• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen in de sneeuw.. Dit vraagt om een noodgreep!! [UPDATE]

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Ken je dat?! Dat je een blauwe auto hebt met diverse zwarte accenten van het strooizout en sneeuwblubber. Continu werken en geen vrije dagen in het vooruitzicht. Totdat het moment daar is dat de baas even niet kijkt.. WASSEN!

Het doel was om de auto snel, zo goed mogelijk en zo comfortabel mogelijk te wassen. Maar een extra laagje bescherming kon ook geen kwaad.... Dus wassen en beschermen in 1 stap?!? Had een fles BTBM en een fles (vloeken in de kerk..) Turtle Wax ICE. Dit samen in een emmer heet water en dan voorzichtig met de wash mitt aan de slag. Bij het veelvuldig afspoelen van de auto bleek dat de wax-wannabe duidelijk aanwezig was. Ook was de glans prima aanwezig.

5323318421_7c56fb7e55_z.webp

Het is maar de vraag hoe lang de bescherming blijft zitten. Als het twee weken of langer een beading laat zien, vind ik het al meer dan prima. Ik laat het weten!!

Wellicht is dit een idee voor meer experimenten?!

Groeten,

(ome) Robert

Welke ICE, er zijn meerdere producten waar ICE in de naam zit.
Als het gaat om beading, die geeft de Turtle nano shampoo ook.
Gewoon wateroplosbare polymeren, net als in de m.i. betere Glansprotector.

Hans

Hans,

Het is de Ice polishing kit zoals HIER te vinden.

Het was even een noodgreep omdat ik weinig tijd had. Achteraf wel een leuk iets om te doen. Zal geen standaard worden in mijn werkschema.

Op het werk hebben wij een shampoo voor de servicebussen die ook een laagje achterlaat. Maar ben er nog niet uit of deze mijn waxlaag aantast. Het is een middel van onze leverancier van schoonmaakmiddelen.

Robert

Dag robert

in de 1e week van jan 2011 is door de direectie opgemerkt dat u u eigendom waaronder u prive auto heeft gewassen met water welke aan het bedrijf behoort en betaald wordt.

Tevens zijn hierdoor minder door u productieve minuten gemaakt welke we helaas in rekening dienen te brengen ,dit doen wij door vakantie minuten af te halen van u vakantie dagen.

Daarbij willen wij directie u op het drukken dat bij herhaling maatregelen worden genomen.

Met vriendelijke groet van u BAAS

:lol

@Bloemie:
Heb zat vakantiedagen en ben meestal als een van de eerste op de zaak. Daarbij ben ik een van de weinige die langer blijft om de auto van de baas NA werktijd te wassen. Nee, mij pakken ze niet...!! w^^w

Maar om het verhaal een staartje te geven.. Ik heb de auto dus op 31-12 voor het laatst gewassen met een brouwsel van (let op!):
BTBM - Voor de reinigende factor
DJ clay lube - Met het idee om zo min mogelijk krassen te veroorzaken. Hopelijk smeerde het een beetje...
Turtle Wax ICE wax - Met het idee dat het ietswat afstotend zou werken. Was enige vloeibare wax die ik had..

Om een kort verhaal lang te maken kan ik jullie meedelen dat bovengenoemde combinatie er NOG STEEDS voor zorgt dat mijn auto zeer schoon is. Daarbij is een grappige beading waar te nemen over de gehele auto. Zelfs tot op de ramen en kunststof delen aan toe. Dus is het trucje voor de winter zeker voor herhaling vatbaar.... !

Oordeel zelf via de onderstaande foto`s. Helaas zijn het aaifoon foto`s, maar hierop is het eea duidelijk te zien.

Hele auto
5351821084_f7d4819b34_z.webp

Beading (tis geen Fuzion of SN natuurlijk....)
5351821718_bf1cdb7904_z.webp

Iets mooier in beeld
5351209277_535ebb39cc_z.webp

Zelfs geen rommel achter mijn voorwiel..
5351823726_87d4ba7f15_z.webp

Dit was een experiment dat binnen 2 minuten was bedacht. Maar toch ga ik hier eens verder mee spelen. Vind het resultaat (VOOR IN DE WINTER!) goed genoeg.

Groeten,

Robert

wel een leuke ingeving geweest zo te zien.
maar houd er rekening mee dat lak dat helemaal schoon is ook standaard beading vertoont. meestal is dat ook beading die eruit ziet zoals op jouw foto.

zelfs een op de juiste manier aangebrachte ICE wax zal een meer nauwkeuriger en constantere beading vertonen.

ik zou voor de volgende winter wasjes een shampoo gebruiken zoals sourpower van dodo juice gebruiken of de al eerder genoemde glansprotector.

Ome Robbert, dit is absoluut te weinig bescherming van je lak, houdt daar rekening mee. Tis zoals Bartezz al reeds zei dat dit een beading is die je normaal vanuit een wasstraat zou krijgen, dus via alleen een shampootje........dus hierna maar snel het "stappenplan" :ja

de wagen is iig wel "schoon" haha

het is niet om je af te kraken hoor! het enthousiasme is er al in ieder geval.

"met geen rommel achter het voorwiel"
wil je daarmee zeggen dat ICE vuil afweerd/afstoot? :-/

je zegt ook dat dit prima is voor in de winter,
kun je na gaan hoe mooi je het resultaat vind na de overstap naar wintershampoo :o) :schaam

even tussen door,
met Beading (in de detailing wereld) bedoelt men over het algemeen een constant patroon van druppeltjes.
waarbij hoe hoger het druppeltje van de lak af word geperst hoe "beter" de wax of de waterafstoot kracht.

hier een goed voorbeeld van een mooie beading (niet alleen de foto is mooi genomen maar ook de beading is mooi!)

ps gestolen uit het Beading topic :lol :schaam
STdrops.webp

Heren,

dank voor de aanvullingen. Ik ben me echter volledig bewust van de consequenties, beading enz. Maar wilde het toch delen. Zoals vermeld boven de foto betreft het hier totaal geen volwaardige bescherming. En daar was het ook niet om te doen.

Binnenkort weer een volledige behandeling volgens het boekje. Heb 3! volledig verwarmde en verlichte magazijnen tot mijn beschikking incl. warm water enz. (niet om iemand de ogen uit te steken.. Maar toch)

Hoop tegen die tijd een volledig overzicht te kunnen presenteren.

Groeten,

Robert

Ik lees voor het eerst over wintershampoo??
Wat is hier anders en dus beter aan?
Wat kan ik om de auto netjes bij te houden en glimmen nog meer doen
als alleen wassen met poorboys slick en suds?

Een zogenaamde wintershampoo is bijvoorbeeld de Poorboys World Super Slick Wax.

In deze shampoo zit een waxtoevoeging.

Deze speciale gelimiteerde editie is in een zeer kleine oplage geproduceerd, speciaal ontwikkeld voor de koude herfst- en wintermaanden. Het voegt tijdens het wassen een waxbescherming toe aan je auto! Uiteraard kan deze shampoo ook in de lente of zomer gebruikt worden als je je bescherming tijdens het wassen snel wilt aanvullen.

Super Slick & Wax reinigt voorzichtig met veel glijmiddelen, natmakers en wax. De shampoo schuimt ook nog eens uitzonderlijk goed!

Deze shampoo is tevens geschikt voor foam guns!

Enne, van alleen wassen gaat je auto niet glimmen, zelfs niet met de allerduurste shampoo's. :-"

Voorbereiding is het sleutelwoord ;)

@Bask04:

Dit verhaal is apart en gaat niet over de standaard manier van werken. Ik heb mijn auto toendertijd gewassen en ZELF een vloeibare wax toegevoegd. Daar heb ik, TOT OP HEDEN, nog steeds lol van. En dan zijn we bijna 3 maanden verder.

Wat Nicknameless al aangaf, de voorbereiding is alles! Dus goed wassen, kleien en polijsten is echt noodzakelijk. Aangezien mijn auto deze stappen al heeft doorlopen is het makkelijk(er) om de auto te laten glimmen met een of ander middeltje.

Ter info.

Robert

Oke ja ik moet binnenkort echt een keer maar eens aan de bak dan met kleien en polijsten maar ben nog een leek en bang voor machinaal.
Wel hebbben we met het aw forum binnnenkort een x een dag van carclean dus misschien dan een stukje wijzer worden.
Anders een x wegbrengen bij john in spijkernisse.
Overigens is er nog wat anders met de auto aan de hand:
Met dank aan de buren inc straalcabine :https://forum.Carclean.com/cc_postst9593/Witte-Golf-met-kleine-roestplekjes-hoe-krijg-ik-deze-plekjes-het-best-weg.aspx

@bask04:

Wees niet bang en ga met goede moed aan de slag..! Je kan weinig verzieken mits je goed leest op het forum! Ga maar niet naar Tim.. Wat weet hij er nou van?!?! Hij denkt dat ie het uitgevonden heeft.... Iets met monello enzo... :-)

Robert