)
 
Laatste update, ik heb eindelijk een V6 bumper gevonden voor de TT, lang naar gezocht en de eerste die nu op Marktplaats kwam direct opgehaald. Bumper ligt inmiddels bij de spuiter en hopelijk komend weekend monteren. Meest dikke update tot nu toe als je het mij vraagt.

6D04E7CA-A95A-49FB-B322-E6B3978CF6E4-189-0000009D3F85BD70_zps37d4132b.jpg


FE12161C-BDAD-4375-8E4B-FEF78C0C06D0-189-0000009D47F3770E_zpsf95d7349.jpg
 
Mooi dat je die tegenkwam, maakt hem zoveel dikker!
Heb zelfs toendertijd gezocht naar een TT die de uitbreiding al had ;)

En mocht je de sproeiers niet kunnen gebruiken door eea. lekker laten, bij ons komt het meestal niet zover dat je die ralley-sprayers nodig zult hebben...
(als ie klaar is niet meer zo op de stenen zetten he haha)
 
Nee, is een hele bumper, alleen onderkant overzetten gaat niet werken. Bijkomend voordeel is dat mijn steenslag nu weer 0 is.
 
Dat zie je inderdaad, maar dat ligt aan de foto, ik real life niks aan de hand gelukkig. Ben ook met de spuiter lang bezig geweest de kleur exact goed te krijgen.
 
Vandaag de auto gewassen en een paar fatsoenlijke foto's gemaakt, vreemd genoeg is met de camera geen kleurverschil, en met de telefoon wel?

SAM_1818_zps159d1048.jpg


SAM_1820_zpsdf6d0880.jpg


SAM_1813_zps37af4b4f.jpg
 
Mooie wagen, staat er weer fris bij! Ook nu zie ik toch wel een tikkeltje kleurverschil hoor. ;) Zo lang als het in het echt nagenoeg onzichtbaar is kun je tevreden zijn.
 
Zo, gisteren de hele avond bezig geweest met de voorkant van de auto. Eerst de oude grillen allemaal verwijderd, dus de hoofdgrill en de 3 kleine onderin. Aangezien de nieuwe grill in hoogglans is wou ik de onderste 3 ook in hoogglans uiteraard. Deze dus eerst geschuurd en ontvet, in de grondlak gezet, en 3x hoogglans zwart eroverheen. Dit allemaal tussendoor, met 30minuten drogen tussendoor.

De bumper verder schoongemaakt met APC, ook alle randjes waar normaal de grill tegenaan zit, je ziet er niks van maar goed, als het er toch uit is..

de begin situatie:
Bekijk bijlage 28357

ondeste grill gespoten in hoogglans en het kapje wat er achter zit opgeschuurd en matzwart gespoten, dan is die ook weer netjes:
Bekijk bijlage 28358

Daarna de grote grill erin, deze daarna schoongemaakt en in de mothers FX wax gezet.
Bekijk bijlage 28359

Vanmorgen de grilletjes terug geplaatst:
Bekijk bijlage 28360

Bekijk bijlage 28361

close up van de ondergrill:
Bekijk bijlage 28362
 
Hallo emiel10, zag je foto`s van grill voorbij komen, ziet er echt toppi uit.
Heb dit ook in de planning staan, de Hoogglans spuitbussen heb ik al staan.
Echter weet ik niet hoe ik de middelste onder grill van de drie er uit moet halen.
Zou jij daar voor mij iets in kunnen betekenen. Voor misschien wat uitleg, hoe deze te verwijderen.
Zou ik zeer op prijs stellen.
Gr, Fons.
20160421_140156.jpg