• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto wassen bij dit poolweer...

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
Vrijdag thuis gekomen direct naar de selfcarwash gereden.
Daar de ganse wagen afgespoten.
Extra aandacht aan de velgen en de wielkasten gegeven.
Direct naar huis...met dikke bevroren druppels als gevolg.
Thuis wagen in de garage gezet en even tasje thee...bij -3° krijg je koude handjes:confused:
Daar het in mijn garage +16° is zijn de ijsdruppels direct weg.
Dan met de twee emmertjes(met warmwater) en de Wash Mitt de auto afwassen.
Uiteraard kan je moeilijk met de spuit beginnen werken en daarom gebruik ik een "plantenspuit" om de shampoo na te spoelen.
Ook de plantenspuit word gevuld met redelijk warm water
Ik doe dit paneel per paneel beginnende van boven,dan over de ruiten en zo naar onderaan .
De binnenkanten van de deuren niet vergeten en extra droog wrijven.
Ten slotte de wielen nog eens een extra beurt en bewerken met Poorboys World Wheel Sealant.
Ik zet de wagen altijd binnen en laat alle deuren +/-5 cm open staan.
Hierdoor drogen alle rubbers,kieren en spleten perfect
De dag erop nog eens rond de wagen stappen en eventueel na behandelen met Ultimate Quik Wax
Zo staat hij er mooi bij.:eek:)
En kan hij terug vuil en vies worden met dit weer:sob:
Hoe doen jullie dit werk bij dit vriesweer?
 
Zolang het vriest doe ik het ook niet.... ]-0
Maar zodra het ff boven 0 is gaat de spuit er wel even overheen.... voorlopig doet de Collinite nog goed zijn werk.:heart_eyes:
 
Zolang het vriest kan de pekel ook niet veel kwaad.
Ik spoel het wel direct af als het begint te dooien.
 
1 a 2 keer in de week (net als patrick) naar de wasbox
alleen even snel de spuit eroverheen, zodat je alle drap rotzooi een klein beetje kwijt ben,..

vorige week evengoed nog even snel de hogedrukwassen knop gebruikt.. dit werktte wel IETS, maar niet denderend..

gewoon afspuiten..

mijn 845 laag doet het nog.. fantastisch..

de laag zymol carbon op de mondeo's motorkap, doet het ook nog prima! (nu een week of 3 geloof ik erop)
 
Ik spuit mijn auto ook af en als het ff dooit was ik hem snel..
Maar nu lees ik hier steeds meer over foamen. Kan dat ook gewoon met de wasstraat foam spuit? Of tast ik hier dan de waxlaag mee aan? Sorry dat ik het hier vraag, vind het een beetje jammer om daar een nieuw topic voor aan te maken...
 
de shampoo / vuillosweker van de wasbox is wel vrij aggresief..
ja, deze zal de waxlaag IETS aantasten...

foamen met een foamlans (de autobrite lans) is iet te vergelijken met de wasbox foam lans..

ik heb zelf nog niets gezien dat ook maar in de buurt komt, van wat een autobrite lans doet..
ik ben er ERG blij mee!

dit is bijvoorbeeld een plaatje waarbij ik een audi TT heel licht in-foam
4b4b7f1903c7f-DSC_0580_%282%29.jpg
 
Wassen bij dit weer? Nee hoor, dan maar een vieze auto. Soms even de wielen afspuiten in de wasbox en that's it. Het enige dat regelmatig gewassen wordt, is de voorruit door de ruitensproeier. :)
 
Ik heb gisteren mijn auto nog in de wasbox gedaan. Goed gedroogd met een droogdoek en daarna in de QD+ gezet.

Daarna thuis in een verwarmde garage. Vanmorgen zat hij alweer onder het stof omdat mijn broertje 10 meter verder aan een auto met zand hat zitten slijpen.
 
DKBM zei:
Wassen bij dit weer? Nee hoor, dan maar een vieze auto. Soms even de wielen afspuiten in de wasbox en that's it. Het enige dat regelmatig gewassen wordt, is de voorruit door de ruitensproeier. :)

+1


Mijn auto is sinds november niet meer gewassen. Enkel de ramen, verlichting en af en toe het interieur. Verder niet.
Kan niet wachten op warmer weer.