• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autofinesse Lather Shampoo....

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Tijdje terug de lather shampoo binnengekregen. Een prettig ruikende shampoo, maar over de verwerking ben ik toch iets minder tevreden.

Zoals iedereen gebruik ik de 2BM, hiervoor gebruik ik de emmers van GritGuard.
Hierop heb ik 18L water afgemeten dmv een zwarte streep.

Het begin met het niet willen schuimen van de shampoo. James, van AF UK vertelde mij dat ik op 18ltr water zeker 20-25ml shampoo kon gebruiken. Dit meet ik af met kleine apotheekcupjes, die gaan tot 25 ml.

Afgelopen zaterdagavond de golf weer gewassen, maar het probleem blijft. Het schuimt niet en het lijkt alsof je zonder shampoo wast. Toch lijkt de shampoo wel een goede reinigende functie te hebben.

Iemand een idee wat het kan zijn? Gelukkig heb ik nog een flesje BTBM, denk dat ik daar maar gewoon bij blijf...
 
Hier nog een niet fan van de AF Lather.

Iedereen heeft het maar over de geur, maar aan mijn fles, de inhoud duhhhhh, zit geen geur.
Verder vindt ik de shampoo wel oke qua wassen, maar mij kan ie niet bekoren. Ik gooi de shampoo in de emmer en duw de lans van de hogedruk reiniger even in de emmer, hierdoor schuimt het behoorlijk, maar slaat niet dood zoals een biertje in een vies glas...

Ik hoop dat ie ook snel leeg is zodat ik een andere shampoo kan kopen.
 
Volgende keer eens 30-35ml proberen, misschien heb je gewoon erg hard water. Ik gebruik zelf 20ml op 16l water van lather en schuimt gewoon goed, even goed als een btbm.
 
Bij mij schuimt Lather ook niet heel erg, maar dat boeit me niet.
De reinigende werking vind ik echter een stuk minder dan Born To Be Mild.
 
20 a 25ML op een 19L grit guard emmer gaat perfect. Heerlijk geurende shampoo met prima reinigende kracht. De washmit glijdt ook soepeltjes over de lak. Schuimen doet de shampoo net zoals elke andere top shampoo, niet overdreven maar wel "aardig". Als je hem opschuimt met de HD er in dan gaat het vast en zeker heel hard, maar dat doe ik nooit eigenlijk.

Het punt wat Nicknameless aanhaalt kan zijn dat hij de nieuwe formule van de shampoo heeft. Deze heeft bijna geen geur maar schijnt makkelijker te rinsen te zijn. Helaas heb ik met deze versie nog geen ervaring.
 
SkyBuMp zei:
Het punt wat Nicknameless aanhaalt kan zijn dat hij de nieuwe formule van de shampoo heeft. Deze heeft bijna geen geur maar schijnt makkelijker te rinsen te zijn. Helaas heb ik met deze versie nog geen ervaring.
Van de week maar eens afspreken dan :ja
 
Zoals gezegd, vandaag samen met SkyBuMp de auto's gewassen.

Als eerste, uiteraard, de snuif test gedaan. De versie van SkyBuMp (zwarte fliptop dop zeg maar versie 1.0) ruikt lekker fris naar citroen, de mijne (witte fliptop dop, zeg maar versie 2.0) ruikt eerder nergens naar, je moet goed flink diep snuiven wil je ergens op de achtergrond iets van citroen ruiken.

Ik heb de 1.0 versie shampoo van SkyBuMp genomen en deze in een maatdopje waar 30ml in kan gebruikt. Ik heb er shampoo ingedaan tot 25ml en deze in de wasemmer leeggegooid en uitgespoeld.
Bij de wasbox heb ik heel even de nozzle van de hogedruk reiniger in de emmer gericht, hierdoor gaat het schuimen.

Op de een of andere manier voelt de 1.0 versie shampoo van SkyBuMp gladder aan, schuimt meer, glijdt de mitt beter over de lak en blijft de shampoo in de wasemmer goed schuimen, dit in tegenstelling tot de 2.0 versie shampoo die SkyBuMp heeft gebruikt, deze slaat dood als een biertje in een vies glas.

Ik maak er ook geen punt meer van, een shampoo moet 1 ding doen en dat is schoonmaken, meer boeit het mij eerlijk gezegd niet.

Misschien kan SkyBuMp nog zijn ervaring over de 2.0 versie shampoo doen?
 
Dan heb ik ook de 1.0 versie. Ik ben er best tevreden over.
Glijd mooi, reinigt goed, mooie glans...
 
Vandaag de "vernieuwde" Lather geprobeerd inderdaad. Wat Nicknameless zegt klopt, dat is ook mijn ervaring. Geur is minder/niet aanwezig. De oude formule voelde met de zelfde dosering "gladder" aan.

Het zichtbare verschil bij de vernieuwde versie is dat het water direct "open breekt" zodra je er met een mit over heen gaat (ik denk dat dit door een toevoeging komt in de shampoo, normaal zie je diet niet zo overdreven gebeuren). Bij versie 1 blijft het water wat meer liggen op de lak. Afspoelen gaat met beide gewoon prima, net als de reinigende kracht en t eindresultaat.

Ik zou de shampoo vaker moeten gebruiken om er wat meer over te zeggen, wel vind ik het jammer dat de heerlijke citrus geur weg is.
 
SkyBuMp zei:
Het zichtbare verschil bij de vernieuwde versie is dat het water direct "open breekt" zodra je er met een mit over heen gaat (ik denk dat dit door een toevoeging komt .

Heb je daar ook een foto van ?

Ik heb hier thuis ook een shampoo staan die als ik het goed lees , net hetzelfde doet :weetniet

Schuimen doet ie ook amper (enkel als je er ff in "blaast" )
 
Dit topic doorgelezen ivm zelf ook de lather shampoo in gebruik heb de laatste tijd..
Nu een aantal keer gebruikt en kan precies hetzelfde vermelden over de 2.0

Zodra je het opschuimt in de emmer is het een leuke schuimlaag , maar slaat gewoon dood in de emmer halverwege de auto..
(ik ben geen super schuim persoon , maar klein laagje mag er wel zijn)

Ook ik vind er totaal geen geur aanzitten , en het openbreken gebeurt direct zoals hiervoor vermeld wat wel aangenaam is..

Enige jammer/raar aan het geheel bekeken is de vermelding dat er word gesproken :
Per wasbeurt zijn 2-4 dopjes per 10L emmer nodig, afhankelijk van de waterhardheid.

Welk dopje , hoeveel inhoud word er over gepraat?
Uiteindelijk krijg je wel door hoeveel je nodig hebt , maar alsnog voor iemand die het als 1ste luxere shampoo bijvoorbeeld zal gaan gebruiken :no

Ben er opzich erg tevreden over , en had ook de voorganger wel getest willen hebben ,^^
 
SkyBuMp zei:
Zoals eerder gezegd 20 tot 25ml op een volle grit guard emmer.

Klopt na lezen heb ik het doorgekregen..maar doelde meer op wat er word aangegeven op de site/op de fles zelf..

Voor een onbekende die het aanschaft zal het onduidelijk worden en moet het forum uitvinden ivm dopjes word gebruikt :-"
Dat was me vermelding erachter :p