• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto finesse passion wax

Grégoryvv

Detailing rookie
8 aug 2012
21
0
Hieronder enkele foto's deze ochtend genomen na een fikse regenbui!

Ik heb de wagen in januari voorzien van een laagje auto finesse pasion wax. na 7 dikke maanden is het resultaat toch nog steeds aanwezig !
De auto komt dagelijks in het verkeer terecht. zelf word ze keurig onderhouden!
zo'n 2x per week krijgt deze een grondige wasbeurt: als 1é stap het foamen van de wagen en grondig afspuiten zodat zanddeeltjes minimaal nablijven voor ik aan het wassen begin.
daarna wassen met de auto finesse shampoo met lambswhool washmitt, nadien afdrogen met de waffle dry towel,
om zo te eindigen met de finale detailspray van uiteraard auto finesse :)^


persoonlijk zeer tevreden over de wax! zowel de gladheid is nog steeds aanwezig na het aanbrengen van de finale spray ook de glans is subliem!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat dit beading resultaat komt van goed onderhoud en van de detailspray. Ik verwacht niet dat er echt nog wax op zit en voor een spray een mooi resultaat.:ja
 
Respect dat je de wagen 2x per week wast.
Bij mij komt het af en toe wel eens voor dat de auto een maandje niet meer wordt gewassen :$

Maar ik denk dat het geen kwaad kan om weer een nieuw laagje op te smeren. Want volgens mij is jouw lak gewoon heel schoon door het vele wassen.
 
Inderdaad de wagen zou kunnen een vers laagje wax gebruiken:)^
Ik heb reeds de desire wax besteld ook weer van auto finesse deze zou een nog betere glans en duurzaamheid nalaten.


In de loop van deze week zal ik deze erop zetten ben zeer benieuwd naar het verschil in omgang en resultaat... eerst nog zin en tijd vinden:p
 
Vandaag de wagen terug eens goed aangepakt!


Nog eens ronddom geweest met de DAP om de lichte krasjes van het wassen weg te werken en als pre wax de rejuvante van finesse.
Daarna een nieuw laagje wax erop gezet ditmaal de desire van auto finesse.
best tevreden over het resultaat de wagen heeft een mooie glans en diepte nagelaten.

nu afwachten tot het regent om de beddings te bekijken :grinning:
standtijd zal zich ook moeten bewijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit! Maaaarrrr:
Grégoryvv zei:
om zo te eindigen met de finale detailspray van uiteraard auto finesse
Zien we dan hier niet de beading van Finale?
 
Dibbuz zei:
Ziet er goed uit! Maaaarrrr:

Zien we dan hier niet de beading van Finale?

de wagen was al enkele dagen niet meer gewassen (+/- 4dagen) toen ik de foto's van de beddings nam.. dus stof en vuil lag reeds op de lak veronderstel ik ;)

als je mijn ramen bekijkt die net behandeld geweest zijn door wolfs zie je hetzelfde effect op de lak dusja ...
moeilijk te zeggen he' ;)
 
Strak resultaat hoor! Hoe vond je de Desire verwerken? Als je de wax zo'n minuut of 20 laat curen, dan is het afnemen nog makkelijker dan wanneer je de wax zeer kort (2min) laat curen.

Verder heeft de Finale QD best wat carnauba aanboord en boost het dus ook je waxlaag, beading zal dan ook weer een stuk strakker zijn. Ik moet zelf nog is testen hoe lang de standtijd is van de Finale QD zelf, denk zelf iets van 2 weken bij normaal gebruik?
 
Ik kan je zeggen dat de finale een behoorlijke beading geeft. Op mijn matte motorkap en dak is het de finish die het goed doet op dit moment.
De passion wax houdt never nooit 7maanden,dat kan ik je ook zeggen.
Ik sluit me daarom volledig aan bij Dennis, de beading die je ziet is van de Finale. Doe maar eens een test, en behandel bijvoorbeeld 1 deur NIET na met finale na het wassen, dan spreken we elkaar over 2 maanden wel weer. ;)
 
Desalwelteplus ben je iemand die de auto in ieder geval wel goed bij houdt!
 
SkyBuMp zei:
Strak resultaat hoor! Hoe vond je de Desire verwerken? Als je de wax zo'n minuut of 20 laat curen, dan is het afnemen nog makkelijker dan wanneer je de wax zeer kort (2min) laat curen.

Verder heeft de Finale QD best wat carnauba aanboord en boost het dus ook je waxlaag, beading zal dan ook weer een stuk strakker zijn. Ik moet zelf nog is testen hoe lang de standtijd is van de Finale QD zelf, denk zelf iets van 2 weken bij normaal gebruik?


Aanbreng van de desire was hetzelfde gevoel als de passion wax, ik persoonlijk vind ze moeilijk af te nemen best is de wax zeer dun aanbrengen.
en ze niet te lang laten uitharden .. anders mag je ferm microvezelen :) beste is in de wax zetten en meteen opblinken dezelfde volgorde of waar je gestart bent.
de finale gebruik ik telkens bij elke wasbeurt om zo je wax terug te boosten en de gladheid is dan net hetzelfde als een vers gewaxte wagen :) topproduct :)

(dit zijn mijn ondervindigen natuurlijk)

 
Grégoryvv zei:
beste is auto is de wax zetten en meteen opblinken dezelfde volgorde of waar je gestart bent.
Ja dat zegt de verpakking inderdaad, na diverse testjes en een berichtje van James (Auto Finesse) op een engels forum heb ik de wax eens 20min laten curen. Tot mijn verbazing ging het uitbuffen daarna super gemakkelijk, echt een wereld van verschil ipv kort laten curen.

Probeer maar is de volgende waxbeurt ;)
 
SkyBuMp zei:
Ja dat zegt de verpakking inderdaad, na diverse testjes en een berichtje van James (Auto Finesse) op een engels forum heb ik de wax eens 20min laten curen. Tot mijn verbazing ging het uitbuffen daarna super gemakkelijk, echt een wereld van verschil ipv kort laten curen.

Probeer maar is de volgende waxbeurt ;)


Na het waxen ben ik meteen gaan uitbuffen zo'n 15- 20min later denk ik niet echt op de tijd gelet :) en het eerste paneel was al echt uitgehard.
ik heb op eerdere wagens al eens 30 en zelfs 45 min laten uitharden en veel verschil maakte dat niet in uitbuffen :) volgens mij heeft het weerklimaat er ook veel mee te zien..
nuja elk zijn bevinding :) Alvast zeer tevreden dat wel :)