• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto onder de kalkvlekken na ongevraagd schoonspuiten met hogedrukspuit door schoonmaakbedrijf in de straat..

Knap als hij dat van ver af kan bepalen, maar misschien heeft hij ervaring(en) die wij niet kennen.
Let wel op dat als jouw verzekering zelf aan de slag gaat, de kans kleiner wordt dat je als eigenaar nog iets bij de gemeente geclaimd krijgt.

Een verzekeraar denkt altijd vanuit minimale kosten.
Dan loop je kans op gerommel terwijl ze de echte oorzaak (welke chemische middelen) niet kennen.
Dat is wat anders dan het echt goed oplossen.

Ik bedoel de schadehersteller/expert zelf dus niet de man van de verzekering. Sorry ben er zelf inmiddels wat gaar van..
 
  • Grappig
Reactions: RoyR en Quantoxx
ik neem aan dat je wagen allrisk verzekerd is, eigen verzekering inschakelen, die laat een onafhankelijke schade expert komen, wat ik de laatste keer gedaan heb is naar de schadehersteller toe rijden, hun maken foto's met hun wordt een datum afgesproken wanneer de onafhankelijk expert langskomt, er voor zorgen dat je er zelf bij bent om evt smoesjes tegen te spreken.

in de verzekeringswereld bestaat de afspraak dat er geen 2e schade expert komt kijken omdat de eigen verzekeraar al een onafhankelijke heeft gestuurd, en dan kan het herstellen beginnen en gaat jouw verzekering de schade proberen te verhalen (althans zo is het bij zlm zo).

En chemisch reinigen ?? ik heb geen idee wat ze daar onder verstaan maar met een chemisch goedje op je auto gaan zitten wordt het meestal niet beter van

En spuiten, heeft voor en nadelen, evt kleine steenslagplekjes worden weggewerkt en de laklaag is met de hand gespoten dikker dan het in de fabriek gebeurd, meestal is de lak iets zachter, maar dus ook makkelijker te polijsten en door de dikker laag heb je iets meer speelruimte.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Allereerst wat ongelofelijk kl#te. Het interesseert tegenwoordig niemand meer iets wat aangaande een ander zijn spullen.

Iedereen praat hier over je eigen verzekering inschakelen, all risk enz.

Al is je auto enkel WA verzekerd. De schade is jou aan gebracht door een bedrijf. Hiervoor heb je een aansprakelijkheid verzekering als bedrijf. Dit is voor schade die jij derden toebrengt in breedste zin van het woord.Net als je dat voor prive personen hebt. Stel de tegenpartij gewoon aansprakelijk (hetzij via je rechtsbijstand).

Zoals @Jeroen aanhaalde zit je bij je autoverzekering gelijk bij je bonus/malus verhaal. Wanneer er bij de tegenpartij niets te halen valt, kun je in uiterste pech daarmee komen te zitten. Wellicht via het waarborg(?)fonds. Een technisch verhaal, maar dit kost je een kapitaal aan meer premie als het via je bonus/malus gaat, voordat de je weer terug bent op oude niveau.

Voorbeeld, maatje reed tegen lantaarnpaal aan. Verzekering betaald schade. Maatje zei, had ik plaatsen paal maar zelf betaald. Betaal hem nu 5 keer met premie verhoging.

Ik zou eerst zo aansprakelijk stellen en kijken hoever je ermee komt. Dan je autoverzekering als back up plan houden.

Al met al succes en sterkte.

Gr
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Als het een (soort van) kalk is dan gaan ze denk ik proberen om dit chemisch te reinigen met een sterk zuur als azijnzuur, oxaalzuur o.i.d. Hierbij zou ik er wel goed op letten of dit geen schade veroorzaakt aan rubbers, plastics e.d. Ik zou zelf eerst navragen waarmee ze het chemisch willen gaan reinigen en dan zelf eerst research doen naar mogelijke neveneffecten daarvan, voordat ik dat zou laten doen.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Allereerst wat ongelofelijk kl#te. Het interesseert tegenwoordig niemand meer iets wat aangaande een ander zijn spullen.

Iedereen praat hier over je eigen verzekering inschakelen, all risk enz.

Al is je auto enkel WA verzekerd. De schade is jou aan gebracht door een bedrijf. Hiervoor heb je een aansprakelijkheid verzekering als bedrijf. Dit is voor schade die jij derden toebrengt in breedste zin van het woord.Net als je dat voor prive personen hebt. Stel de tegenpartij gewoon aansprakelijk (hetzij via je rechtsbijstand).

Zoals @Jeroen aanhaalde zit je bij je autoverzekering gelijk bij je bonus/malus verhaal. Wanneer er bij de tegenpartij niets te halen valt, kun je in uiterste pech daarmee komen te zitten. Wellicht via het waarborg(?)fonds. Een technisch verhaal, maar dit kost je een kapitaal aan meer premie als het via je bonus/malus gaat, voordat de je weer terug bent op oude niveau.

Voorbeeld, maatje reed tegen lantaarnpaal aan. Verzekering betaald schade. Maatje zei, had ik plaatsen paal maar zelf betaald. Betaal hem nu 5 keer met premie verhoging.

Ik zou eerst zo aansprakelijk stellen en kijken hoever je ermee komt. Dan je autoverzekering als back up plan houden.

Al met al succes en sterkte.

Gr

Zelf mee gemaakt dat ik (weliswaar met verkeerde ET-waarde-velgen) door een gat in de weg, mn halve wielkast wegsloeg. Gemeente aansprakelijk gesteld, niets met mijn verzekering besproken. Schade is hersteld door de gemeente. Als dit bedrijf in opdracht van de gemeente handelde, de gemeente aansprakelijk stellen joh. Zij vechten het onderling wel uit met elkaar. Weet niet hoe oud de auto is, maar hoop niet dat de kosten te hoog oplopen en de auto totall verklaard wordt.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
best wel kut dit. maar waarschijnlijk heeft die knaap jou auto afgespoten om goed te doen. er niet bij stilgestaan dat er freaks als ons bestaan die de auto in topstaat willen hebben. voor vele mensen is ne keer over de auto met een straal water al voldoende.

zelf zou ik het ook niet apprecieren maar vindt het wel top van die jongen dat hij alles wat hij vuil maakte ook terug netjes wou achterlaten. spijtig genoeg met alle gevolgen vandien

ik hoop dat je het opgelost krijgt
 
Goede bedoelingen daar gelaten, ik denk niet dat er iemand is die zit te wachten op de huidige lakstaat van de auto door toedoen van de gemeente medewerker.
Je hoeft niet van poetsen of auto’s te houden om te balen van lak welke beschadigd is door derden. Het blijft een vorm van waarde en bezit wat je beschadigd met deze praktijken.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Iemand van jullie die een betrouwbare en kwalitatief goede carcleaner kent in het noorden van het land? Of anders..

Ik ben best bereid om er een stuk voor te rijden. Maar als het niet nodig is..
 
Is het nog niet opgelost dan? :scream:
Wellicht even aangeven in welke plaats je woont. Dat maakt het wat makkelijker. Het noorden is nogal groot :p
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Helaas is het inderdaad nog niet klaar. De tegenpartij doet moeilijk ivm aansprakelijkheid... onvoorstelbaar na alle bewijs, maar goed. Net gehoord dat een onafhankelijk expert wederom de schade gaat beoordelen... Duimen dat het word opgelost!
 
Bizar dat het zo lang moet duren...
Als Zwolle te doen is voor je. Dan kom je maar langs. En dan proberen we even een klein stukje te polijsten met de DAP. Kijken hoe dat uitpakt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en VW-fan
En anders aansprakelijk stellen voor alle directe-en gevolgschade, alsmede onkosten. Jij moet elke keer vrij nemen voor die expert, dus weer een vrije dag op moeten nemen, of niet gewerkt dus geen inkomen.

Zijn ze ineens een heeeel stuk sneller is mijn ervaring.

Succes and Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
@Musicfreak weet niet precies waar je zit, maar als Harlingen een handige optie is, ook welkom. Zag Zwolle ook al voorbij komen, dus hopelijk biedt dit wat mogelijkheden voor je. In Heerenveen zit Germany Dealer trouwens, die jongens detailen hun auto's over het algemeen ook flink voor de verkoop, wellicht dat die ook een blik kunnen werpen op je lak.

Ik weet een beetje hoe het is, gelukkig had ik iets meer geluk dan jij. Bij onze vorige woning stond de auto naast de gemeente stoep, waar regelmatig aan onkruidbestrijding wordt gedaan. In het verleden echt gedonder gehad met een pas gedetailde auto en de troep die Omrin (aannemer) daarvoor gebruikt. Konden twee volledige stappen polijsten overheen om de boel weer klaar te krijgen. Zelfde met de 'kantjesmaaier' die ze gebruiken waar de vonken af komen, of de veegwagen.
Na een paar keer kwaad de medewerkers aan te hebben gesproken (ik ben als ik verlof heb de hele dag vrij, dus als de auto er staat ook thuis) belden ze de laatste tijd keurig aan om te vragen of de auto aan de kant kon. Bleken maar 2 mannen te zijn die onze wijk deden. Die gasten doen gewoon hun werk, maar staan totaal niet stil bij de eventuele gevolgen.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Goedemorgen allemaal,

In de tussentijd weer veel heen en weer gebeld en gemaild, maar er lijkt een (kleine) doorbraak te zijn. Een onafhankelijk expert. Heeft de auto wederom beoordeeld en heeft de vlekken ook geconstateerd.

De verzekering heeft geregeld dat de auto binnenkort chemisch word gereinigd en gepolijst door een mobiel bedrijf van SONAX Dienstverlening. Heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf?

Het zou super fijn zijn als het hiermee is opgelost. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Dit draadje nu pas gezien. Dat is echt balen!
Ik heb zelf weinig goede ervaringen met verzekeringen. Net een punt gezet achter een zaak die al 7 jaar aansleept. De gevolgschade wordt uiteindelijk vergoed, maar de kosten om tot de oplossing te komen + reparatie worden niet gedekt door mijn verzekering en dienen vergoed te worden door de tegenpartij en net daar wringt het schoentje. Alle bewijzen ten spijt.

Ik hoop voor jou wel op een positieve uitkomst.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan en Wide-O
Afgelopen week is de Passat op locatie van de schadehersteller onderhanden genomen door SONAX dienstverlening.

De auto is chemisch gereinigd, gepolijst en nabehandeld met een waterafstotend goedje..

Op het eerste gezicht lijken de grote oppervlaktes en ramen vrij van vlekken/kringen. De kleine hoekjes o.a. in ramen, bumpers, koplampen etc.. is niet schoongemaakt/gepolijst. De vlekken lijken daar wel verdwenen. Voornamelijk dus het groffe werk.. Ik ben ontzettend opgelucht dat de schade lijkt mee te vallen. En dat het inderdaad hiermee lijkt opgelost.

Vandaag bij een professioneel carcleaner/detailer langs gereden om ook daar de auto te laten beoordelen. Hier konden we onder de lampen godzijdank ook geen vlekken meer terug vinden. Ik wil de auto daar van buiten wel volledig laten detailen zodat hij weer 100 punten is. Dan kan ik het vanaf daar, zelf weer mooi bijhouden.

Het probleem van de auto opgelost, nu de verzekering nog..

En uiteraard allemaal ontzettend bedankt voor jullie support en meedenken! Dat is echt een hulp/motivatie gebleken!
 
Laatst bewerkt: