• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto detailen over meerdere dagen

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
Hallo mannen.
Als ik meerdere dagen nodig heb voor het detailen van mijn auto en alles doe ik buiten.
Is het dan verstandig om elke morgen eerst de auto af te nemen met water?
Of kan ik ook een autohoes kopen en dat aan het eind van de dag gebruiken,
en dan hoef ik hem niet te wassen.
Wat is het beste om te doen.
Magnepan
 
Mijn ervaring is dat zelfs met een tent, er nog rommel op je auto komt...

Ik heb vorig jaar mijn auto in een tent van 3x6 gezet, rondom dicht geritst.
En de volgende dag lag er toch nog een laagje stof op de auto...
 
Elke dag even checken wat de situatie is. ;) Ligt er ineens een laag vuil op, dan wordt het waarschijnlijk wassen.

Stof kan je afnemen met een zachte doek.


Een beetje degelijke tent heeft wind-modderflappen. ;) Maar dan moet je weer een tent aanschaffen.

Met gezond verstand kom je een eind. Dus ik zou elke ochtend effe checken hoe de staat is en daar naar handelen.
 
Mijn ervaring is dat zelfs met een tent, er nog rommel op je auto komt...

Ik heb vorig jaar mijn auto in een tent van 3x6 gezet, rondom dicht geritst.
En de volgende dag lag er toch nog een laagje stof op de auto...
Ik heb een auto wel eens in een afgesloten garage laten overnachten en ook dan is er lichte stofvorming op de lak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hallo mannen.
Als ik meerdere dagen nodig heb voor het detailen van mijn auto en alles doe ik buiten.
Is het dan verstandig om elke morgen eerst de auto af te nemen met water?
Of kan ik ook een autohoes kopen en dat aan het eind van de dag gebruiken,
en dan hoef ik hem niet te wassen.
Wat is het beste om te doen.
Magnepan
Ik doe vaker mijn auto detailen verdeeld over 2/3 dagen en elke dag wanneer ik start was ik de auto dat is ook zo gebeurd want de auto is al zo goed als schoon wanneer je begint.
 
  • Geweldig
Reactions: Cordoba
Wat hij hier boven zegt ^
Als je je auto iedere keer even afspoelt heb je de zekerheid dat je lak schoon is. En vergeet ook niet dat hoezen, ook die aan de binnenkant van dat mooi fleece hebben, kleine krasjes in je lak maken als het 's nachts wat waait.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en bros
Wassen of afnemen?
Als het stof is zou ik simpelweg afnemen zoals @Quantoxx zegt. Wassen is toch weer met de washand en droogdoek erover, in plaats van alleen een goed doekje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jansen en RoyR
Ik verdeel het werk ook wel eens over meerdere dagen en een 'schone' auto wassen is zo gepiept, dus ik was hem weer voordat ik weer verder ga.
Als je er meerdere dagen voor uit trekt, dan wil je het goed doen, dan zou ik het wassen niet overslaan.
 
Als ik er goed tijd in steek kan ik 4 dagen bezig zijn. Maar opnieuw water erop? Nooit. Kies goede dagen uit om te werken, waarin geen regen voorspeld is en het niet te hard waait. En parkeer hem niet in de buurt van bomen. De volgende dag hooguit met een uitgewrongen droogdoek er over, in een erger geval met Spray&Wipe erbij, en je bent klaar voor de volgende laag sealant/wax. Een beetje stof haze hou je altijd, ook binnen gestald.