• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym.

Even een oud topic opschudden.
Er wordt kort gesproken over Autoglym Extra Gloss Protection. Deze dus. Ik kan er alleen niet echt iets over vinden, behalve enkele positieve reacties.
Om een of andere duistere reden heb ik het op de verlanglijst gezet. Geen idee waarom eigenlijk.

En dan hebben we nog Super Resin Polish. Hier het linkje. Ook daar veel positieve reacties. En ook die op de verlanglijst gezet, maar waarom...? Ik weet het niet.

Ben wel benieuwd of mensen hier met beide ervaring mee hebben. Is het wat?
Wat zouden jullie doen, wel of niet aanschaffen??
 
@Marcel1973 - De SRP is al vaker voorbij gekomen, dus daar kan vast wel iemand meer over vertellen. (Was dit niet een All-in-One die vaak samen genoem wordt met producten als Triple, Black Hole/White Diamond, NFS, etc?)

De Extra Gloss Protection zegt mij vrij weinig. :D
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Die extra gloss protection gloss is een soort vloeibare Sealent of hybride wax, hoeft niet slecht te zijn maar dan zou ik eerder voor een Collinite gaan. Dan zit je altijd goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom bij Autoglym toch wel vaak terug op de HD wax, wat een top spul. SRP is inderdaad iets wat je veel ziet als 1 stap om een auto netjes te maken.
Zag op Insta dat Autoglym in de UK al een UHD wax heeft, in mei (?) komt deze ook naar het 'vaste land.' Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar:)
 
In de UK (thuisbasis van Autoglym) is de combinatie SRP + EGP veelgezien.
SRP voor de glazewerking en een pietsie bescherming en dan EGP om te voorkomen dat het er de volgende keer weer afwaait.

SRP werd een tijdje geleden beoordeeld als 'detailer-onwaardig', vanwege de fillers en omdat het een (almost)all-in-one product zou zijn.
Verder weinig mis mee.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Zag op Insta dat Autoglym in de UK al een UHD wax heeft, in mei (?) komt deze ook naar het 'vaste land.' Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar:)

Tnx voor dit bericht! Zelf heb ik een haat liefde verhouding met HD wax. Vind het een top wax maar kwa verwerking heb ik er vorig jaar flink "ruzie" mee gehad. Stond op het punt om het nogmaals te gaan proberen en dus een bestelling te plaatsen. Maar lees je berichtje net op tijd, UHD wax gaat het worden. Op youbuis staat er echt een leuke en positieve review over van Forensic detailing. Kwa verwerking begrijp ik dat het een stap voorwaards is, dus top!
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en m@rio
De nieuwe producten zijn binnen!

Ultra High Definition Shampoo:
https://www.carclean.com/nl/ultra-high-definition-shampoo-1000ml.html

High Def shampoo.jpg

Ultra High Definition Wax:
https://www.carclean.com/nl/ultra-high-definition-wax-kit.html
High Def Wax.jpg


Magma:
https://www.carclean.com/nl/magma-500ml.html
Magma.jpg


Polar Blast:
https://www.carclean.com/nl/polar-blast-2500ml.html
Polar Blast.jpg


Liquid Clay:
https://www.carclean.com/nl/professional-liquid-clay-5000ml.html
liquid_clay[1].jpg
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW en Tim
@Soepergrover - Ik las jouw vraag en was ook wel benieuwd. :D De verschillen die ik kan vinden is dat de Magma alleen in een 500ml sprayer verkrijgbaar is, de verkleuring rood is en er waarschijnlijk een typerende geur aan zal hangen. Terwijl de Liquid Clay er alleen in gootverpakking is, paars verkleurd en de geur is aangepakt. (Citrus)

Er gaat bij mij een klein belletje rinkelen wat betreft de geur die aangepakt is. Ik had altijd het idee dat deze geur typerend is voor dit soort de-ironizers en de geur verwijderen een duur/lang/whatever verhaal was. Zou er nu op de werking wat ingeleverd zijn? :D
 
Laatst bewerkt:
Shit... Ze hebben een van de makkelijkste en in mijn ogen hele goede 'bang for buck' waxen nog beter gemaakt? Net nu het geld weer in het potje 'andere auto' in plaats van 'meer detail spullen' ging...:D
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Normaal ben ik nogal sceptisch v.w.b. pre-wash producten maar de Autoglym TFR heeft me overtuigd.

Nadat ik de auto gefoamd had, bleef er een waas van vervuiling aanwezig op de auto.
Omdat ik dit niet met washmitt wilde doen, de fles Autoglym TFR gepakt, deze was verdund tot een mix van 1:3.

Hiermee de zijkanten van de auto ingespoten en laten inwerken.

114738


Daarna de hoge druk reiniger erop gezet.

 
  • Leuk
Reactions: Jansen en RoyR
Ik ben nog steeds sceptisch over prewashes. Met name omdat er veel foto's/filmpjes zijn waarbij ment een prewash aanbrengt, alles afspuit met de HD en vervolgens aangeeft dat de prewash goed zijn ding heeft gedaan. Echter zou je in 99/100 gevallen hetzelfde resultaat hebben gehad als je meteen met de HD was gaan afspuiten. :p
 
@Quantoxx, ik deel, deels, je mening. Ik had van te voren ook eerst de auto gefoamd, echter bleef er een waas van vervuiling achter. Nadat ik de TFR erop gespoten had, ging de waas wel weg.

Ik foam de auto altijd als deze droog is anders moet de foam eerst door een film / barrière van water heen om bij de vervuiling te komen.

Foam is niet altijd zaligmakend en zorgt voor een schoon oppervlak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@nicknameless - Ik nam aan dat de eerste foto (50/50) de vuile zijde het restant is van Foamen + afspoelen met tuinslang o.i.d. Links was net zo vuil, maar heeft een laagje TFR gehad en met de HD afgespoten, toch?

Althans, dat nam ik aan omdat je een scherpe lijn ziet van het afspuiten met de HD en dus het vuil niet zelf van de auto is gelopen door de TFR. :D


Ik heb mijn 5L TFR inmiddels zo goed als op en heb het eigenlijk alleen maar gebruikt omdat iedereen er lyrisch over is en het in theorie wel IETS moet doen. In de praktijk heb ik het op verschillende verhoudingen en manier van aanbrengen geprobeerd, maar werd niet overtuigd. (Zelfs nog geapped met @Jansen tijdens tests waarom het bij mij zo weinig deed)
 
@Quantoxx,

De 50/50 op de foto is nadat ik de gehele linkerzijde had ingesprayd met TFR en tijdens het afspuiten kwam ik erachter dat de vervuiling zo weg gespoten werd. Halverwege gestopt om wat foto's en video te maken.
 
@nicknameless - Zo dan! Dus het vuile deel is wat er achterbleef toen je het foam had afgespoten met de HD? Da's een flink grove traffic film dan. :D

TFR heb ik het meest getest op een zilveren Transit (lekker veel oppervlakte), maar kreeg met allerlei verhoudingen / week-tijden / manieren van aanbrengen (foamer/sprayfles/etc) de traffic film niet weg. :S

Weet eigenlijk niet of ik hier nog het verslag van heb... Effe kieken.